Vega600

Po důkladném prohřátí motor 306 zhasíná

52 posts in this topic

Problém zhasínajícího motoru 306-ky po zahřátí: studený motor drží otáčky po slabém zahřátí přesně na 900ot/min. Pokud jezdím déle po městě a dojde k jeho většímu prohřátí - motor začne po vyřazení nepravidelně zhasínat a ve slabším tahu sem tam škubat. Nechal jsem vyměnit krokový motorek a bohužel závada zůstává naprosto stejná. Vyndaný krokový motorek jsem rozebral, a nic podezřelého na kontaktech a uvnitř nenalezl. Diagnostika motoru neodhalila nic. V jiném fóru o Xantiích radili podobně postiženému motoristovi výměnu teplotního čidla podle jakési zelené barvy. Také mi to připadá jako zkrytý přechodový odpor, reagující dle teploty, veškeré zásuvečky s kontakty jsem vyčistil, bohužel bez úspěchu, svíčky jsem nechal měnit před časem v autorizovaném servisu kus po 250,- Kč - snad je tam dali. Závada se zpočátku projevovala postupně a to takto: pokud jsem ujel pouhý kilometr a motor nebyl prohřát ani přes 50°C pak pokud jsem si došel na 10 minut do obchodu auto začalo škubat. Prostě něco začne reagovat po prohřátí a já nemohu přijít na to co to je. Nemáte s tím někdo nějaké obdobné zkušenosti?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže teď mám dotaz k tomu čidlu teploty motoru - jedná se o stejné čidlo, které ukazuje teplotu i na přístrojové desce a nebo je pro počítač extra snímač?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mám prosím dotaz - kde přibližně najdu v motorovém prostoru 306-ky dotyčné čidlo teploty pro počítač? - Stačí mi přibližné určení místa(např. poblíž termostatu atd.) :roll

A ještě jsem se podíval do katalogu Auto Kelly - mají zde uvedeny čidla chladící kapaliny a snímače chladící kapaliny, druhou věcí je, že většina uvedená má závit M12 ale také M14. No a s tím souvisí další otázka. Co používá počítač? - snímač a nebo čidlo?

[upravil dne 18.4.2007 Vega600]

Share this post


Link to post
Share on other sites

este napis jakej je to motor a rok vyroby

cidlo je umisteno na domku termostatu

[upravil dne 18/4/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

..a dam vedet hned jak to vymenim, zda se neco zmenilo. Vzhledem k memu pracovnimu vytizeni to bude v patek koupeno a nejdele behem vikendu vymeneno - predpokladam ze budu muset vypustit nejakou vodu a prikoupit tesneni pod cidlo. Diky za tip a podrobne info. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čidlo jsem koupil a pak jsem se podíval z boku, jedno čidlo je u termostatu a druhý z boku v bloku válců vzdálené 10cm, tak mne napadlo jenom prohodit kabely, protože na tom místě je to důkladně nepřístupný a bez lepšího montážního vybavení to jen tak vyměnit nepůjde. Teploměr pak neukazoval nic a závada stále stejná. Vrátil jsem to tedy zpět. Ujel jsem 30km a najednou se mi na 10sekund rozsvítilo "K". Motor běžel stále dál beze změny. Vypadá, že se závada dále a dále zhoršuje. Podezřívám opětně krokový motorek - asi jsem obdržel aušus, protože když je motor vyplý a dám klíč do druhé polohy těsně před startem - začne v motorovém prostoru sem tam pocvákávat krokový motorek - jakoby měl nějaký dotek. Volnoběh je neklidný a neustále je vidět o 4až5 mm nervózně se otvírající a zavírající klapku. Tak teda jsem na rozpacích, co včil dělat prvořadě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vega600

tak mne napadlo jenom prohodit kabely

Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu...

Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: Vega600

tak mne napadlo jenom prohodit kabely

Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu...

Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?)

V katalogu není o užití vůbec nic, už jsem to psal výše dotazem- jsou tam uvedená čidla a snímače, navíc nikde není dokumentace kde je na 306ce snímač a kde čidlo - nato mi nikdo neodpověděl. Maximálně se to může lišit impedančně(ohmickým odporem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jinou radu nevím. Tady v sekci Servis se nemá odpovídat "navštiv servis".

Je fakt, že kdybych s tvojí závadou přišel do svého oblíbeného servisu, tak by technik koukl, ze skladu vytáhl čidlo, zkusil (většinou se trefí napoprvé) a za půl hodinky odjíždím. Proto píšu, že zaměňovat konektory zkusmo bych fakt nedělal. Taky bych nedělal to, že zkusmo koupit motorek, čidlo ...

Ale jestli jsi blízko Šumperka, tak ti soukromě napíšu, kde ten servis je.

[upravil dne 28.4.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže vyměnil jsem čidlo teploty - staré nechal změřit a bylo zjištěno, že bylo funkční. Vyndal vstřikovací jednotku a prohlédl potenciometr klapky - dost znečištěno, dráha nepoškozena, ale snímací kartáčky silně odbroušeny. Po vyčištění dost změna k lepšímu - takže teď už jen zbývá zjistit zda lze ten kartáček s hřídelkou či bez koupit samostatně a pak vyměnit. Krokový motorek jsem taktéž nechal proměřit a byl funkční a to jak namontovaný, tak ten vyměněný. :mrk

[upravil dne 3.5.2007 Vega600]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste.

Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové dnes mi tohle 306 začala dělat taky. Už jsem v servisu objednaný kvůli špatným ranním startům a taky mají podezdření na čidlo. Dnes zhruba po 30km kdy se teplota motoru dostane k 80C motor začne cukat jakoby tam nešla nafta. Při dobržďování na křižovatku mi to vždy zhaslo. Navíc mám pocit, že auto nejelo tak svižně jako obvykle. Na trojku jsem jel sotva 80. A za jízdy mi taky občas otáčky klesly tak,že motor netáhnul úplně. Buď pomohlo přeřazení a plnej, nebo to chcíplo. Měl si problém taky s výkonem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám problém s benzinovým autem, kdežto ty s naftovým a v tom bude podstatný rozdíl. Jinak u mně problém pouze v nízkých a nebo volnoběžných otáčkách. Když už je to v otáčkách, pak mám obvyklý výkon a při přidání plynu sem tam cukne motor a to festově.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste.

Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer...

Naježděno mám 144tis km, takže předpoklad je na opotřebovaný jezdec potenciometru.

Byl jsem se na něj zeptat v Auto Kelly, jenže ten snímač mi připadá trochu jiný, než který mám.

http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=161618098

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.