Vega600 Odesláno 17. duben 2007 Sdílet Odesláno 17. duben 2007 Problém zhasínajícího motoru 306-ky po zahřátí: studený motor drží otáčky po slabém zahřátí přesně na 900ot/min. Pokud jezdím déle po městě a dojde k jeho většímu prohřátí - motor začne po vyřazení nepravidelně zhasínat a ve slabším tahu sem tam škubat. Nechal jsem vyměnit krokový motorek a bohužel závada zůstává naprosto stejná. Vyndaný krokový motorek jsem rozebral, a nic podezřelého na kontaktech a uvnitř nenalezl. Diagnostika motoru neodhalila nic. V jiném fóru o Xantiích radili podobně postiženému motoristovi výměnu teplotního čidla podle jakési zelené barvy. Také mi to připadá jako zkrytý přechodový odpor, reagující dle teploty, veškeré zásuvečky s kontakty jsem vyčistil, bohužel bez úspěchu, svíčky jsem nechal měnit před časem v autorizovaném servisu kus po 250,- Kč - snad je tam dali. Závada se zpočátku projevovala postupně a to takto: pokud jsem ujel pouhý kilometr a motor nebyl prohřát ani přes 50°C pak pokud jsem si došel na 10 minut do obchodu auto začalo škubat. Prostě něco začne reagovat po prohřátí a já nemohu přijít na to co to je. Nemáte s tím někdo nějaké obdobné zkušenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Swallow Odesláno 17. duben 2007 Sdílet Odesláno 17. duben 2007 Spínají Tě sahary? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 17. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 17. duben 2007 Jestli myslíš sahárou větrák na chladiči, pak ano - zhruba při 95°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. duben 2007 Sdílet Odesláno 18. duben 2007 Taky bych to tipoval na čidlo teploty. Dává signál že motor je pořád studený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 18. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 18. duben 2007 Takže teď mám dotaz k tomu čidlu teploty motoru - jedná se o stejné čidlo, které ukazuje teplotu i na přístrojové desce a nebo je pro počítač extra snímač? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. duben 2007 Sdílet Odesláno 18. duben 2007 Pro počítač je extra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 18. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 18. duben 2007 Ještě mám prosím dotaz - kde přibližně najdu v motorovém prostoru 306-ky dotyčné čidlo teploty pro počítač? - Stačí mi přibližné určení místa(např. poblíž termostatu atd.) A ještě jsem se podíval do katalogu Auto Kelly - mají zde uvedeny čidla chladící kapaliny a snímače chladící kapaliny, druhou věcí je, že většina uvedená má závit M12 ale také M14. No a s tím souvisí další otázka. Co používá počítač? - snímač a nebo čidlo? [upravil dne 18.4.2007 Vega600] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 18. duben 2007 Sdílet Odesláno 18. duben 2007 este napis jakej je to motor a rok vyroby cidlo je umisteno na domku termostatu [upravil dne 18/4/07 Ferry] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 18. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 18. duben 2007 Motor je benzinový označení KDX obsahu 1.4 a roku výroby 1995. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 18. duben 2007 Sdílet Odesláno 18. duben 2007 to cidlo by melo mit cislo 024246 a zavit 12x150 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 18. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 18. duben 2007 ..a dam vedet hned jak to vymenim, zda se neco zmenilo. Vzhledem k memu pracovnimu vytizeni to bude v patek koupeno a nejdele behem vikendu vymeneno - predpokladam ze budu muset vypustit nejakou vodu a prikoupit tesneni pod cidlo. Diky za tip a podrobne info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 28. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. duben 2007 Čidlo jsem koupil a pak jsem se podíval z boku, jedno čidlo je u termostatu a druhý z boku v bloku válců vzdálené 10cm, tak mne napadlo jenom prohodit kabely, protože na tom místě je to důkladně nepřístupný a bez lepšího montážního vybavení to jen tak vyměnit nepůjde. Teploměr pak neukazoval nic a závada stále stejná. Vrátil jsem to tedy zpět. Ujel jsem 30km a najednou se mi na 10sekund rozsvítilo "K". Motor běžel stále dál beze změny. Vypadá, že se závada dále a dále zhoršuje. Podezřívám opětně krokový motorek - asi jsem obdržel aušus, protože když je motor vyplý a dám klíč do druhé polohy těsně před startem - začne v motorovém prostoru sem tam pocvákávat krokový motorek - jakoby měl nějaký dotek. Volnoběh je neklidný a neustále je vidět o 4až5 mm nervózně se otvírající a zavírající klapku. Tak teda jsem na rozpacích, co včil dělat prvořadě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 28. duben 2007 Sdílet Odesláno 28. duben 2007 Původně zaslal: Vega600 tak mne napadlo jenom prohodit kabely Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu... Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 28. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. duben 2007 Původně zaslal: P607Olda Původně zaslal: Vega600 tak mne napadlo jenom prohodit kabely Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu... Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?) V katalogu není o užití vůbec nic, už jsem to psal výše dotazem- jsou tam uvedená čidla a snímače, navíc nikde není dokumentace kde je na 306ce snímač a kde čidlo - nato mi nikdo neodpověděl. Maximálně se to může lišit impedančně(ohmickým odporem). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 28. duben 2007 Sdílet Odesláno 28. duben 2007 Tak jinou radu nevím. Tady v sekci Servis se nemá odpovídat "navštiv servis". Je fakt, že kdybych s tvojí závadou přišel do svého oblíbeného servisu, tak by technik koukl, ze skladu vytáhl čidlo, zkusil (většinou se trefí napoprvé) a za půl hodinky odjíždím. Proto píšu, že zaměňovat konektory zkusmo bych fakt nedělal. Taky bych nedělal to, že zkusmo koupit motorek, čidlo ... Ale jestli jsi blízko Šumperka, tak ti soukromě napíšu, kde ten servis je. [upravil dne 28.4.2007 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 3. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 3. květen 2007 Takže vyměnil jsem čidlo teploty - staré nechal změřit a bylo zjištěno, že bylo funkční. Vyndal vstřikovací jednotku a prohlédl potenciometr klapky - dost znečištěno, dráha nepoškozena, ale snímací kartáčky silně odbroušeny. Po vyčištění dost změna k lepšímu - takže teď už jen zbývá zjistit zda lze ten kartáček s hřídelkou či bez koupit samostatně a pak vyměnit. Krokový motorek jsem taktéž nechal proměřit a byl funkční a to jak namontovaný, tak ten vyměněný. [upravil dne 3.5.2007 Vega600] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 4. květen 2007 Sdílet Odesláno 4. květen 2007 Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste. Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fikky Odesláno 5. květen 2007 Sdílet Odesláno 5. květen 2007 Pánové dnes mi tohle 306 začala dělat taky. Už jsem v servisu objednaný kvůli špatným ranním startům a taky mají podezdření na čidlo. Dnes zhruba po 30km kdy se teplota motoru dostane k 80C motor začne cukat jakoby tam nešla nafta. Při dobržďování na křižovatku mi to vždy zhaslo. Navíc mám pocit, že auto nejelo tak svižně jako obvykle. Na trojku jsem jel sotva 80. A za jízdy mi taky občas otáčky klesly tak,že motor netáhnul úplně. Buď pomohlo přeřazení a plnej, nebo to chcíplo. Měl si problém taky s výkonem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 5. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 5. květen 2007 Já mám problém s benzinovým autem, kdežto ty s naftovým a v tom bude podstatný rozdíl. Jinak u mně problém pouze v nízkých a nebo volnoběžných otáčkách. Když už je to v otáčkách, pak mám obvyklý výkon a při přidání plynu sem tam cukne motor a to festově. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vega600 Odesláno 5. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 5. květen 2007 Původně zaslal: durino81 Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste. Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer... Naježděno mám 144tis km, takže předpoklad je na opotřebovaný jezdec potenciometru. Byl jsem se na něj zeptat v Auto Kelly, jenže ten snímač mi připadá trochu jiný, než který mám. http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=161618098 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.