Sign in to follow this  
Followers 0
RichVa

kamínek v klínovém řemenu - 306 1.9D Break

15 posts in this topic

Zakoupil jsem u autorizovaného dealera Peugeot 306 Break 1.9D z roku 2000 (servo, klima ..), se 160 kkm na tachometru servisované u tohoto dealera. Oba řemeny měly být měněny přímo u nich a měly najeto 17 000 km. Podle slov prodejce byly v bezva stavu.

Nyní se po ujetí cca 700 km podélně roztrhl klínový řemen a část se namotala pod rozvodový řemen. Zatím ještě nikdo neměl odvahu rozebrat motor a zjistit, co se všechno zničilo. (ale rána nepadla, je motor přestal jít, tak snad by mohly být poškozené jen ventily)

Dealer tvrdí, že za to může kamínek, který údajně vletěl pod klíňák

Viděli, nebo slyšeli jste již o tom někdo?

To snad 306 1.9D z roku 2000 nemá vyřešenou ochranu před odletujícímí kameny?

PS: Stalo se to při pomalé jízdě centrem města, takže žádná jízda v polích (co pak v zimě na poštěrkovaných silnicích)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je mazec, jen by me zajimalo co ma klinak spolecnyho s rozovdovym remenem ten je zakrytovanej a klinak je uplne nekde jinde :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

me vletel do rozvodu vyklepanej sroubek, koukni sem:

kazdopadne pro tento pripad je to ze vsech stran zadeklovany. Diesela sice neznam, ale z venku by se tam nic dostat nemelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli ten řemen je nový nebo ne by na něm mělo být poznat, i když je takto poškozen. Každopádně to není nic zvláštního, že při porušení drážkového řemene (ano, skutečně to NENÍ "klíňák" ) kousek z něj spadne do rozvodů, ačkoliv jsou krytovány, a způsobí přeskočení rozvoďáku a "potkání" motoru. Setkal jsem se s tím už vícekrát. Než že by byly ohnuté ventily je u těchto motorů mnohem pravděpodobnější, že se přerazí vačka (je totiž uložená jen 3x).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jestli ten řemen je nový nebo ne by na něm mělo být poznat, i když je takto poškozen.

Prosím bylo bymožno kouknout na obrázky a říct, zda je to spíš řemenem (jak si myslím já) nebo kamínkem (jak tvrdí servis)?

post-0-14109595531727_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jestli ten řemen je nový nebo ne by na něm mělo být poznat, i když je takto poškozen.

Ještě pohled na označení

post-0-14109595532165_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jestli ten řemen je nový nebo ne by na něm mělo být poznat, i když je takto poškozen.

A ještě celkový pohled na kliňák.

post-0-14109595532556_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

No tak to je mazec, jen by me zajimalo co ma klinak spolecnyho s rozovdovym remenem ten je zakrytovanej a klinak je uplne nekde jinde :myslim

Mno až tak jinde není, je sice kryt ale jak se klíňák trhnul podél, tak tam hupsnul zřejmě kolem osy. Když se sundala řemenice tak zpod krytu vykukují zbytky klíňáku. brrr smutný pohled .. zvlášťr když je to moje auto :-(

post-0-14109595532993_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bych ten řemen musel mít v ruce, nicméně podle fotek nevypadá, že by tam byl nějak moc dlouho. Zkus vyfotit ještě jednou tu první rozmazanou, ten detail drážek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

To bych ten řemen musel mít v ruce, nicméně podle fotek nevypadá, že by tam byl nějak moc dlouho. Zkus vyfotit ještě jednou tu první rozmazanou, ten detail drážek.

Bohužel auto teď i s řemenem stojí v servisu, ale na dně drážek jsou vidět lanka.

Ostatně jak dlouho (myslím kilometry i čas) má u motoru 1.9D vydržet tento klíňák?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste jedna vec mas tam dole kryt? jestli jo tak ten kaminek by uz zas tak pravdepodobny nebyl, jelikoz kryt by mel slouzit k zabraneni , ruznych predmetu , vleteni do motorovi casti, samozrejme i potom spiny, a blata. atd. To jestli to byl kaminek , by sis musel asi nechat overit znalcem, jinak v servisu i kdyby to kaminek nebyl a byl to ten servis kde sis nechal menit rozvody, tak ti budou tvrdit ze to kaminek byl protoze nebudou zodpovidat za vadny remen tim padem zniceni motoru! Takze pokud by sis nebyl jistej a byla to oprava za 10tky tisic tak bych doporucoval znalce, ten by ti rek ze to kaminek nebyl a byl by to vadny remen a ten ma nakou vydrz takze pokud ti nekdo udela rozvody a praskne ti remen po 1000km tak to je asi spatny ze jo :D to samy by melo platit i u klinaku kterej jak rikas to zapricinil! Tam by ten kaminek uz mohl mit vetsi sanci pac to neni zakrytovany coz i me stve, a to ze klinak sebou vezme i rozvodak tak to je proste smula jako prase :grr ja osobne bych to asi neunes takze hodne stesti a zdaru v oprave :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

Jeste jedna vec mas tam dole kryt? jestli jo tak ten kaminek by uz zas tak pravdepodobny nebyl,

.....

ja osobne bych to asi neunes takze hodne stesti a zdaru v oprave :super

Chlapci bezva zpráva: :potlesk

1. motor to ustál skoro bez ztráty kytičky -- lehce se posunuly rozvody ale nic se nekleplo -- takže opravovna vyměnila oba řemeny včetně kladek, napínák (prý byl ohlý) a řemenici alternátoru (prý tam našly vyštíplej kousek)

2. celý to mělo koštovat cca 12 kkč s DPH

3. a to nejlepší nakonec:

Majitel servisu pan Kalný to vzal jako chlap a správný obchodník a za opravu nechtěl vůbec nic - prostě to vzal jako reklamaci skryté vady. S tak seriozním přístupem se člověk dnes už moc nesetká. :potlesk:potlesk:potlesk:potlesk

Takže pánové, nevím zda se zde smí, ale neodpustím si to:

Pokud budete kupovat autíčko (nové či jeté) neváhejte a navštivte http://www.autokalny.cz/ Opravdu seriozní jednání a i servismani jsou na úrovni (to nevím jen z mého autíčka ale v našem kraji jdou o něm dobré reference)

PS: Kryt motoru: Kryt pod motorem můj model bohužel standardně nemá - to prý mají jen HDi. Ale už mám domluvenej hliníkovej (má stát kolem 2 kkč i s montáží) (a hádejte u koho :super)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikdyz uz je to jedno muzu ti rici ze kaminej to na 100% nebyl.Pred pul rokem jsem daval do kupy moji 306 1.9d rv.98 a spatne jsem nasadil klinak o jednudrazku mimo altik.Remen se po par desitkach kilometru oriznul uplne stejne jen se nastesti nikam nenamotal.Alespon ze nechteli tech 12k za to ze frajeri spatne nasadili klinak ze....:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě doplním o informaci, že roztrhnutí řemene pomocných agregátů nemusel způsobit kamínek (což je sice pravděpodobné, ale hodně málo), ale normálně jej rozřízne napínací kladka (tlumič kmitů). Nemám to z vlastní zkušenosti (zaplaťpánbů), ale od automechaniků, co se tím živí. Prý je to u těchto aut jedno ze slabých míst a vyplatí se při výměně rozvodů vyměnit právě i výše zmiňovanou kladku. Divím se, že pan Kalný (osobně znám a můžu doporučit) tuto informaci "RichVovi" nesdělil. Tak ať autíčko slouží dál.. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

nahodou jsem zabrousil: 306 jse mi vzdy libila, ale v bazaru mi daly spatny klice :D , pred majitelem servisu smekam, na ten kamen on asi taky neveri,ale vy jak se dela dobry jmeno :super ,takze jsi mel stesti na lidi,at ti slouzi dal jak ma :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.