Sign in to follow this  
Followers 0
Peta_V

Nestaly volnobeh/krokovy moturek

12 posts in this topic

Ahoj, mam Peugeot 106 s16 (1.6 16v). Na volnobeh mi to obcas hodne lita smerem dolu. Nekdy az k 500ot/min ale nechcipne, vzdy se to srovna. Zkusim vycistit krokac,ale kdyby to nepomohlo tak bych chtel novy, ten origo stoji bohuzel ranec. Vim ze se dela nahrada tusim od Bosche, al nevim kde ji sehnat, netusi nekdo? A druha cast otazky, kdyby to tim nebylo, co muze byt dalsi pricinou tohoto kolisani smerem dolu? Diky moc vsem co odpovi a pomuzou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jsem měl stejnej problém. Dneskia jsem to řešil. Vyměnil jsem svíčky, vyčistil komplet sání i krokáč a dosedací plochu a auto se víc než sklidnilo! Ještě uvidim jak to bude startovat za studena, ale tak mi otáčky nespadly pod 900!!!

Zatim dobrý. Jinak tu náhradu od Bosche najdeš skoro u každýho většího prodejce s dílama na auťáky. A seženou ho v jakymkoli servisu Bosch :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky sem ho o víkendu čistil(krokáč)když sem vyšláplspojku tak mi otáčky spadly občas na 500 ot/min.a stalo se mi že i chcípnul.vyčistil sem ho dal upět a po natočení se mi otáčky držely 1000-1050 ot/min.(při teplém motoru),což je víc než má být.tak sem odpojil baterku,chvíly počkal a zase ji zapojil.vše bylo OK.otáčky mi teď nekolísají a ani nepadají.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Koukám věčné téma.... :):)

Já mam vlastně stejný problém jak ty. Občas lítají směrem dolů a někdy moc dolů (cca 500), ale motor nikdy nechcípne.

Co vše jsem měnil:

Map senzor - žádná změna

teplotní čidlo motoru řídící jednotky - žádná změna

všechny vstřiky - byly špatné, potvrzeno měřením, projev špatných vstřiků je ale velice nervózním chodem motoru, škubáním na volnoběhu, extrémním kolísáním volnoběhu, po výměně motor se uklidnil ale přetrvává to co píšu vyše.

vyčištěn krokovací motorek - žádná změna, bohužel nemohu potvrdit zda dobře pracuje, děláno samo domo

Vzhledem k tomu, že mam podezření na dalších pět věcí, které nejsou nejlevnější rozhodl jsem se pro řádnou diagnostiku pomocí osciloskopu, kterou budu absolvovat tak za měsíc. Problém ale také nemusí nastat v žádném z čidel, ovládacích činitelů škrtící klapky apod. ale může být mechanický problém motoru. Výsledek sem určitě napíšu.

Mohu tě odkázat na tuto stránku, kde je moje celá anabáze.

Krokovací motorek zde: http://auto.klucka.cz/

Mají slušné ceny.

[upravil dne 16.4.07 MPavel]

[upravil dne 16.4.07 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj,motor mi zrovna dvakrat klidne taky nechodi. Mam taky podezreni na vstriky. Nechaval jsi je cistit ultrasonicem nebo si kupoval nove?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peta_V

jj,motor mi zrovna dvakrat klidne taky nechodi. Mam taky podezreni na vstriky. Nechaval jsi je cistit ultrasonicem nebo si kupoval nove?

Původní staré jsem zkoušel čistit ultrazvukem, ale nepomohlo tedy musel jsem je vyměnit. Obojí jak čištění tak výměnu jsem si nechal udělat v tomto servisu www.jetservis.cz Mohu vřele doporučit. Lze vstřiky také vymontovat a poslat mu je poštou. On je odzkouší a pošle zpět s výsledkem. Otestování, vyčištění a následné otestování mě stálo 1500,-.

Na moravě jsem slyšel o Fedor servis, ale osobní zkušenosti nemám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ted jsem docetl tu tvou 6-ti strankouvou anabazi. Zapalovaci lista, hydrostely,nove vstriky ...same levne veci :-( jj,ten Fedor servis mam cca 20km od baraku,jsem z olomouce tak tam zavolam a necham to udelat, to uz mne nezabije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve Fedoru jsou prý šikovní. Někdo tady měl problémy též s volnoběhem, zkoušeli všechno možné a pak nakonec to byla špatná lambda... Řešeno právě ve Fedoru.

[upravil dne 17.4.07 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevim,jednou jsem resil podobnou vec, uplne mi to chcipalo a na diagnostice v auto fajt olomouc mi rekli ze je to neco s cidlem podtlaku, nastartovali auto, zahybal konektorem u cidla a auto chciplo, tak mi ten konektor udelali komplet novej a od te doby v pohode, ale to kolisani se projevuje dal. Nic jineho diagnostika nenasla, lambda byla dobra, i na emisich byla ok.

[upravil dne 17.4.07 Peta_V]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasická diagnostika nemusí odhalit některé vady a co jsem zde četl tak i řádná diagnostika osciloskopem není všemocná. Někdy opravdu pomůže vyměnit kus za kus.

Co se týče ještě toho volnoběhu, může to způsobovat třeba víc věcí, ale jednoznačně říct: "jo tahle součástka způsobuje nepravidelný volnoběh" je nemožný.

Chce to prostě zkoušet a testovat. Já už jsem si ale řekl, že zkusím ještě tuto diagnostiku a pokud ta nic neodhalí, prdím na to....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.