Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

poloha ručičky teploměru na 2,1td


Kdo

Recommended Posts

Prosím majitele 2,1td o info, kde mají ručičku teploměru za jízdy, resp. jakou teplotu jim ukazuje. Já ji mám přímo na 90°C a sahara mi spímá na první stupeň při asi těch deklarovaných 92°C, ale to už ručička ukazuje 100°C, což je na pohled deprimující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tedka v tomto pocasi tak +- 85, z kopce 78-82, po delsim kopci neco pres 85, po dalnici +- 130-140 asi tak 85-90. Chladi se dobre, sahary se mi nepousti temer nikdy, jen pri popojizdeni v kolone na dalnici po predchozi rychle jizde nebo proste podobne extremnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

tedka v tomto pocasi tak +- 85, z kopce 78-82, po delsim kopci neco pres 85, po dalnici +- 130-140 asi tak 85-90. Chladi se dobre, sahary se mi nepousti temer nikdy, jen pri popojizdeni v kolone na dalnici po predchozi rychle jizde nebo proste podobne extremnosti

Mno, tak to je druhej extrém. Koukat na teploměr a mít pocit, že se motor ne a ne ohřát a podezírat termostat. No holt budu vědět, že rafička je trochu nadsazená a to jsem kvůli tomu koupil nový spínač za pětikilo, bo jsem z auta vybíhal, když to bylo na 100°C a sahary pořád nic. S novým to je stejný - zapnou až na 100°C (přístrojových). Nechci vědět, kde by musela být rafička, aby seply sahary na plno. Omotaná vpravo o doraz

[upravil dne 16.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ROZEBER A POSUŇ RAFIKU O KOUSEK :potlesk

tady mrkni najdi si auto a máš tam teplotu kdy se spínají vypínají saharyhttp://www.autobenex.cz/katalog/valeo_tep_spin/htm/30.html

tyhle údaje všechny znám, psal jsem, že jsem kupoval nový spínač. Posunout rafiku sice jde, ale zase o kolik, chtělo by to znát skutečnou (deklarovanou) provozní teplotu a korekce by se dala odvodit. Bylo by ale lepší, kdyby výrobce zohlednil různé provozní teploty motorů a použil příslušně kalibrované teploměry a upravenou stupnici na přístrojovce, aby ta správná teplota byla uprostřed stupnice (rafika tedy v našem připadě kolmo), což je opticky optimální a dobře to signalizuje jakoukoliv odchylku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za tipy, ale IMHO nevím, co jste zjistili, či chtěli zjistit. Pokud uvážíme, že mluvíme o provozní teplotě motoru a teploměru, tak musíme měřit tam, co čidlo teploměru, navíc ne teplotu hmoty, ale teplotu proudící kapaliny - rozdíl každého stupně je duležitý. Teplotu, kdy spínají sahary zase musíme měřit na jejich místě a termostat úplně stejně. V okruhu se teplota mění (to je jasné - z motoru, z chladiče a vnitřní okruh u termostatu) i když jen v řádu stupňů, proto jsou jednotlivé komponenty nastavené na rozdílné teploty. BTW měřit u 605ky u 2,1td u termostatu za jízdy by bylo poněkud problematické, bo termostat je na vstupu kapaliny do bloku z chladiče zazadu vpravo dole a přístup jen zespodu, ev. po demontáži nadkolí pravého kola. Já nepotřebuju měřit spínání sahar, ani otevírání termostatu, ani přesnost čidla teploměru. Stačí znát provozní teplotu (jak psal rimmer dejme tomu cca 85°, ale to je zase jen údaj jeho teploměru) a ev. pohnout s rafičkou o danou odchylku na stupnici (což opticky zase vypadá na studený motor), nebo (když vím, že všechny komponenty fungují jak mají) prostě s odchylkou počítat a když vím, že ukazuje teploměr 100°C, tak je ve skutečnosti něco kolem 95°C na výstupu z motoru a na výstupu z chladiče těch 92°C kdy zapnou sahary na první stupeň. Pravda je, že jsem už několikrát v koloně koukal, jak teplota vylezla na 100°C, ale tam držela a víc nestoupala, to znamená, že sahary zaply i když nebyly slyšet a držely to. Jinak teplota se mi za jízdy nemění - po dálnici , z kopce, do kopce - pořád drží těch přístrojových 90°C, jen v té koloně. A líp by se (po baťovsku) koukalo na rafičku jak vyleze na 95, než na 100.

[upravil dne 17.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fusion

Přesně tak, vzal sem čepičku od pneu, udělál do ní dírku, vložil čidlo, zapaplal nějakou srajdou aby to neteklo a pak sem zajízdy sledoval přesnou teplotu :super

Jestli máš 2,1td, práskni na něj jeho teplotu. :myslim

ať mám co nejvíc údajů, ty zprůměruju a hnu rafikou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

tak co pak chceš řešit nevím mne sepnou sahary na 1 stupeň okolo 95 100 pak 2 stupeňcož zhruba odpovídá teplotě na budíkách;)

No co, chci řešit....:myslim že bych to neřek??.....:P Dá se to odvodit z názvu vlákna. Tou polohou jsem myslel, KOLIK STUPŇŮ komu ukazuje teploměr na motoru 2,1td.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Původně zaslal: rimmer

tedka v tomto pocasi tak +- 85, z kopce 78-82, po delsim kopci neco pres 85, po dalnici +- 130-140 asi tak 85-90. Chladi se dobre, sahary se mi nepousti temer nikdy, jen pri popojizdeni v kolone na dalnici po predchozi rychle jizde nebo proste podobne extremnosti

Mno, tak to je druhej extrém. Koukat na teploměr a mít pocit, že se motor ne a ne ohřát a podezírat termostat. No holt budu vědět, že rafička je trochu nadsazená a to jsem kvůli tomu koupil nový spínač za pětikilo, bo jsem z auta vybíhal, když to bylo na 100°C a sahary pořád nic. S novým to je stejný - zapnou až na 100°C (přístrojových). Nechci vědět, kde by musela být rafička, aby seply sahary na plno. Omotaná vpravo o doraz

[upravil dne 16.4.07 Kdo]

proc extrem, tohle jsou docela normalni teploty, navic 2.1TD je motor, u nehoz je takova teplota bezna. Jeste me napada, ze bych ti mohl zmerit doma odpor toho cidla (predpokladam, ze to je teda termistor) pri nejake teplote a rict ti. Ale nevim ktere z tech tri cidel to je. Kdyz mi reknes co a jak, tak ti to zmerim a reknu ti k tomu teplotu, kterou mi vbude ukazovat adekvatne na palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

proc extrem, tohle jsou docela normalni teploty, navic 2.1TD je motor, u nehoz je takova teplota bezna. .

Snad mě pochopíte, vo co mi go. Nejsem proti, že teplota td je nižší, ale u aut je obvyklé, že ta rafička je na prostředku a podle teploty daného motoru je cejchovaná stupnice (jak jsem psal, už jen kvůli subjektivnímu pocitu řidiče) a já ji holt mám na prostředku a tam je napsáno 90°C. Proto jsem chtěl znát vaše teploty. Možné to je, že někdo pohnul s mojí rafičkou.

Původně zaslal: rimmer

Jeste me napada, ze bych ti mohl zmerit doma odpor toho cidla (predpokladam, ze to je teda termistor) pri nejake teplote a rict ti. Ale nevim ktere z tech tri cidel to je. Kdyz mi reknes co a jak, tak ti to zmerim a reknu ti k tomu teplotu, kterou mi vbude ukazovat adekvatne na palubce.

Díky za nabídku, ale není to až tak horké, abys kvůli tomu musel demontovat díly ze svého auta, navíc jsem už v nějakém vlákně přesně tohle chtěl vědět - co které čidlo ovládá - a bez odpovědí. Příležitostně s tou rafičkou pohnu dolu na 85°C a do té doby to budu odečítat.

[upravil dne 17.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

o čidlech byla řeč sic na 406 ale je to snad stejné,

zelené pro ŘJ modré pro budíky hnědé pro klimu

No vida, že bych se to konečně dověděl....:super. No jo, ale proč tam mám tři zapojené, když nemám klimu??:myslim A zase vím ......:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedno je cidlo teploty motoru pro zhaveni, to je to krajni tusim cerne enbo sede, pak jedno je palubni deska teplomer a jedno sahary...s ridici jednotkou tady nechodte, to si nechte prosim pro 406tky :) takhle mi to bylo receno v servisu. Kdyz vypojis to cidlo napr. pro zhaveni, tak bude zhavit max. moznou dobu ..tj. tak 20 vterin tusim +-

jeste dodatek nechapu co ma spolecneho teplota motoru s klimatizaci, mozna v 406 ale v 605 urcite ne

[upravil dne 17/4/2007 rimmer]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

rimmer tak sorry že jsem se tu mejchal:bojim

ale v pohode, ono se to zda ze treba 406 2.1TD a 605 2.1TD maji hodne spolecneho, to ano, ale az 2.1TD novejsi model 605tky, ta ma taky Rotodiesel elektronicky rizeny a uz ma tu "ridici jednotku", kdezto stary 2.1TD ze 605 je sice stejny motor, ale plne mechanicke cerpadlo, jedina ridici jednotka co tu je je pro EGR v kastliku u nadrzky vody, a na nem je pro obyc uzivatele dulezity pouze ukaz, ze kdyz nejde tak nefunguje otackomer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čidlo digi měřáku sem dal buď na termostat (na 2.0i máme ventilek přímo na něm) a pak první ventil za hlavou. čidlo pro ručku a sytič je taky vzadu na hlavě, takže sice pravda to neměřilo úplně 100% ale myslím že důveryhodný to bylo (určitě víc než ručička protože já sem s ní při rozdělávání palubky taky hýbal). Teoreticky by se ten digi měřák dal aji napojit přímo na to čidlo, nebo ne? Opravdu nevím co byt to dělalo, ale za zkoušku to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

jedno je cidlo teploty motoru pro zhaveni, to je to krajni tusim cerne enbo sede, pak jedno je palubni deska teplomer a jedno sahary... takhle mi to bylo receno v servisu. Kdyz vypojis to cidlo napr. pro zhaveni, tak bude zhavit max. moznou dobu ..tj. tak 20 vterin tusim +-

Včera jsem tam koukal a mám jedno (přední) s modrým kroužkem a ty dvě bez barvy, ale do prostředního vedou dva vodiče a do zadního jeden (pokud se nepletu - nebo opačně:myslim). Ad zapojení: chápu jedno pro žhavení - délka doby, druhé pro teploměr, ale proč třetí pro sahary, na schématu, které jsem sehnal (dvouvrtulové s třemí relátky) není žádná vazba na nějaké jiné čidlo, než na termospínač na chladiči. Podle něj jsem sahary kontroloval, bo mi neběhaly a rozchodil jsem ho. BTW: pokud vám nebudou fungovat relátka, dejte pozor, jaké použijete k výměně. Mě nešly původní Valeo, měl jsem doma v zásobě z bavora Bosch a i když jsou rozměrově stejné a se stejnou pozicí kontaktů, jsou zapojenéé jinak kontakty spínací a spínané větve. Teď nevím přesně, ale myslím, že u Valea, potažmo Peugeot i v instalaci vodičů v instalaci mají kontakty "do kříže", ale u Bosch jsou to ty dva sousední.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na sahary tam opravdu jedno je, protoze ja na to cidlo mam napojen vypinac, ktere kdyz zkratuju, tak se mi rozbehnou naplno sahary, takze nejaka souvislost tam je :) ale pravda ve schematu jsem nestudoval, ale takhle mi to funguje. Je to logicke, protoze jestlio tam je termistor, tak pri zkratu se to cidlo pak tvari jako kdyby byla opravdu vysoka teplota (termistor snizuje svuj odpor se zvysujici teplotou) ... toz tak mno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

na sahary tam opravdu jedno je, protoze ja na to cidlo mam napojen vypinac, ktere kdyz zkratuju, tak se mi rozbehnou naplno sahary, takze nejaka souvislost tam je :) ale pravda ve schematu jsem nestudoval, ale takhle mi to funguje. Je to logicke, protoze jestlio tam je termistor, tak pri zkratu se to cidlo pak tvari jako kdyby byla opravdu vysoka teplota (termistor snizuje svuj odpor se zvysujici teplotou) ... toz tak mno

Jj, asi má pravdu předsedo. Teď jsem koukal na mjauto a pro 2,1td jsou tam tři čidla a jedno má u sebe údaj 115°C, což by mohlo být ono spínací na sahary - taková pojistka. Okreslil jsem si tvary jejich konektorů a porovnám doma s osazením na svém.

Ad žhavící čidlo.... zaujalo mě, žes psal, že v případě odpojení (a nejspíš i nefunkce) žhaví relé nejdelší dobu. Pozoroval jsem to a asi to u mně tak bude, bo mi doba žhavení přijde nějak dlouhá.

Edit: teď jsem si uvědomil, nemají na těch kresbách zapojení na mjauto chyby?? To co je u zapojení kresleno je dle mých znalostí potenciometr (pochybuju, že je tam nějaký seřizovacví člen)a ne termistor (ten nemá na vrchu tu šipku, ale rovnou čárku, a navíc u toho čidla s údajem 115°C by ten "prasečí ocásek" měl být nakreslený na kontaktu vypínače a mělo by to značit nějakou tepelnou ochranu (bimetal). Mýlím se??

[upravil dne 18.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takhle do detailu nevim, kdyz me spatne fachaly zhavky, a blbe startovalo az na druhe zhaveni, tak mi v servise mladej rika, tady tohle vytahni a bude ti to zhavit o dost dyl. Kontroloval jsem to a poslouchal zhavici rele a opravu kdyz byl motor teply, tak se zapojenym asi 2-3 vteriny a s odpojenym cidlem o dost dyyl. Vic nevim, ale na funkci rostlinare to urcite vliv nema :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad čidla na motoru 2,1td:

mám tam odpředu první - s růžovým kroužkem - jeden vodič, druhé - modré s modrým konektorem - dva vodiče, zadní - zase růžový kroužek - jeden vodič, ale na kabeláži u konektoru je fialový proužek cca 2cm.

Taxem trochu studoval schemata a zjistil jsem asi toto: to prostřední - modré, s dvěma vodiči (4025) je podle všeho: jeden fous k teploměru a druhý fous je přes teplotní spínač v čidle k iniciaci kontrolky vysoké teploty (115°C) chladící kapaliny u teploměru, protože nemám klimu nestudoval jsem schéma s klimou, ale může tam být i nějaká vazba na sahary, ale ta v základu (co mám já) není kreslená. Další čidlo (nevím které) patří k EGR-u (1247, ve schematu čidlo s jedním vodičem) a to zbylé se mi nepovedlo identifikovat. Ve schématu žhavení není žádné čidlo sice nakreslené, ale ze žhavícího relé vede vodič 32B, který končí v tom oválku s ozn. "ME5". Nevím, co to znamená, nebo kde následně hledat. Neumíte někdo v těch schématech hledat??

2 rimmer: moje prosba na tebe trvá, pomůže mi to, na kterém máš ten spínač sahar??

[upravil dne 20.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, přesně z těchto schémat jsem vařil, ale nesedí jim tam identifikace, toho čidla. Čidlo 1247 ukazují jako to s dvěmi vodiči uprostřed, ale ve schématu je kreslené čidlo s jedním vodičem a ve schématu "teplota a hladina chladící kapaliny" je kreslené čidlo 4025 s dvěma vodiči (jeden k ukazateli teploty - ručička a druhý ke kontrolce "MAX" teploty, takže to bude to správné s dvěma vodiči a čidlo 1247 bude to přední.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...