kmil

Má jet palivové čerpadlo při jízdě na LPG (P206)?

17 posts in this topic

Předem se omlouvám zda to tu už někde bylo,ale nenašel jsem nic.

Má jet palivové čerpadlo při jízdě na LPG na Peugeotu 206?

Trošku mě zaráží to,že když zapnu klíček,tak vlastně čerpadlo natlakuje a vypne,po nastartovaní a při běhu motoru jak na benzín,tak i na LPG běží stále.Nemělo by náhodou při jízdě na LPG taky jen natlakovat a vypnout?

Systém LPG mám od HLPropanu - Lovtec Magic 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno řešil kolega stejný problém, sice na feldě, ale ono to bude stejné. Nakonec se z mechanikem co dělá LPG dobrali toho, že jsou dvadruhy systému LPG. U jednoho se palivové čerpadlo vypíná a u druhého běží stále. Prý to ničemu nevadí, palivové čerpadlo je taková součást auta, která se kazí jednou za životnost auta a někdy ani to ne. Kdyby jsi jezdil jen na benzín, tak Ti palivové čerpadlo běží stále.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svádí to sice vylepšovat otestované systémy LPG, ale nic neušetříš!!!Je to snad proto, aby jsi měl možnost kdykoliv přepnou na BE a měl tam palivo už pod tlakem. Vzpomeň si jaké měli starosti s karburátorem u škodovek na LPG, kde museli vyjíždět karbec. To prostě neřeš!!! Např. aktual. cena ve Vyškově 13,50 značkové LPG. Be zdražuje, LPG jde dolů!

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky buď jedině rád, že běží znám frajera, který jezdil jen na elpídží a měl ho odpojovatelný, a když po dvou letech provozu přepnul na benzin tak mu čerpadlo nešlo, protože mu jednoduše zatuhlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si myslím že to běží furt proto, aby si ŘJ myslela že tam jede benzín.

Jinak životnost čerpadel Bosch je kolem 200tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem si myslel,že by přece jen mohlo natlakovat a vypnou a během jízdy,když by tlak poklesl,tak by si zase dotlakovalo.Za studena to stejně jede na benzín,tak by vlastně nestálo pořád.No jen se jsem se ptal jestli je to dobře,šťárat se v tom nebudu.

Díky všem za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/ kdyz rano startuju, tak nemam palivo natlakovany a stejne to chytne.

2/ je dobry nejezdit s praznou nadrzi, aby cerpadlo nebezelo na sucho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zjistil pri zkoumani auta,ze zádnej zpětnej okruh paliva nemám.Vede mě jen jedna hadice přímo z palivového čerpadla až do rozdělovací lišty vstřikovačů.Druhá hadice začíná kousek od hrdla nádrže ,pokračuje kolem nádrže,pak spodkem vozidla podel te druhe,ale vepředu skončí za plastama za pravým předním kolem,kde se prý ukrývá jakýsi filtr s aktivním uhlím,který odsává výpary z hrdla u nádrže.

Takže je teda dobře že to čerpadlo jede pořád?Protože když nemá zpětný okruh,tak by mělo jen natlakovat a vypnout ne když jedu na LPG?A předpokládám,že to co hlídá ten tlak je přímo součástí toho čerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam sierru s LPG, je tam podtlakovej system BRC, jelikoz auto prave prodavam, tak sem zrovna tenhle tejden jel do jednoho servisu, aby mi ho zprovoznili po X letech na benzin - prej cerpadlo v haji - je potreba si dat sakra pozor, aby byl v nadrzi benzin, jakmile bezi cerpadlo naprazdno, je vleka pravdepodobnost, ze odejde ... jinak podle me by cerpadlo rozhodne porad bezet nemelo, neni duvod - proste ma natlakovat a kdyz je tak dostatecnej, tak prestat (zpetna vazba tam je) pak by melo tlakovat az kdyz klesne zase tlak paliva ... hribe

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky by mě tohle zajímalo protože mam stejný dojem. I když sepnu jen klíček mělo by přece čerpadlo natlakovat a zapnout zase až při startování ne?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

to hribe: zpetna vazba tam neni viz obrázek,když ji uvidis,tak me ji ukaz.Jo a me by auto bez benzinu ani nejelo,protoze u me nelze nastartovat přímo na LPG,nez se to ohreje jede to vzdy na benzin.

a pridavam i obrazek cerpadla.

palivo.jpg

nadrz3.jpg

[upravil dne 20.4.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no taky možnost že jede pořád z tohohle důvodu.. No to je fuk hlavně že to auto jezdí :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

to stalmik: ME u stare Askony (OPEL z 86 roku) taky jelo cerpadlo pořád,ale tam zpětný okruh byl a řídil tlak jen takovej ventil,který ovšem čerpadlo nevypínal.Ovšem u Renaulta Espace z 93 roku to po zapnutí kličku normálně jen natlakovalo a vyplo.Po nastartování jelo pořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me cerpadlo natalkuje pred nastartovanim, pak vypne, pak startuju ... pak uz nevim, co dela cerpadlo, jeho motorek mozna bezi porad, ale je otazkou, jestli produkuje stale stejne tlak ??? pak kdyz vypnu motor, tak dokonce jeste jednou natlakuje potom, co otevru dvere u auta ... zpetna vazba nemusi nutne jit z motoru zpatky k cerpadlu, ale muze bejt lokalni primo v cerpadle resp. v jeho pumpe - tlak kapaliny je prece v uzavreny nadobe vsude stejnej - nebo se pletu ??? ;) tudiz si informaci o aktualnie tlaku paliva muze brat primo z pumpy, muze to tam bejt ve finale reseny nejak jednoduse mechanicky ... nikdy sem to ale nerozebiral, takze mozna kecam, kazdopadne myslenka, ze to tlakuje do zblbnuti bez jakykoli inteligence mi pride natloukla ... hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozná by mě aspon trosku pomohlo schema zapojení,abych aspon trosku pochopil funkci,protože ani nevím co zpusobuje to vypnutí po natlakovaní.Mám sice nějaký schémata,ale ne přesně na můj typ.Z tech jsem vyčetl,že 2 dráty v konektoru jsou na motorek v čerpadle,2 na plovák (pro ukazatel množství paliva).Jenže mám zapojeno na čerpadle v tom konektoru 6 drátů,tak nevím k čemu jsou ty dva zbývající.Taky to schema co mám tak je tam v serii s čerpadlem namalován nějaký spoždovač,ale zda to odpovídá mému vozu netuším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posli mi to schema na petr.hribal@st.com , jestli to mas v el. podobe, se na to zkusim podivat, myslim, ze elektrice celkem rozumim ;)

zpozdeni tam taky klidne muze bejt, a je dost mozny, ze se uplatni prave pri kratkodobym natalkovani pred nastartovanim ... kazdopadne bych v tom nehledal zadnou vedu, podle toho, jakej je trend v automobilovym prumyslu to bude vyreseny co nejjedodusejc a nejlevnejs ;) zatim, hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to hribe

poslal jsem ti na mail schema.Pvni je komplet a druhej je jen vyrez z programu autodata.Jeste se pokusim udelat vyrezy z Peugeot laser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.