Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

jak poznám, že je vodní pumpa KO?


zoby

Recommended Posts

čím se špatná vodní pumpa projevuje?

jak začalo být teplo, tak se mi motor dost ohřívá.

když jedu po dálnici kolem 130 km/h tak je teplota kolem 95 stupňů (podle budíku).

když na to šlápnu tak to jde až přes 100 stupňů.

Loni v létě mi to nedělalo.

sahary jdou (když přijíždík k domu a parkuju tak pak je slyšet jak dobíhají)

jinak je to motor 1,9 TD ze 4O5 ve 2O5-ce.

hlavně mě zaráží to, že loni vlétě to nedělalo a teď jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JAk se pozná málo účinná pumpa nevím, respektive bych řekl že účinnost pumpy se nedá ovlivnit. Pokud máš chladící kapalinu ředěnou v nižším poměru snižuje se chladící účinek výsledného koncentrátu a může to pak projevit vyžší teplotou. Možná taky zanesenější chladič?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ladis

JAk se pozná málo účinná pumpa nevím, respektive bych řekl že účinnost pumpy se nedá ovlivnit. Pokud máš chladící kapalinu ředěnou v nižším poměru snižuje se chladící účinek výsledného koncentrátu a může to pak projevit vyžší teplotou. Možná taky zanesenější chladič?

To mohu potvrdit. Loni jsem dovezl auto z france a chladící kapalina tam byla naředěna na 0. Dlouho trvalo, než jsem dosáhnul 90 stupňů a i potom se sahara spoučtěla minimálně. Na zimu jsem vyměnil kompletní obsah chladící soustavy a naředil to na -30. Na 90 to teď leze velmi rychle a sahary se taky spouštějí častěji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fana

Nebo taky lehce prasknutý těsnění pod hlavou někde u vodního kanálu . K tomuhle se přikláním víc pač jsem těchto motorů už pár dělal a vesměs všechny na stejnou věc ...

ale to by se ztrácela voda, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom na vrub vodní pumpy, jsem se setkal s jinačím provedením vrtule co žene vodu. Co firma, to jináč to vypadalo. A většinou je vodní pumpa kaput, tím že propouští vodu kolem hřídele, tak se vymění. Proto že by nehnala vodu, jsem se myslím ještě nesetkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě mě napadlo, jak jste mluvili o tom namichani chladici kapaliny. tak loni jsem tam mel jen destilovanou vodu. ted je tam chladici kapalina od texaca.

a jak se tam ta chladici kapalina vymenila, tak zacala tect pres tesneni na termostatu, coz s tou destilkou taky nedelalo...

no budu to muset nejak poresit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm a při té přestavbě si tam dal ten chladič co do 205TD patři? Jestli né přesně vím o čem mluvíš. Mě se za to ty chechtáky taky nechtělo dávat. Dá se s tím jezdit. Ale po dálnici jsem jezdil spíš podle teploměru než podle rychloměru. Vylítneš nějákej ten kopec a příjde-li hned další tak je potřeba si hlídat tak cca 105+ stupňů max ;). V létě bude hůř :aut. Jinka supr né :D. Destilka trošku pomůže. Líp to chladí. Definitivně to vyřeší ten chladič co tam má bejt, ale co si pomatuju stál tenkrát 7litrů. :papa

PS: Jestli na neco přídeš dej vědět švicinu, ktrerá jí teď má by to taky zajímalo :papa

[upravil dne 16/4/07 rudolf]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám taky problém - auto mám 2 měsíce a pořád se mi ztrácí voda. Naposledy při najetí cca 500 km tak 0,5 litrů. Teď co už je teplo možná i víc, auto se hřeje kolem 80, když je trochu v točkách na 90 z kopce klesne a na dálnici taky 80-90 - někdy i trochu víc. Jezdím do práce 30 km a většinou pod 90, ale když se chvíli drží na těch 90 tak pak tam vždycky chybí voda - čím to je???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zoby

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

Origo chladič, by som nepodceňoval. Ak je silnejší motor tým pádom, treba aj silnejší chladič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zoby

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

čistý freez chladí dokonce lépe, než voda i teplota varu je posunutá na až 130 stupňů, takže spíš tam někde jde vzduch, nebo je zanesaná přepadová hadička.

TD nejčastěji popraskyj mezi komůrkama a pak se to neustále zavzdušňuje a hřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: hbboy

mám taky problém - auto mám 2 měsíce a pořád se mi ztrácí voda. Naposledy při najetí cca 500 km tak 0,5 litrů. Teď co už je teplo možná i víc, auto se hřeje kolem 80, když je trochu v točkách na 90 z kopce klesne a na dálnici taky 80-90 - někdy i trochu víc. Jezdím do práce 30 km a většinou pod 90, ale když se chvíli drží na těch 90 tak pak tam vždycky chybí voda - čím to je???

Tak buď je někde dirka v chaldiči, nebo pouší pumpa, nebo těsnění pod hlavou, či hlava. Věštit neumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...