zoby

jak poznám, že je vodní pumpa KO?

19 posts in this topic

čím se špatná vodní pumpa projevuje?

jak začalo být teplo, tak se mi motor dost ohřívá.

když jedu po dálnici kolem 130 km/h tak je teplota kolem 95 stupňů (podle budíku).

když na to šlápnu tak to jde až přes 100 stupňů.

Loni v létě mi to nedělalo.

sahary jdou (když přijíždík k domu a parkuju tak pak je slyšet jak dobíhají)

jinak je to motor 1,9 TD ze 4O5 ve 2O5-ce.

hlavně mě zaráží to, že loni vlétě to nedělalo a teď jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAk se pozná málo účinná pumpa nevím, respektive bych řekl že účinnost pumpy se nedá ovlivnit. Pokud máš chladící kapalinu ředěnou v nižším poměru snižuje se chladící účinek výsledného koncentrátu a může to pak projevit vyžší teplotou. Možná taky zanesenější chladič?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebo taky lehce prasknutý těsnění pod hlavou někde u vodního kanálu . K tomuhle se přikláním víc pač jsem těchto motorů už pár dělal a vesměs všechny na stejnou věc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

JAk se pozná málo účinná pumpa nevím, respektive bych řekl že účinnost pumpy se nedá ovlivnit. Pokud máš chladící kapalinu ředěnou v nižším poměru snižuje se chladící účinek výsledného koncentrátu a může to pak projevit vyžší teplotou. Možná taky zanesenější chladič?

To mohu potvrdit. Loni jsem dovezl auto z france a chladící kapalina tam byla naředěna na 0. Dlouho trvalo, než jsem dosáhnul 90 stupňů a i potom se sahara spoučtěla minimálně. Na zimu jsem vyměnil kompletní obsah chladící soustavy a naředil to na -30. Na 90 to teď leze velmi rychle a sahary se taky spouštějí častěji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele, jestli spinaji sahary, tak je vysoka teplota v chladici, tzn pumpa ocividne pumpuje. Podle me bude chyba jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fana

Nebo taky lehce prasknutý těsnění pod hlavou někde u vodního kanálu . K tomuhle se přikláním víc pač jsem těchto motorů už pár dělal a vesměs všechny na stejnou věc ...

ale to by se ztrácela voda, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom na vrub vodní pumpy, jsem se setkal s jinačím provedením vrtule co žene vodu. Co firma, to jináč to vypadalo. A většinou je vodní pumpa kaput, tím že propouští vodu kolem hřídele, tak se vymění. Proto že by nehnala vodu, jsem se myslím ještě nesetkal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ještě mě napadlo, jak jste mluvili o tom namichani chladici kapaliny. tak loni jsem tam mel jen destilovanou vodu. ted je tam chladici kapalina od texaca.

a jak se tam ta chladici kapalina vymenila, tak zacala tect pres tesneni na termostatu, coz s tou destilkou taky nedelalo...

no budu to muset nejak poresit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta voda ti začala tíct protože chlad. kap. jsou dělaný na celoroční provoz a když tam fukneš vodu veškerý gumový těsnění ztvrdne a pak když tam pustíš nemrzku tak se zase začne naleptávat a tím i tíct ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm a při té přestavbě si tam dal ten chladič co do 205TD patři? Jestli né přesně vím o čem mluvíš. Mě se za to ty chechtáky taky nechtělo dávat. Dá se s tím jezdit. Ale po dálnici jsem jezdil spíš podle teploměru než podle rychloměru. Vylítneš nějákej ten kopec a příjde-li hned další tak je potřeba si hlídat tak cca 105+ stupňů max ;). V létě bude hůř :aut. Jinka supr né :D. Destilka trošku pomůže. Líp to chladí. Definitivně to vyřeší ten chladič co tam má bejt, ale co si pomatuju stál tenkrát 7litrů. :papa

PS: Jestli na neco přídeš dej vědět švicinu, ktrerá jí teď má by to taky zajímalo :papa

[upravil dne 16/4/07 rudolf]

Share this post


Link to post
Share on other sites

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám taky problém - auto mám 2 měsíce a pořád se mi ztrácí voda. Naposledy při najetí cca 500 km tak 0,5 litrů. Teď co už je teplo možná i víc, auto se hřeje kolem 80, když je trochu v točkách na 90 z kopce klesne a na dálnici taky 80-90 - někdy i trochu víc. Jezdím do práce 30 km a většinou pod 90, ale když se chvíli drží na těch 90 tak pak tam vždycky chybí voda - čím to je???

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem dolil asi litr destilky, expanzka byla skoro prázdná.

a zatím se to chová tak jak bych představoval.

ještě uvidíme až bude větší teplo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zoby

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

Origo chladič, by som nepodceňoval. Ak je silnejší motor tým pádom, treba aj silnejší chladič.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zoby

je tam chladič z gti, ten TD je fakt drahý :-)

ale prý se do 205 vejde chladič z 306 1,6i a ten má na sobě přímo i nádobku, tak až mi nějaký padne do drápů tak to vyzkouším

jsem teda celkem překvapen z toho, že čistá destilka chadí o tolik víc než směs (jestli je to teda jen tímto...)

čistý freez chladí dokonce lépe, než voda i teplota varu je posunutá na až 130 stupňů, takže spíš tam někde jde vzduch, nebo je zanesaná přepadová hadička.

TD nejčastěji popraskyj mezi komůrkama a pak se to neustále zavzdušňuje a hřeje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hbboy

mám taky problém - auto mám 2 měsíce a pořád se mi ztrácí voda. Naposledy při najetí cca 500 km tak 0,5 litrů. Teď co už je teplo možná i víc, auto se hřeje kolem 80, když je trochu v točkách na 90 z kopce klesne a na dálnici taky 80-90 - někdy i trochu víc. Jezdím do práce 30 km a většinou pod 90, ale když se chvíli drží na těch 90 tak pak tam vždycky chybí voda - čím to je???

Tak buď je někde dirka v chaldiči, nebo pouší pumpa, nebo těsnění pod hlavou, či hlava. Věštit neumím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.