Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

koupit 2,5td?


raa

Recommended Posts

Ahoj,

zvazuju koupi docela pekny P605 a potreboval bych poradit:

- kolik zere motor 2,5td s manualem na dalnici (pri rekneme 120-140 kmh) ?

- je 200 000 najeto na tohle auto/motor hodne nebo to nestoji za rec :) ?

- a obecne vase doporuceni ohledne P605 r.v. 1995 s timhle motorem...

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: lastivkaa

co sa tyka pohodlie vykon a spotreba je to dobra volba otazka zie v akom je stave a za kolko to chces kupit

200000 tisic nie je nic ak su pravdive udaje o Km :papa

ja uz bych to tak nevidel, ze to neni nic :) ono to neni nic kdyz vezmes v uvahu zivotnost auta...jednou to ma najeto a pokud si to chces nechat dyl, zacnes to auto postupne vymenovat dil po dile za novy...prave tim prochazim a nebere to konce, ale ja uz mam skoro 300

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl by to muj asi paty Peugeot :) takze tusim, co ceho jdu... Nechtel jsem tady rozpoutat polemiku o spolehlivosti a opravach 12 let starejch aut, jde mne jen o dve veci:

1. kolik to zere na dalnici?

2. je to auto po 200 tkm na odpis nebo tahle auta bezne zkousnou rekneme 500 tkm?

Samozrejme vim, ze je to velmi individualni, ale presto se ptam vas, jako majitelu P605, na vas nazor. Preci jen P605 neni IMHO takovej drzak jako Audi nebo Mercedes. Vybiram starsi auto na na litani po dalnici s rozumnou spotrebou. Budu ho potrebovat cca rok, takze do nej nechci moc investovat ani pri koupi ani behem provozu.

Jinak tenhle kousek vypada dost zachovale, ale hlavu motoru jsem v bazaru nesundaval a ani turbo nerozebiral :D Cena je kolem 80, coz se men zda rozumne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych jí bral všema 10, kamarád si ji koupil také za dobrou cenu a nemůže si stěžovat, zatím pořád drží, "pouze" musel menit hlavu, protoze nejaky ko*ot ji vzal za studena u huby a bylo.. V současné době na ní má kolem 300k a bez problému, asi to bude hodně individuální.. Škoda jen, že to není V6 :)

Kdybych si ted kupoval 605 šel bych rozhodně do 3V6!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já si jí teď také pochvaluji, když jsem jí vypiplal, ale na rok jí chci prodat, a pokud jí někdo bude chtít, tak určitě nebude litovat, protože moje auto musí být po technické stránce fit, i když mě 605ka v tomto ohledu stála mnoho. Ale zbožňuji jí a podle toho taky vypadá. Jinak má najeto skoro 300tis.Km:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k té spotřebě na dálnici s plně naloženou ve čtyřech do německa jsem měl přes šest litrů a když jsem to propočítal tak kolem 7,5l kombinovaně. Ale už jsem slyšel, že i pod šest na dálnici není problém.

Držák to je, klidně i půl mega, to není jen můj názor, ale ty hlavy u těch 2,5td to fakt bolí:myslim:myslim:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

dobra volba je novej model 605 s 2.1td ,,davaly se jeste do r.v97 motor 2.5td nebrat ,a ten kdo 2,5 mel dobre vedel proc se ji zbavoval v lete se hreje a motor toho mnoho nesnese atd . motory ktery byly generalkovany u nas se serou o to vice ,deda mel 605 2.5 ,bracha i kamos "ten ji kupoval novou"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych nebyl tak radikální, všeobecně jsou diesely větší držáky. osobně bych ale nešel do 3,0 V6 (na rozdíl od Pechy-ho, ten motor je ulítanej při 100k a všichni jsme slyšeli o jejich elektronice). Jinak bolest hlav je jen a jen o lidech a jejich přístupu. Měl jsem i dieslový bavory a náchylnost jejich šestiválcových hlav na praskání je pověstná, ale pokud si uvědomíš, že je motor studenej a dáš mu čas se v klidu ohřát a nevyrazíš hned po startu jek magor s plným plynem a otáčkama v červeným, tak je klid. Mám sice "jen" 2,1td, tedy nevím, jak je na tom 2,5td, ale proč bych si nemyslel, že to bude stejný. Pokud tě zajímá spotřeba na dálnici, leckteré menší auto by mohlo závidět. Je to o krouťáku a setrvačnosti. Na cestě do Bratislavy a zpět si motor vrněl při 160ti km "pouhých" 3,5k ot. A absolutně neměl potřebu být nějak namáhaný. Ani při normálním provozu (město, okresky) a normální rychlosti ten motor neunavíš. A tohle není auto, kde bys musel všude hrabat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše Pagot, znám kluka o pár ulic co má taky 605 2,5td, honí to, tahá auta a jemu to jede, a oponuji názoru, že se to musí v klidu ohřát, protože přesně touto radou se řídím od začátku co to auto mám, ale stejně mi praskla. A to mám auto ve vytápěné garáži!

Takže je to o štěstí, jinak si to neumím vysvětlit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: KUBBACHER

oponuji názoru, že se to musí v klidu ohřát, protože přesně touto radou se řídím od začátku co to auto mám, ale stejně mi praskla.

Probůh, to nebylo osobně proti tobě, svůj styl jsi již popisoval, jen všeobecně, pak je to i o štěstí, jak píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Dostal jsem se někam k 7.5 (limitně se shora a odhadem, ještě nemám PP). Jezdím spiš kratší vzdálenosti. Spotřeba se liší podle kusu.

2/3. Vydrží více než 200 000 km. Kolik (v průměru) to nevím. Ale jestli nechtěj investovat (rozuměj riskovat investice), tak se raději povobhlídnou po jiním motoru. 2.5TD je z nabídky motorů ten nejkomplikovanější a nejrizikovější. Zvlášť nepříjemné je praskání hlav při nevhodném zachazení. A kdo ví, kdo to předtím rajtoval. Chlazení motoru je nevyhovující a nestačí, 2.5 mívají problémy s teplotou. Resume: Údržba je dost náročná (když se něco stane).

Doporučení spíše ano, ale je nutne počítat s případnou udržbou. Nelze čekat, že to bude jezdit jen na dolevání nafty a vody do ostrikovačů. Výhodou je, že co to nemá, lze relativně snadno dodělat.

Dnes snad už ani není možné doufat, že lze sehnat bežne provozovaný kus s výrazně méně než řekněme těch 200 000 km. Možná nějaký speciál, jako byla před 3/4 rokem nabízená DS Prestige (1971/72) na francouzském e-bay s 1500 km :-)

Á propos. Uvedené postřehy jsou čistě můj _subjektivní_ názor, zčásti podložený zkušenostmi na mém 2.5TD v XM (ten samý motor v jiné krabici).

Louis de Bussy v.r.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luisi, souhlasím s tebou, já byl tenkrát hodně nadšený když jsem si jí šel kupovat, svou krásnou 605ku, časem jsem vystřízlivěl, přesto to s tou udržbou není tak strašné, 2,5td je komplikovaný to je pravda, ale pokud se udržuje tak je docela v pohodě až na tu hlavu. Každopádně to svezení je excelentní:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Z designu (605 i XM) mě to nadšení ještě dodnes nepřešlo :) Ale tenkrát jsem o nich nevěděl o moc víc, než že to má 4 kola a volant, vlastně o autech vůbec. Dnes bych to s koupí skoulel jinak, už jsem 14x chytřejší. Rozhodně bych ho nekupoval, když "nechce moc investova". Je to prostě riskantní. Myslím, že daleko lepší volbou by byl některý z 2.0L. Který to nevím, pro posouzení nemám dost informací.

Předpokládám, že 2.5TD se také osazovaly jen do nového modelu jako u XM(?) Někde jsem slyšel-četl doporučení brát tyhle motory až od r.v. 1997. Výhoda je, že 2.5TD a 3.0 byly vyráběny s nejvyšší možnou výbavou a když z ní něco chybí, není moc velký problém to doinstalovat. PP, tempomat (e.g.) stačí jen připojit a přeprogramovat řídící jednotku.

Ještě ke spotřebě 2.5TD. Co jsem tak vyčetl, tak podle kusu jezdí v rozmezí 7 až 10 l/100 km (průměrná spotřeba), s tím že některé jezdí pořád se stejnou spotřebou bez ohledu na náklad.

O svezení nemám pochyb, i když jsem v ní nikdy nejel. Nikoho s 605-kou neznám a kvůli mně si ji nikdo koupit nechce :D Snad časem bude nějaká příležitost... Můžu tak posoudit jen XM, v kterém je skvělé.

Louis de Bussy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

Osobně bych nebyl tak radikální, všeobecně jsou diesely větší držáky. osobně bych ale nešel do 3,0 V6 (na rozdíl od Pechy-ho, ten motor je ulítanej při 100k a všichni jsme slyšeli o jejich elektronice). Jinak bolest hlav je jen a jen o lidech a jejich přístupu. Měl jsem i dieslový bavory a náchylnost jejich šestiválcových hlav na praskání je pověstná, ale pokud si uvědomíš, že je motor studenej a dáš mu čas se v klidu ohřát a nevyrazíš hned po startu jek magor s plným plynem a otáčkama v červeným, tak je klid. Mám sice "jen" 2,1td, tedy nevím, jak je na tom 2,5td, ale proč bych si nemyslel, že to bude stejný. Pokud tě zajímá spotřeba na dálnici, leckteré menší auto by mohlo závidět. Je to o krouťáku a setrvačnosti. Na cestě do Bratislavy a zpět si motor vrněl při 160ti km "pouhých" 3,5k ot. A absolutně neměl potřebu být nějak namáhaný. Ani při normálním provozu (město, okresky) a normální rychlosti ten motor neunavíš. A tohle není auto, kde bys musel všude hrabat.

povedat ze 3,0 v6 je ulietany pri 100k je dost prestrelene.mam uz druheho 3,0 v6 a jedine naco sa dalo doteraz na tomto aute spolahnut bol u mna motor.nikdy nezradil.ten prvy doslova lietal a motor mal necelych 300k a je ulozeny ako nahradny diel z auta.plne funkcny.na terajsom mam 200k a je to pomaly fakt jedina vec ktora funguje bez problemov

[upravil dne 18.5.07 jozefsv]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...