dusang

Olej pri svieckach + vyskakujuci VN kabel

9 posts in this topic

Pri kontrole sviecok som si vsimol, ze mam nateceny olej zvrchu pri svieckach pri 1., 2. a 3. valci. Mam motor 1.6i - TU5JP. Najprv ma napadlo, ze tam ten olej natiekol cez tesnenie vika ventilov, ale to bolo suche. Ani gumove krytky VN kablov neboli zvrchu od oleja. Netusite, ako sa tam ten olej mohol dostat?

[upravil dne 15.4.07 dusang]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to teda nevim a ty svíčky byly dobře dotažený?? Jinak malá podotázka.. Kolik lze na svíčkách najezdit? Respektive po kolika km by se měly měnit??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Martinsk

60 000 km

No niektoré sviečky vydržia len 40 000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

no to teda nevim a ty svíčky byly dobře dotažený??

Ano, sviecky boli dobre dotiahnute. Nepouzil som sice momentovy kluc, ale boli dotiahnute s citom rukou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dusang

Původně zaslal: stalmik

no to teda nevim a ty svíčky byly dobře dotažený??

Ano, sviecky boli dobre dotiahnute. Nepouzil som sice momentovy kluc, ale boli dotiahnute s citom rukou.

Tak to je vážně zvláštní koukal sem asi půl hodiny do motoru odkud by se ti to tam mohlo dostat ale nepřišel jsemna nic.. A ty kovový těsnění pod svíčkou jsou ok? Jestli nejsou někde vymačkaný nebo tak potom by tomohlo taky utíkat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: Martinsk

60 000 km

No niektoré sviečky vydržia len 40 000km

A lze poznat jestli jsou v háji nějakým měřením nebo tak? Pokud ne jakou svíčku koupit? Myslím značku a typ.. Máš něco osvědčeného??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bud tesneni pod hlavou je praskle , nebo pistni krouzky netesni jak by meli,vykon motoru ti neklesl?jo to jsou všecny svičky od oleje?jestli jo tak mrkni do vzduch. filtru jestli neni taky od oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesnenie pod hlavou asi bude prasknute pri vysokotlakom kanale oleja z bloku do hlavy (pri rozvodoch) - medzi blokom motora a hlavou mi odtial vyteka olej...

Inac, motor mi zerie olej - az 1 l na 1.000 km :roll

Takto http://www.gaya.sk/~dgenda/sviecky/sviecky1.jpg a takto http://www.gaya.sk/~dgenda/sviecky/sviecky2.jpg vyzerali sviecky po 30.000 km, co boli v motore (fotene pred tromi mesiacmi). Ocistil som ich a dal naspat do motora. Mam BOSCH SUPER FR7KDC a myslim, ze maju predpisanu vymenu po 60.000 km, tak som ich tam este nechal. Tento rok si chcem dat vymenit gufierka na ventiloch, aby sa znizila spotreba oleja (teda aspon dufam), takze nove sviecky tam budem davat az potom.

Takto http://www.gaya.sk/~dgenda/sviecky/sviecka3.jpg vyzerala sviecka zo 4. valca dnes (nabehal som cca. 4.000 km od poslednej kontroly sviecok pred tromi mesiacmi).

Na fotke "sviecky1.jpg" vidno, ze dve sviecky maju uplne zaolejovany zavit (tak isto, ako na fotke "sviecka3.jpg"). Je teda mozne, ze sa mi olej pretlacil hore ku svieckam cez zavit sviecky? :myslim

Posledne tri dni sa mi stava, ze mi vyskoci VN kabel zo sviecky, co je na 4.-tom valci (pri rozvodoch). Motorom potom za jazdy strasne trha a ledva udrzi volnobeh. Neviete, cim to moze byt? Zeby opotrebovane pliesky vo vnutri koncovky na kabli? Motor ma nabehane 184.000 km a VN kable este neboli menene...

[upravil dne 15.4.07 dusang]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.