Kamart

otáčkoměr

17 posts in this topic

Mám takový problém, koupil jsem si new peugeota 205 a nefunguje mi otáčkoměr. Prostě je stále na 0. Kontroloval jsem i pojistky a stejne jsem nezjistil proč..:( nemá někdo zkušenost nebo radu jak na něj?:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čauvec, dej tady na fóru v HLEDÁNÍ najít třeba slovo "otáčkoměr" nebo něco podobnýho. Tohle téma se tu dost řešilo. A mrkni taky v tom hledání i na otáčkoměry třeba u P405, protože elektrický zapojení a i konstrukce budíku je "totožný".

Kdyby to nepomohlo, tak dej vědět a pořešíme to tu.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nevím co máš za motor, ale asi takhle:

Pokud máš nafťáka:

mrkni sem:

Jinak to čidlo je ze zadní strany na motoru zasunutý směrem k zubům setrvačníku.(místo kde vedou poloosy do převodovky, je tam taky snímání pro rychloměr)

Pokud máš benzín:

Tak pokud se nepletu a nekecám nesmysly, tak tam je to řešený tak, že se otáčky zjišťujou přímo z rozdělovače. Takže samostatně umístěný čidlo na otáčky tam není.

Pozor: U nafty i u benzínu je z přední strany motoru směrem k zubům setrváku umístěný čidlo stejný jako je u nafťáka pro otáčkoměr. Na obou motorech nejsou zapojený a jsou pro diagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já mám 1.1 benzín...zitra se na to zkusim mrknout...myslel jsem že bude stačit zkontrolovat pojistky,pár jich sice bylo spálených ale otáčkoměr stejně nejede...díval jsem se do knihy,, jak na to,, ale tam jsem nic nenasel....

jo a jeste bych se chtel zeptat jestly se dá někde sehnat takové to zadní křídlo...většinou to maji Gti verze a jak se to přiděláva?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus projít taky konektory na motoru, jsou často dost zoxidovaný (zeleně zarostlý :) ) a nevedou.

S tím křídlem ti moc nepomůžu, já mám cabrio;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chci se prosím zeptat, jestli někdo si dělal otáčkoměr do 205 1.8D r.v. 1988 ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic takovýho jsem nedělal. ale složitý to nebude, jde celkově o to propojit nebo natahat +-8 drátů.(+ k budíku, kostru k budíku, asi 3 dráty k čidlu a ještě možná něco)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejednoduší bude zjistit jestli máš průchozí drát od rozdělovače, je to myslim 112 a pak jestli de napětí na budík. a když všechno bude ok tak máš ko otáčkoměr :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Nic takovýho jsem nedělal. ale složitý to nebude, jde celkově o to propojit nebo natahat +-8 drátů.(+ k budíku, kostru k budíku, asi 3 dráty k čidlu a ještě možná něco)

Prosím tě a to čidlo na motoru najdu kde? Máš nějaké foto??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Původně zaslal: Vopičí

Nic takovýho jsem nedělal. ale složitý to nebude, jde celkově o to propojit nebo natahat +-8 drátů.(+ k budíku, kostru k budíku, asi 3 dráty k čidlu a ještě možná něco)

Prosím tě a to čidlo na motoru najdu kde? Máš nějaké foto??

Mrkni na tenhle odkaz:

http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet380688.htm

Vyndavali tady motor z 405D. Nevim jestli je to tvuj motor, ale na tomhle fotu v cervenym krouzku je to cidlo: http://www.vladovostranky.wz.cz/obrazkyy/img05153xo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kamart

a na 205 1.1 ho najdu kde?pátral jsem pátral ...ale bez úspěchu:(

NO jestli ho hledáš na připojení otáčkoměru tak ti bude stačit ten drát 112 co vede z idučky:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

Původně zaslal: Kamart

a na 205 1.1 ho najdu kde?pátral jsem pátral ...ale bez úspěchu:(

NO jestli ho hledáš na připojení otáčkoměru tak ti bude stačit ten drát 112 co vede z idučky:super

Přesně tak, u benzínu tam to čidlo není daný samostatně jako u nafty, ale je součástí rozdělovače (popř indukční cívky)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontroloval si jestli nemas strhany lanko? nez se pustis do elektriky tak nejdriv zkontroluj casti co se mohli urvat pretrhnout nebo nejak poskodit

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem to vyřešil..byl vypojeny kabel ze zadu tachometru...rozdelal jsem přistrojovku a hned mi to bouchlo, ale diky vsem za rady :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.