Sign in to follow this  
Followers 0
C.J.

Zavzdušňuje se chladicí okruh.. těsnění hlavy?!

25 posts in this topic

Dneska po 20ti km zastavím a z auta teče proudem voda (vytekla přepadem z chladiče).. Otevřu chladič a je plný (tudíž nejde dolít), ačkoliv odhadem tak 3 litry vody vytekly.. Odvzdušním termostat, hooodně dlouho, pak jsem dolil 3 litry vody.. Po 10km preventivně opět odzvdušňuju termostat a dolévám opět 2 litry vody.. Po nastartování se po protočení motoru objeví pár bublinek v chaldiči, ale hladina se více méně udržuje a voda viditelně neubývá, ale po vypnutí motoru se najednou začně z chladiče vytlačovat voda ven! A vyteče tak litr, za běhu ne, až když vypnu motor.. Nenapadá mě nic jiného, než těsnění pod hlavou (i když je nové, najeto cca 1500km) V oleji voda není. Nějaký jiný nápad?? Po čtvrté se mi to už rozebírat nechce.. I když už to znám nazpaměť.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teda ty máš na tohle nějakou smůlu, to je pořád to samý:myslim

No těsnění pod hlavou? ale proč to netlakuje při běhu motoru?

[upravil dne 10/4/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není někde ucpaná cesta z chladiče do motoru?

Jaká byla teplota při těch událostech?

Share this post


Link to post
Share on other sites

teplota 80-90, voda určitě nevřela.. ucpané nic není, to jsem zkoušel.. :( celý okruh je průchozí.. Udivuje mě, že se to samo neodvzdušní, prostě vzduch se nahromadí v hlavě a tělese termostatu, neprotlačí se až do chladiče a motor nenasaje vodu.. Pumpa asi tlačí normálně, pokud to odzvdušním, tak hadičkou, co jde s termostatu do sací klapy, to stříká na dva metry.. Jak se to zavzdušní tak nic, dokud neuteče všechen vzduch.. Neměl jsem venku termsotat, ale kdyby se neotevíral, tak bych to poznal na teplotě, ne?

[upravil dne 11.4.07 C.J.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za laickou veřejnost bych vyzkoušel na chvilku ten termostat vyhodit úplně. Jestli se to bude chovat stejně. Pak bych mudroval s větší razborkou, což bohužel může hrozit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aky je dym z vyfuku? ak biely, tak ta voda ide do valcov a odchadza vyfukom. Kolko je objem chladiaceho okruhu? Vyzera to na tesnenie pod hlavou, niekde k saciemu ventilu, preto za jazdy netlaci, ale vysava. Po zastaveni sa tlaci para nazad - Mohlo by to tak fungovat?

M

Share this post


Link to post
Share on other sites
:myslim To zní rozumně.. A hned první příspěvek.. :) Chladicí okruh má kolem 5 litrů.. Měl jsem podezření, že trochu odsává vodu, z výfuku sice pára nijak zvlášť nejde, ale musel jsem častěji dolévat vodu, tak 0,5l / 1000km, ale doufal jsem, že to je způsobeno tím, že jsem umístil nad chladič expanzku a chladič je v podstatě otevřený, netlakuej se v něm voda, ale tlačí se do expanzky..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamarat ma ten isty problem na P405 1.8TD. Termostat sa otvara ale ked chytim chladic tak je horuci len na vstupe (cely stlpec az dolu) a asi do 1/4 od spodu po vystup s chladica inak je vlazny az studeny. a pritom je novo opravena hlava a nove tesnenie. Myslim ze je to upchaty chladic a rozdiel teplot vytlaci vodu von po zastaveni motora.teplota stupa ak stoji alebo aj ked sa pohne z miesta za hranicu 100°C. vdaka za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno jsem řešil podobný problem . Motor tlačil do chladícího systému- zjištěno ve zn. servisu . Při jízdě do 90 km/hod. žádný pozorovatelný problém tj. voda v nádržce na chl. kapalinu mezi ryskama , teplota vody na budíku přibližně 80 st. Celsia . Ovšem při razantnější jízdě kolem 130 km/hod. teplota k 90st. Celsia , ale voda z nádržky ven.

Stačila i kratká jízda přibližně 5 km. Nechal jsem vymenit těsnění pod hlavou a srovnat hlavu / prý 14 setin mm / .

Je po problému vše je jak má být . Cena opravy s výměmou rozvodů , řemene příslušenství s kladkami , vodního čerpadla a gufer na vačce a klikovce , a několik těsnění např . pod viko hlavy vše za 30 000,- Kč . Doba opravy

necelé 3 dny. Na vozidle najeto 112 000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: VVP

Aky je dym z vyfuku? ak biely, tak ta voda ide do valcov a odchadza vyfukom. Kolko je objem chladiaceho okruhu? Vyzera to na tesnenie pod hlavou, niekde k saciemu ventilu, preto za jazdy netlaci, ale vysava. Po zastaveni sa tlaci para nazad - Mohlo by to tak fungovat?

M

Že by se při prasklém těsnění u sacího ventilu jen vysávala voda, místo tlakování vodního okruhu, tak to je tak neskutečná hovadina, že větší už fakt vymyslet nejde. Pokud je vadné těsnění pod hlavou v místě mezi válcem a vodou, tak to vždy tlakuje vodní okruh, protože ve válci je při kompresi a zážehu tak značný tlak, že je úplně fuk, jak daleko je to od sacího ventilu.

Jinak k tématu - pokud se to zavzdušňuje, je v systému netěsnost, a tudíž nějaké vyndavání termostatu nemá žádný smysl, je třeba odstranit tu netěsnost, jinak se to bude zavzdušňovat pořád. A vzhledem k tomu, co za psí kusy s tím pořád provádíš, bych onu radu o vyhození termostatu poněkud modifikoval - na vyhození celého toho auta. A nepíšu to poprvé, a každou další takovouto příhodou jen potvrzuješ, že oprávněně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

[ A vzhledem k tomu, co za psí kusy s tím pořád provádíš, bych onu radu o vyhození termostatu poněkud modifikoval - na vyhození celého toho auta. A nepíšu to poprvé, a každou další takovouto příhodou jen potvrzuješ, že oprávněně.

..já jsem pro :super Ale předtím si ho ho ještě užiju nebo totálně zlikviduju.. :mrk Na dojíždění do práce mám druhé auto a motorky.. Hlavu mi srovnají za 380,- do druhého dne (a třeba i sníží.. :mrk ) Těsnění kolem pětibáby, plus dvě odpoledne v garáži, takže vo co go? :roker

a propo tím termostatem to není :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nevažoval si třeba o možnosti prasklé hlavy ? Je to docela problém . Pouhým okem to nemusíš vidět ale když to necháš otlakovat určitě tomu neublížíš . Dej si ale bacha ať to tlakujou v horké lázni , pač ve studené se to nemusí projevit . A stejně se divím že si to už měl 3krát rozdělaný a neobrousil ani neotlakoval hlavu ! to je celkem základní věc ...

[upravil dne 12.4.07 Fana]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fana

A stejně se divím že si to už měl 3krát rozdělaný a neobrousil ani neotlakoval hlavu ! to je celkem základní věc ...

No když si to děláš doma na koleně a rozebíráš venku na trávníku, tak to není tak jednoduché.. Hlava vypadala v pořádku, a dal jsem pod ní nejhrubší těsnění, aby to případné nerovnosti vyrovnalo.. Kdyby byla prasklá hlava, tak se to projeví ihned.. Ne po pěti měsících.. :nevim Leda že by praskla teď, ale to by muselo mít nějaký důvod, motor měl max. 90 stupňů a voda tak za jízdy byla, takže snad ne.. Každopádně teď ji nechám přebrousit a můlžu ji nechat i natlakovat.. Nevíte, o kolik se může teoreticky hlava snížit? Nemáte někdo s tím zkušenost? A další hloupý dotaz, jak se vytahují vstřiky? Stačí je jen silou vytáhnout ven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pane BOŽE . Proč se do toho sereš když nevíš co děláš !!! To vědí i klucu na učňáku že když shodíš hlavu tak ji máš přebrousit a pro jistotu otlakovat ... Kvalita práce a ty asi nejste moc kámoši :bojim . No a na ty vstřiky bych osobně použil třeba krumpáč nebo 15 kg kladivo ať máš jistotu že se to už nepokazí :super ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Fana

A stejně se divím že si to už měl 3krát rozdělaný a neobrousil ani neotlakoval hlavu ! to je celkem základní věc ...

No když si to děláš doma na koleně a rozebíráš venku na trávníku, tak to není tak jednoduché.. Hlava vypadala v pořádku, a dal jsem pod ní nejhrubší těsnění, aby to případné nerovnosti vyrovnalo.. Kdyby byla prasklá hlava, tak se to projeví ihned.. Ne po pěti měsících.. :nevim Leda že by praskla teď, ale to by muselo mít nějaký důvod, motor měl max. 90 stupňů a voda tak za jízdy byla, takže snad ne.. Každopádně teď ji nechám přebrousit a můlžu ji nechat i natlakovat.. Nevíte, o kolik se může teoreticky hlava snížit? Nemáte někdo s tím zkušenost? A další hloupý dotaz, jak se vytahují vstřiky? Stačí je jen silou vytáhnout ven ?

vstriky by snad mely byt vsazeny v sacim potrubi, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

[

vstriky by snad mely byt vsazeny v sacim potrubi, ne?

http://pazout.unas.cz/pazout/1.jpg.html

asi máš pravdu.. Ale v té firmě mě upozorňovali, že u pežotího motoru se musí vatáhnout vstřiky.. :myslim

Vůbec jsem nad tím neuvažoval, ale jasně, vstřiky jsou v potrubí.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak já osobně bych po sundání hlavy oměřil i blok, protože co jsem zatím měl sundané hlavy, tak vždy byl blok trochu vytáhlý v místech u šroubů. Většinou to asi pochytá těsnění, ale proč to neudělat pořádně, když už je hlava dole.

Ale po tom, co tu čtu, co s tím provádíš, bych souhlasil s oddiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fana

...To vědí i klucu na učňáku že když shodíš hlavu tak ji máš přebrousit a pro jistotu otlakovat ...

jj, ale já nejsem automechanik :D

Původně zaslal: Fx

Ale po tom, co tu čtu, co s tím provádíš, bych souhlasil s oddiem.

já jsem taky pro.. :super A taky bych si nejraději dotáhl nějaké bávo.. Ale zatím není auto akutní...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.