Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P205 1.9D - chlazeni


Petr605

Recommended Posts

Zdarek!

Chci se zeptat \"dvestepetkaru\" - otec ma 205 1.9D a moc tomu na krk neslape a dalkovy moc nejezdi. Ted vsak jel do Prahy po dalnici (vedro jako krava) a najednou ejhle - rozsvitila se mu kontrolka, jako ze se mu prehriva motor spolu s kontrolkou STOP. Tak zastavil.:)

Kouknul se pod kapotu a nezjistil nic pozoruhodneho (alespon podle jeho slov). Voda se nevarila a vetraky se tocily. Tak to dojel kontrolka nekontrolka a vsechno bylo OK. Chtel bych vedet, na kolik je serizena ona kontrolka prehrati motoru. Je to model 205, co nema snad vubec nic, jenom, tech par kontrolek.

Predem diky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí to bejt jenom teplotou vody, ta kontrolka mam dojem že má několik funkcí, mimo jiné i stav brzdové kapaliny, signalizaci opotřebení brzdových destiček a asi i další, takže pokud se nevařila voda, hledej závadu někde jinde. Divný je, že mu svítila spolu s přehříváním motoru. Jedině bych se musel doma kouknout do chytrý knížky.

[Editován dne 11/8/03 Kik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic jinyho s tim neni. To si zase pantatinek umi pohlidat. Brzdi to, kapalina je, desticky OK. Tutove to souviselo s teplotou chladici kapaliny. Uz jsem mu tam zabudoval digitalni:cool: teplomer, tak si bude moct sledovat teplotu a bude vedet trochu vic. Me by jenom zajimalo, jestli se rozsveci pri 100 stupnich nebo nekdy jindy, protoze me pripada, ze pri stovce je to trochu brzo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čidlo přehřátí (spínač) občas blbne. Je na tělese termostatu, tak se podívej, jestli třeba nemá uvolněný kontakt.

Mě se to taky občas rozsvěcelo, zcela pravidelně to svítí, když umyju motor (a přitom teploměr je třeba na 90...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, vaše problémy bych chtěl mít.

Já normálně dojedu domů a najednou slyším, že to auto je nějaké hlučný. Nechám běžet motor, vylezu ven a ono z toho něco teče a sahary se točí a točí (ještě že fungují:D) a z auta něco teče :mad:

Vypnu motr, otevřu kapotu a hle, žlutá mastná kapalina.

Tipl jsem to na Fridex - páč do chladicího systému jsem dolil cca 6 litrů vody a dole nikde nic neteklo.

Pak jsem nastartoval - ta žlutá kapalina byla bionafta a tehla z prasklé přepadové hadice :mad:

Takže by mě zajímalo, proč ?

1) se nerozsvítila kontrolka STOP - jasné přehřátí motoru

2) se nerozsvítila kontrolka Únik chladící kapaliny

3) se to stalo až doma

4) jsem měl takovou kliku (zatím ):D

P.S:: Pátek 13 nebyl - ale aby auto dalo vědět prasklou hadicí od nafty, že v něm není voda ... to nemá ani Mercedes ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vix: Tvoje otazka \"Proc jsem mel takovou kliku?\" by mela znit \"Budu mit takovou kliku i priste?\" :D:D:D:D:D:D

Ke kontrolce \"Unik chaldici kapaliny\" - myslim, ze na vine bude cidlo na nadobce. Otcova 205 ho ma taky nemocny a pokousel jsem se ho opravit, ale bez uspechu. Uz si presne nepamatuju princip, ale proste jsem ho po hodine ruznych uprav odepsal a voda se holt musi hlidat ocne :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Vix: Na bloku termostatu sou dva snímače teploty. Jeden je do kabiny na měřák a druhej na kontrolku STOP. tzn, že poku ti ukazuje měřák teploty, nemusí nutně fungovat signalizace přehřátí motoru. Čili testnout čidlo. Je to to s tím jedním drátem. Snímač na teplotu na budík má dráty dva. Snímač hladiny je na levý spodní části chladiče a skutečně je to neopravitelná záležitost, takže vrakáč a opět zkontrolovat kabeláž a na vrakáč vyrazit raději s demontovaným snímačem, páč se delali dva typy konektorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hicsi díky,

já mám obyč baby-palubku bez měřáku a začínám o nějakým už i uvažovat. Vrakáč zkusím a myslím, že to nebude problém.

Nějaký dva dráty na termostatu jsem objevil, asi to bude ono - a musím zkontrolavat taky palubku, jsou-li či nejsou-li v ní žárovky. Ale při nedostatku oleje blikalo všechno :-)

P.S:: A k čemu je ten bazmek, co mám namontovaný přímo v nádobce s chladící kapalinou (expanzce) ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vix: pokud si dobre vzpominam u CX jsem mel snimac hladiny v expanzce. Zvenku konektor na 2 draty, zevnitr dve kovovy packy (bez hacku a carek) kousek od sebe. Reseni nic moc, obrustalo to vodnim kamenem...

vix jeste predtim: tak co ti vlastne teklo - bionafta, nebo chladici kapalina? Nebo oboji? ;)

[Editován dne 18/8/03 Dydzej]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dydzej : Rupla hadice od bionafty (přepad), ale v chladicicim systemu byl asi jen 1,5 lt vody (utekla někudy jinudy) ... takže díky ruplé hadici, jsem zjistil, že není voda a tudíž jsem nezadřel motor.. haluz jak sviňa ;)

jestli to bylo tím, že po úniku chladicí kapaliny se přehřál motor do té míry, že rupla hadice a tím Vozík nebyl schopen pohybu . Tomu říkám ochrana - úplně blbuvzdorná ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...