Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nový majitel P205 GRD + spousta otázek :)


jikoloj

Recommended Posts

Dobrý den, tak jsem si koupil P205 GRD r.v. 86 najeto 177500 3. dveř (cena 20k) od sousedky a mám pár dotazů:

1, přední sedačky maji vuli a připadám si v nich jako v houpacím křesle je to na nytkách tak se to nedá asi utáhnout co? chtel bych spotrovnějsí asi z GTI nebo z jiných aut? za kolik se tak pohybuji "nove"?

2, dají se přehodit budí za budíky s otáčkoměrem? a potřípadě i páčky u volantu za ty novější kulaté? zase jaké jsou cenové relace?

3, řadicí paka je vychozená (přesnějí táhla takový velký kloub za motorem) řadí přesně ale po zařazení 1,3,5 stupně se vrátí paká do polohy neutrálu (rychlo zůstává zařazená) dá se to nejak opravit? nebo stačí sehnat nové táhla? kolik popřípadě stojí?

4, kudy je veden anténí kabel k rádiu? antena je zlomena a chci to přehodit ale nenašl jsem kudma vede :)

5, ramena a silentbloky už budu mění ale asi i tlumiče jaké dopuručíte stačí kapalinové za 1100 nebo lepší nějaké saschy,keyba, monrou za 1900?

6, nemám otáčkoměr a tak mě zajíma na kolik se dájen max na jednotlivé stupně at to nahodou nepřetáčím?

Díky moc rady a odpovědí. s autíčkem jsem spokojeny až na to řazení.

[upravil dne 8.4.2007 jikoloj]

[upravil dne 8.4.2007 jikoloj]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak budíky se dají přehodit akorát ty s otočkoměrem jsou od jinýho výrobce takže nesedí elektrika a musí se to přepojit

s řadičkou mám stejnej problém ale už sem si na to zvyk. na tom čepu je to kompletně vytlučený a vůbec to nejde povolit takže to neřešim. hlavně že to řadí

jo a anténa vede kolem slouku dveří ale teď si nejsem jistej z který strany

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt to nechtěj všechno vyřešit za půl hodiny. Odpovědi dostaneš, ale třebas ten kdo ví, teď nesedí u počítače.

Do toho autíčka neinvestuj moc peněz do úprav, raději do oprav. Dobře tě povozí, ale pak bys naříkal, kolik jsi nacpal peněz do úprav, které nejsou nezbytné. Raději dej peníze a úsilí do potřebných věcí - upevnění sedaček, řadička.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak 205 GRD není špatné autíčko. Motor je nezničitelní, pokud mu věnuješ náležitou péči. A svezení taky není špatné. Lepší než v embéčku. Jinak co se týká cen na vrakovišti, tak to je individuální. Přeji ti mnoho radosti s 205 a mnoho kilometrů bez nehod a trestních bodů. Více ti poradí ti, kdo mají 205.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,máš to o rok mladší než mám já.Těm kilometrům bych moc nevěřil ale zase jestli to máš po ženský je to možná pravda.Řadičky maji vůle asi u všech Pežotů...Mě teda alespon zůstává na kvaltu.Ty budíky za otáčkoměr se daji udělat.Seženež si to třeba z GTíčka a dáš to místo hodin a hodiny pak můžeš sehnat digitálky který jsou myslim nahoře u osvětlení.Sedačky jsem zatim neřešil,menší vůle určitě maji ale u takhle starýho auta nemá cenu za tohle vyhazovat prachy.A co se týče výměny páček topení za ty kolečka tak jsem nad tim taky uvažoval a bude to asi docela pakárna.Takže jsem rád že to funguje tak jak to je...

Jediný do čeho se vyplatí asi vždycky investovat u ojetiny jsou brzdy,rozvody,náplně a filtry.

Pokud ti můžu doporučit tlumiče tak rozhodně nikdy NE Monroe!!!Měli jsme vždycky tak maximálně 1000km což za to nestojí.Pokud máš na tlumiče od Sachsu tak bych šel určo do nich.Dělám v autodílech a na Sachs máme minimum reklamací a Monroe jsme rači po první reklamní kampani nikdy neobědnávali....

Tak mnoho štastných kilometrů a měj se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlíp opravdu uděláš, když by sis sehnal druhé auto, třeba nějaké GTi v háji (koroze, potkaný motorú a vyvrakovat z toho vše potřebné. Teda pokud to máš kde dělat (místo se vždy najde).

V opačném případě bys na vrakovištích dělal dost velké kšefty... Za přístrojovku s otáčkoměrem by si taky mohli říct docela slušný prachy...

Hlavně vyřeš provozní záležitosti, pak úpravy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál přístrojovka pro 205 D neexistuje - pokud chcete vyměnit budíky za typ s otáčkoměrem, je nutné použít budíky z 309 D, a tím pádem kapličku z 205 GTI. A nebo stávající budíky rozebrat, a nějaký otáčkoměr do nich kutilsky napasovat. Ale verze budíků pro kapličku s tou příčkou se s otáčkoměrem pro diesel prostě nikdy nedělala.

Sedačky z GTI nebo XS ve slušném stavu seženeš tak od litru výš.

Páčky pod volantem klidně můžeš vyměnit, konektory mají stejné. Nová levá páčka stojí 1500, starší tak 500, pravých (stěračových) je všude dost, ty jsou tak za 200...

Kabel k anténě vede pod plastem po pravém A sloupku.

Starline díly nedoporučuju brát vůbec žádné, ať již jde o cokoliv, nejen tlumiče, pokud to za chvilku nechceš měnit znovu, a chceš to mít aspoň trochu funkční.

Kolik se dá jet na jednotlivé kvalty myslíš trvale, nebo při akceleraci? Trvale, to snad poznáš podle sluchu, ne? A při akceleraci to poznáš taky, kdy ti čerpadlo začne omezovat dávku - to je dvojka cca do 65, trojka asi 100. Ale skutečně jen na rychlý rozjezd, ne na držení to tam trvale - jinak když nechceš zrychlovat, tak se 70 jezdí už na pětku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se do toho můžu ještě motat tak mám pocit že vytáčet naftáka na dvojku do 65km/h (a ještě takhle starýho) je docela hazard.Upřímně si ani u sebe nejsem jistej jestli bych na to měl nervy to takhle trápit.Jo,kdyby to bylo GTíčko tak zase proč ne...

Mám takovej pocit že v 65 už tam rovnou můžu dát ze dvojky čtyřku:D....

Ještě k těm páčkám pod volant.Ted jsem zrovna kupoval tu levou a pořídil jsem jí za 900kč po slevě,jinak v Elitu stojí do těch 1500kč.Tu pravou jsem nezjištoval ale bude to podobný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no samože jen na akceleraci, no ja davam někdy 5 stupeň už v 60 :) ja si myslim ze takovy stary nafták by to mohl snest nebo nedoporučujete ? někdy jezdím 1 3 5. model XS má tvarované sedačky ? v peugotech v vybavových řadách se zatím vubec nevyznám. a ty sedačky co tam ted mam mi prijdo děsné:super mekde malé a operka hlavy je takova malá ze tam vubec být nemusí :) jinak jsem hledal a tady na foru nasel pekný seznam vrakacu kolem ostravy tak uvidim co najdem tam a ty packy mi vedi ze hodne blbnou dalkovny, ale na tom P205 musím pochválit motor vubec jsem to od nej necekal a svetla proti golfu 3 jsou taky super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co na tom má být jako za trápení? Ten motor má max. výkon při 4600ot/min, na dvojku těch 65km/h je přesně při těchto otáčkách. Což je pořád v normálním provozním rozsahu otáček. Naprosto přesně naopak, tím že tyhle motory věčně jen dusíte při nízkých otáčkách a nenecháte je nikdy protáhnout, jsou všechny zas*ané jak jetel, a sprasené. Nikdo netvrdí, že na ty max. otáčky máte jet stále, nebo že to k nim máte točit zastudena, ale pokud je motor v provozní teplotě, a občas jej takto provětráte, jen a pouze mu to prospěje. Trápení je naopak dušení při hodně nízkých, a kecy o tom, jak to "v pohodě" táhne už od volnoběhu - to tomu motoru škodí 1000x tolik. Pokud je ten motor v pořádku, tak mu nic nehrozí, a pokud v pořádku není, tak by se závada stejně za čas projevila, takže je to fuk.

Ano, model XS má tvarované sedačky, stejně jako GTI, akorát nejsou kožené, ale mikroplyšové (což považuji za lepší), tvar je stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

super to se mi hodi takze 4600 na dvojku je asi 65 ? mužete napsat jeste jakou rychlostí pri techto otáčkách jedete na 1,3,4 stupen at vím a nemusím montovat otačkomer :) ja se jen bál at no nekde nepretocim protoze ten motor vubec nejde slyset jako kdyz jsem jezdil v golfu 1.9 TD tak tam podle hluku poznate kdy ma dost a musel jsem radit mnohem drive nez u teto 1,8D a to jsem si myslel vw ma super diesly :) aspon u techto dvou to vyjde na stejno a tichosti lepe peugeot. jen jsem myslel ze bude vetsi koutak a to turbo bylo poznat více :) ale tady to zase dohani velikosti a vahou... ta mikropliš my mi taky sedla vice, jen ted najit nekde zachovale :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvojka je asi 65, trojka tak 105, čtyřka bude odhadem přes 140. Nemusíš to vždycky tahat až do toho maxima, ale jednou za čas není vůbec od věci vzít dvojku aspoň na 50 a trojku na 80, ať se to provětrá - samozřejmě vždy až za plně zahřátého motoru, ne zastudena. Jedničku nemá cenu moc vytáčet, ta je hodně krátká, takže tam nějak odhadem.

Samozřejmě je třeba mít ten motor v pořádku - tzn. rozvody, chlazení atd.

[upravil dne 4/9/07 oddie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...