Sign in to follow this  
Followers 0
rybízek106

prosim vsechny - vykon motoru 106 1,4

18 posts in this topic

ahoj lvicata,uz opravdu navim,tak se obracim s prosbou o radu na vas...zacnu pekne od zacatku...mel jsem vejfuk bez katiku a neprosel jsem emisema,tak jsem ho vymenil za seriovej s katikem...vsechno bylo v poho,ale asi pred mesicem se mi stalo to,ze motor nahle ztartil vykon,hlavne v nizkyych otackach a do vysokejch uz se mu vubec nechtelo!asi po tejdnu se vse vratilo k normalu,ale pet dni na to,se to opet zhorsilo!zmana byla nahla,nikoli pozvolna...pocejtil jsem aky pri azdym dojezdu charakteristickej zapach,jako kdyz se neco pali!na pohled bylo vsechno v poradku!donutilo me to vymenit smisky za dvou elektrodovy densa,vymenil jsem vzduchovej filtr a zkontroloval vsechny konektory!nechal jsem to dokonce napichnout a vse bylo bez zavad,pouze napeti na lambde se pohybovalo v rozmezi 550 az 600 mV,coz je oproti normalu strasne malo!nedavno jsem koupil komplet novy vyfuks tim,ze jsem opet katalyzator vymenil za pruchozi trubbu,meli jsme totiz za to,ze je spatnej nebo pricpanej katik!dnes jsem si vypujcil lambdu od 306ky 1,6 a 206ky 1,4 a zkousel...pravda,ze to bylo o malinko lepsi a motor byl kultivovanejsi,ale ztraceneho vykonu jsem bohuzel nedosahl.motor jako predtim nema zatah v nizkych otacka a nechce se mu!zatah a chut se vytacet cejtim az pri otackach kolem 4,3tis. do 5,5tis.!..uz nevim,cim vsim by to mohlo byt a tak touto cestou prosim vsechny o jakoukoliv radu!predem dekuji,zoufalej rybizek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro úplnej sichr vomrkni, jestli ti neskočil vo zub rozvoďák. A rovnou se mrkni na vůle ventilů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na rozvodak jsme taky uz koukali a dokonce omrkli vsechny konektory kvuli oxidaci a vsechny hadicky,jestli nahodou nejsou praskly nebo zpuchrely...ale k ventilum jsme se jeste nedostali..;) ale kdyby byly vule na ventilech,tak by to preci nejelo nebo netahlo v celym spektru otacek a ne do 4,3tis lenochod a pak zatah jako krava!lambada mi hlasi bohatou smes a ja uz proste nevim proc...:myslim taky musim podotknout,ze cim je motor vic zahratej,tim min to jede nebo se mu chce vytacet,ale teplota je v normalu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt nevím, ale jen mám myšlenku: vadné čidlo teploty ti hlásí studený motor, tak řídící jednotka dává bohatou směs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi se Ti vysypal ten kat. a pochoduje a někdy ucpe, někdy ne. A nebo se Ti zbortila přepážka v tlumiči výfuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak je ten rozvodovy remen OK, tiez to vidim na ten vysypany katalyzator, ale nie som si isty, nikdy som nic podobne nezazil... Ak mas nepriechodny vyfuk, vykon z auta nedostanes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak jsem psal na zacatku,mel jsem katik nahrazenej trubkou!pote,co jsem neprosel emisema,coz bylo jasny..:aut tak jsem ho vratil zpet!pravda,nebyl v nejlepsi forme a take jsme si mysleli,ze je pricpanej...ale 4 dny zpatky jsem daval uplne novej vejfuk!katik jsem opet nahradil trubkou,stredovy tlumic je serie a koncovy tlumic jsme delali z nerezu!ale vse je nove!cely vyfuk!uz nevim kam hrabnout..:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tak potom to s vyfukom asi nebude suvisiet.:myslim

Takze si to teoreticky rozoberme - co moze sposobovat nahly ubytok vykonu...

Ak pocitujes zapach, ze sa nieco pali - neostava ti visiet niekde brzda na niektorom kolese?

Dalsie menejpravdepodobne veci - palivovy filter, pripadne, este ma napada, ty mas viacbodovy vstrek na tom motore? Nemoze byt nieco so zapalovanim - zapalovacou rampou? Ze ti to zle zapaluje zmes...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

to me taky napadlo,proto jsem daval novy svicky a i kdyby to tim bylo,nejde mi v tom pripade do hlavy,jak to,ze je to lenivy jen do urcitejch otacek a pak to pali jak zbesily...jinak kola nikde nevisi,po dojezdu jsem je nekolikrat kontroloval a jsou jen normalne vlazny...

jinak je to strikacka a musim priznat,ze na palivovej filtr jsem taky jeste nekoukal..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi vyzkoušel to teplotní čidlo? Navíc- kdyby to bylo čidlem teploty, tak by ti to auto nejelo v celym spektru otáček, když ti to po 4,3tis. ožije, tak to čidlem nebude (navíc by se ti ohřátej motor na křižovatce na volnoběh zadusil palivem a chcípl)... Na filtr mi to taky nepřijde, že by při určitym průtoku najednou pustil paliva dostatek... Dá se na tý stříkačce nějak seřizovat předstih? Vyloženě to totiž vypadá, že pálí, kdy nemá a ve vysokých otáčkách už to je tomu motoru veskrze jedno, jestli zapálí přesně nebo ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak s tim predstihem netusim...

ale dneska se k tomu pridalo drobny skubani pri pridavani nebo ubirani plynu,takze mam podezreni na vahu vzduchu nebo cidlo,zejtra ho zkusim odpojit a uvidim,jen nevim,co na to bude rikat pocitac...mozna uz zkousim blbosti,ale opravdu uz netusim,kde by moh bejt zakopanej pes..:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No váha vzduchu mě nenapadla a možná jsi kápnul hřebíček na hlavičku ;) Pokud má ŘJ špatnej údaj o množství vzduchu a pere tam palivo "navíc", autu se moc nechce. Pokud ji rozebereš, je v ní odporová dráha s jezdcem- tu zkus vyčistit a uvidíš. Je sice možný, že bude i lehce vydřená, potom bys musel sehnat jinou. Každopádně si zkus ale nejdřív nějakou funkční půjčit, pokud máš možnost, alespoň zjistíš, na čem jsi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ona jde popr rozebrat???myslel jsem,ze je to zalisovany...jestli si to dobre pamatuju,tak jedinej sroub,co tam je,je ten upevnovaci...

docela me potesilo,ze se mnou souhlasis,zejtra se na to musim hned podivat...pokud to bude ono,budu stastnej jak brejlaty dite o vanocich..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neni sice z Peugeota, ale konstrukčně jsou dost podobný. Vršek je vlastně "přilepenej" těsnícím tmelem a pod tím je ta odporová dráha...

post-0-14109595474854_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj lvicata,

chtel jsem vsem podekovat za jejich napady,pripominky a velkou pomoc...

myslim,ze vcera jsmena to asi prisli a snad se tim celej problem s vykonem vyresi...odpojil jsem cidlo pretlaku sani a i pres drobny skubani to jelo jako blazen!no super pocit po tak dlouhy dobe!takze mi asi odesla vaha vzduchu...

ale porad nam nejde do hlavy,jak to,ze se nerozsvitil pocitac,kdyz jsme to cidlo odpojili?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim jak u 106 ale u 406 pri spatne vaze vzduchu se taky nerozviti kontrolka diagnostiky.Ale kdyz se to napoji na pc tak to chybu vypise;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kdyz to mel napojeny s tou spatnou vahou vzduchu na diagnostice,tak mi to ukazalo jen strasne nizky napeti na lambade!neco kolem 550 az 600 mV...z kusim si ji ekde pujcit a papichnout znova...a pak popr jeste jednou s novou vahou...uvidime,co to bude hazet za hodnoty,ale snad uz by to melo bejt ok,kdyz to bude ladovat tu spravne namichanou smes..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.