Kdo Odesláno 7. duben 2007 Sdílet Odesláno 7. duben 2007 Nemáte někdo povědomost, na kolik (nejlépe) milimetrů (a kam) se seřizuje sbíhavost přední nápravy na 605-ce?? Údajně má být 2+/- 0,6mm do sbíhava, ale obvykle mají předohraby mírnou rozbíhavost, či nulu?? Jak a kolik je správně?? [upravil dne 7.4.07 Kdo] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lenny1984 Odesláno 7. duben 2007 Sdílet Odesláno 7. duben 2007 rozbíhavost určitě ne. to by to plavalo. to prostě nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 7. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 7. duben 2007 Původně zaslal: Lenny1984 rozbíhavost určitě ne. to by to plavalo. to prostě nejde. Ale jde , kalkuluje se se silou pohonu. U zadohrabů se přední kola jen odvalují, takže odpor je tlačí dozadu, kdežto u předohrabů ty kola táhnou, takže všechny vůle v pouzdrech a silentblocích se vymezují na opačnou stranu. Proto má většina předohrabů (samozřejmě v závislosti na konstrukci nápravy - odklon kola a záklon čepu) buď nulu, nebo negativní sbíhavost - tedy rozbíhavost. Ad "plavání" - pro grip pneumatik je úplně jedno, jestli jsou mírně mimo osu odvalování na jednu, či druhou stranu [upravil dne 7.4.07 Kdo] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 8. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 8. duben 2007 No tak, přeci to víte, tak se podělte o vědomosti:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 8. duben 2007 Sdílet Odesláno 8. duben 2007 Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně: - nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu. - podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně. - jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj - jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě - pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu) Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají). Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 8. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 8. duben 2007 Původně zaslal: P607Olda Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně: - nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu. - podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně. - jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj - jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě - pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu) Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají). Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí. Díky za teorii - tu znám, ale jde mi o přesnost. Právě, že jsem dostal info o tom, že by 605ka měla mít 2+/- 0,6mm do plusu, což mi přijde na předohrab moc. K tvým radám pár poznámek - postupně: - vůle odstraněny (SB=OK, výměna kul. čepů řízení (fajfky) - pneu se nesjíždí - musím kvůli výměně fajfek, ale údaje o správné "sbíhavosti" se rozcházejí - pokud se ti sjíždí pneu (jedno jestli zvenku či zevnitř) jen na jedné straně, není hlavní vina na sbíhavosi, ale ve špatné geometrii nápravy - odklon kola, záklon čepu. Při sbíhavosti se budou kola vždy "dělit" o vyosení ze směru a pokud budeš seřizovat jen jednu stranu, tak víc, či míň budeš mít šikmo příčku volantu. Nikdy nepoběží jedno kolo rovně a druhé do pluhu, ale vždy napůl, což je dáno rozkladem sil. - jestli máš kola do pluhu (sbíhavé), či na druhou stranu (rozbíhavé) a pneu se ti sjíždí, tak to už musí být HODNĚ mimo toleranci, ale hlavně to nepoznáš hned a stojí to nové gumy. Vím, jakou pomůcku myslíš, ale není problém zajet do servisu na seřízení, jen to chce znát předepsané nastavení a to je kámen úrazu, když je jiná ves, jiný pes. BTW: díky za rady, mé poznámky neber tak, že si nevážím rad:papa 2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 8. duben 2007 Sdílet Odesláno 8. duben 2007 S tím servisem máš pravdu, člověk tam důvěřivě přijede, oni něco nastaví... Problém je v tom, že ty údaje dodává výrobce toho zařízení, pro všechny značky a typy aut, a občas se chybička vloudí. S mojí 607 jsem už dělal zadní nápravu několikrát, protože v pneuservisu vůbec nevěděli, že se to má dělat v několika polohách při různém zatížení. U koncesionáře mě k tomu nepustili a nastavili to tak, že se s autem na ledě nedalo jezdit. 605 má prý stejnou zadní nápravu jako 607, což by také znamenalo proměnnou sbíhavost podle zatížení(?). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 8. duben 2007 Sdílet Odesláno 8. duben 2007 Původně zaslal: Kdo 2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost. Podle knížky "Jak na to 405" je sbíhavost 3+/-1mm ( nemám ji u sebe), což mě se sice zdá taky dost, ale mám ji tak nastavenou v servise a zatím nepozoruju, že by se kola nějak sjížděly (přes zimu najeto cca 9000km)... [upravil dne 8/4/2007 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 8. duben 2007 Sdílet Odesláno 8. duben 2007 Podle APMTecu: Sbíhavost vpředu = 1.42 +- 1.0 mm Odklon vpředu = -0°13'+- 30' Záklon rejd. čepu vpředu = 2°40' +- 30' Příklon red. čepu = 13°30' +- 30' Sbíhavost vzadu = 2.28 +- 0.6 mm Odklon vzadu = -1°26'+- 30' Kdybych pátral tak bych našel protokol ze servisu když mě to nstavovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kdo Odesláno 10. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 10. duben 2007 to all: díky všem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.