Sign in to follow this  
Followers 0
Kdo

P 605 - sbíhavost přední nápravy

10 posts in this topic

Nemáte někdo povědomost, na kolik (nejlépe) milimetrů (a kam) se seřizuje sbíhavost přední nápravy na 605-ce?? Údajně má být 2+/- 0,6mm do sbíhava, ale obvykle mají předohraby mírnou rozbíhavost, či nulu?? Jak a kolik je správně??

[upravil dne 7.4.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Lenny1984

rozbíhavost určitě ne. to by to plavalo. to prostě nejde.

Ale jde , kalkuluje se se silou pohonu. U zadohrabů se přední kola jen odvalují, takže odpor je tlačí dozadu, kdežto u předohrabů ty kola táhnou, takže všechny vůle v pouzdrech a silentblocích se vymezují na opačnou stranu. Proto má většina předohrabů (samozřejmě v závislosti na konstrukci nápravy - odklon kola a záklon čepu) buď nulu, nebo negativní sbíhavost - tedy rozbíhavost. Ad "plavání" - pro grip pneumatik je úplně jedno, jestli jsou mírně mimo osu odvalování na jednu, či druhou stranu

[upravil dne 7.4.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, přeci to víte, tak se podělte o vědomosti:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně:

- nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu.

- podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně.

- jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj

- jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě

- pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě

Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu)

Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají).

Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně:

- nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu.

- podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně.

- jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj

- jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě

- pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě

Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu)

Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají).

Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí.

Díky za teorii - tu znám, ale jde mi o přesnost. Právě, že jsem dostal info o tom, že by 605ka měla mít 2+/- 0,6mm do plusu, což mi přijde na předohrab moc. K tvým radám pár poznámek - postupně:

- vůle odstraněny (SB=OK, výměna kul. čepů řízení (fajfky)

- pneu se nesjíždí

- musím kvůli výměně fajfek, ale údaje o správné "sbíhavosti" se rozcházejí

- pokud se ti sjíždí pneu (jedno jestli zvenku či zevnitř) jen na jedné straně, není hlavní vina na sbíhavosi, ale ve špatné geometrii nápravy - odklon kola, záklon čepu. Při sbíhavosti se budou kola vždy "dělit" o vyosení ze směru a pokud budeš seřizovat jen jednu stranu, tak víc, či míň budeš mít šikmo příčku volantu. Nikdy nepoběží jedno kolo rovně a druhé do pluhu, ale vždy napůl, což je dáno rozkladem sil.

- jestli máš kola do pluhu (sbíhavé), či na druhou stranu (rozbíhavé) a pneu se ti sjíždí, tak to už musí být HODNĚ mimo toleranci, ale hlavně to nepoznáš hned a stojí to nové gumy.

Vím, jakou pomůcku myslíš, ale není problém zajet do servisu na seřízení, jen to chce znát předepsané nastavení a to je kámen úrazu, když je jiná ves, jiný pes.

BTW: díky za rady, mé poznámky neber tak, že si nevážím rad:papa

2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím servisem máš pravdu, člověk tam důvěřivě přijede, oni něco nastaví...

Problém je v tom, že ty údaje dodává výrobce toho zařízení, pro všechny značky a typy aut, a občas se chybička vloudí.

S mojí 607 jsem už dělal zadní nápravu několikrát, protože v pneuservisu vůbec nevěděli, že se to má dělat v několika polohách při různém zatížení. U koncesionáře mě k tomu nepustili a nastavili to tak, že se s autem na ledě nedalo jezdit.

605 má prý stejnou zadní nápravu jako 607, což by také znamenalo proměnnou sbíhavost podle zatížení(?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost.

Podle knížky "Jak na to 405" je sbíhavost 3+/-1mm (:myslim nemám ji u sebe), což mě se sice zdá taky dost, ale mám ji tak nastavenou v servise a zatím nepozoruju, že by se kola nějak sjížděly (přes zimu najeto cca 9000km)...

[upravil dne 8/4/2007 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle APMTecu:

Sbíhavost vpředu = 1.42 +- 1.0 mm

Odklon vpředu = -0°13'+- 30'

Záklon rejd. čepu vpředu = 2°40' +- 30'

Příklon red. čepu = 13°30' +- 30'

Sbíhavost vzadu = 2.28 +- 0.6 mm

Odklon vzadu = -1°26'+- 30'

Kdybych pátral tak bych našel protokol ze servisu když mě to nstavovali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.