Wasabi

Spotřeba oleje 405??

33 posts in this topic

Hojky chtěl bych se zeptat co se dá ještě považovat za v poměru k stáří motoru za rozumnou spotřebu oleje. Mám tam Total Diesel 5000 15 - 40. Myslím že mi to žere olej. Nalítal jsem asi 6000 - 7000 tis km a dolejval jsem něco přes 2 litry. Když jedu tak okolo 120 tak to do kopce hulí vidím to i v zrcátku ale je to spíš takovej šedej kouř. 5íkali mi že od nafty je černej. Jinak to jezdí jako šlak. i spotřeba nafty je ok. Na dálku jezdím za 5 litrů při 100 no a po městě jsem to měřil a 5,5 litru. Takže si nestěžuju akorát mi vadí že to občas hulí. Myslím si jestli by to nemohly bejt ty gufera co těsněj ventily, nebo stírací kroužky. Jak je to nákladný a složitý udělat. Asi jsem puntičkář ale chci to mít ok. Díky za rady.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 tis km a 2 litry oleje docela jeste jde. Podle navodu na 405 muze byt spotreba oleje az 1l/1000km. Ja na 405 1,9 benzin dolejval mezi vymenou cca 1.5 litru (pri vymene byl olej kousicek nad minimalni ryskou). Ten kour bych taky neresil - myslim, ze to je normalni u vsech starsich dieslu.. . Mimochodem, mas samolepku clubu? V jizerkach jsem dost casto (s breakem), tak abych te kdyztak problikal. Vzdycky to potesi, potkat nekoho z clubu na silnici. :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 litry na 7000 k. je věru dost ikdyž tuším, že automobilka garantuje spotřebu oleje cca 1l/1000 km. Ze zkušenosti se mi spotřeba pohybovala asi takto: 405 1,8 TD 1,5l/10k, 405 1,9 1l/10k a současně 405 1,9 TD asi 0,5-0,7l / 10k. Nevím, kolik má motorek nafrčíno, ale v první řadě změř tlaky a omrkni těsnění ventilů. Mužný úniky sis vytipoval sám...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Georg: Tak tu samolepku nemám , kde k ní můžu přijít? Hned ji beru. Dej mi vědět prosím tě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wasabi: ja je kupoval na srazu, jinak budou i v e-schopu na clubovych strankach. cena myslim 20kc/ks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samolepka je sice fajn, ale já s ní najezdil už asi milión kilometrů a eště sem nikoho nepotkal :(

Nemám sice 405, ale k tý spotřebě oleje se s dovolením vyjádřím : já si držim hladinu oleje ve vaně těsně nad minimem a dolejval jsem asi tak 0,5 - 0,75 l na 10 000 km. Teď sem tam fouknul novej, tak uvidíme jak si bude škopík vrnět. :D

[Editován dne 13/8/03 Kik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to se na ten e-shop kouknu jo a ten olej to máte koukám všichni gut akorát mě to papá.:( No musím zjistit kolik budiu stát ty gufera nebo co to tam vlastně je. Jinak jak je to složitý vyměnit? (na těch ventilech) a co bych měl ještě přikoupit. Asi těsnění pod hlavu a pod víko a dál nevím :(. Joa kdydych chtěl vyměnit ty stírací kroužky tak co to obnáší. Předem všem děkuji za odpověď.:):;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wasabi: to si hodláš vyměnit sám? No, nic proti, zas tak těžké to není, ale nějaké znalosti to předpokládá - a to zhruba takové, aby ses ani nemusel ptát, co všechno vlastně musíš koupit...

Nicméně, gufera ventilů je stovková záležitost. Dají se vyměnit i bez sundání hlavy, jen je potřeba vyndat vačkový hřídel. Přesný popis ti nenapíšu, sorry, ale nejsem spisovatel :) Ale pokud jsi zručný a technický typ, přijdeš na to sám ;)

Pokud bys chtěl vyměnit kroužky, je to už trochu horší - hlava dolů, ojnice ven atd... Něco takového teda doma dělat u dieselu nedoporučuju. Ono je totiž mj. vhodné přeměřit válce, jak jsou na tom, pak taky nechat srovnat a otlakovat hlavu, na montáž je vhodné mít momentový klíč...

I když sice znám dost lidí, co podomácku patlaj dieselové motory, sám bych to nedělal, a ani bych takový motor pak nechtěl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Oddie: já myslel jako že mám prostory ale dělat to bude kámoš je mechanik dělá mercedesy a tak říkal že neví přesně jak to bude a? se zeptám tady. Jinak ti dík za radu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 90% to budou ty gumičky na ventilech. Před vlastní opravou zkus vyměnit olej a nalej do toho militec-1 nebo metaltec-1. Cena kolem 500. Zlepší ti to kompresi, dotěsní motor a do nutné opravy s tim nalítáš dalších 50tkm. Osobně vyzkoušeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tom Mili-niečo - ten motor po tych 50t km vyberieš a daš tam druhý. Asi tak som to pochopil.

Už som pár motorov videl is? po týchto prídavkoch do šrotu.

Treba veru \"skúsi? na vlastnom motore\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

To DAN2: Už mi to taky říkali jedna gumička stojí 92 kč v Peugeotu a replika 17 kč. Koupím si radši originál abych to nemusel dělat za 2 roky znova. No a kroužky 1683 kč jeden píst v Peugeotu replika 490 kč tak tady nevím je to dost peněz za origo. Ale nejdřív zkusím ty gufera. Ale dík za názor:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To DAN2:

Jo a taky mi někdo doporučoval \"Prolong\" prej je to na nevím jaký bázi ale není v tom žádnej kov mělo by to bejt dobrý ale uvidím každopádně si potom koupím nějakej dobrej českej olej abych nedopadl jako teď když jsem dolejval 2 litry a stálo mě to 400 kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik máš najeto? Víš to na 100% že to má ty kilometry? Nech si přeměřit tlaky ve válcích, jestli budou ok, tak bych ty kroužky neměnil. Jestli si necháš dělat ty gumičky, nech si u toho rovnou zabrousit sedla ventilů u někoho kdo to umí, když už bude dole hlava, tak to vem jedním vrzem. jaký tam leješ olej? minerál nebo polosyntetiku? Minerál je prej vůči těm gumičkám agresivní. Koukni na vzduchový filtr, jestli v něm nemáš olej, při nastartovaným zahřátým motoru sundej zátku na dolejvání oleje, dej nad tu díru dlaň a zkus jestli ti to z tý díry nefuní - zkus si přidat plyn. Jestli jo, tak bude problém v kroužkách. Pak to chcípni a zkus to postavit na nějaký prudší kopeček a nechat to zabržděný jen na kvalt a chvíli v tom poseď, jestli se to nebude pomalu z toho kopce rozjíždět. Jestli to bude funět a nebude to mít kompresi, tak Tě ty kroužky neminou i s těma ventilama. Ten Prolong neznám, dej si na seznamu vyhledat \"militec\" a přečti si o tom. howgh

Share this post


Link to post
Share on other sites

To DAN2:

Mám asi 200 tis. TY tlaky si nechám udělat, ale nedávno kámošovi měřili tlaky a měl to ok a žralo to jako svině byli to nakonec kroužky. Tak že na ty tlaky bych se mos nespoléhal. Jinak hlava se sundat nemusí jde to i tak. Jinak jezdím na Total Diesel 5000 15 - 40. A otom oleji jsem to slyšel právě naopak. U starších aut je lepší tam lejt minerál, polosyntetika je řidší a agresivnější. Někde tu byla diskuze ohledně olejů mám to od tamtud, taky mu to žralo a v servisu mu řekli tohle, že na 90 procent gufera a o tom oleji co jsem napsal. Na ten přípravek se podívám. Danke.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čus pánové, mam podobný problém na své 405GLD. Postupoval jsem takt. 1. nechal jsem si změřit tlaky. OK

2. přetěsnil jsem si vanu. OK

3.Vyměnil jsem si těsnění pod vetil výkem.

4. Výměná gufera u rozvodů. Ok

Po všech těchto výměnách jsem zjistil že olej pořád dolejvám. Pak mi jeden týpek poradil vyměnit těsnění pod hlavou. V bloku motoru ( vedle rozvodů) je mazací kanálek. A těsnění v tomto místě je dost slabé. Časem těsnění vytvrdne a v tomto místě to pak teče. Teď sice ještě dolejvám ale na 1300km jen 0,9l to jde ne.

Jen se chci zeptat jak je to stou výměnou gufer u ventilů. Jak je nákladný si necht zbrousit ventily?

Dík MAXIM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek:D

Když jsem u toho oleje mám 405 rok výroby 87, zatím olej drží, ale možná budu vypadat jako trotl(ale bylo nás víc):D

jak se tam leje olej:mad: nikde žádné víčko, snad jen ten\"cilindr\", ale normální silou s ním nelze hnout a nechci na pažoutovi páchat násilí(taky by se moh na...t:P) poooomoc:(:(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbrousit ventily??? Co je to za operaci? Možná zabrousit do sedel, ale to se dělaá většinou jen při výměně ventilů nebo hlavy. Nebo přebrousit hlavu? To by ti ale měli udělat, když ti měnili to těsnění pod ní. I tak se mi zdá, že ta spotřeba 0,9l na 1300km je poněkud moc. Pokud si neměnil ty těsnící gumičky na ventilech, tak bych to udělal. Totéž co ty a spíš míň dolejvám na 10 000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikdy jsem diesela neměl, vim, že od přírody žerou víc oleje, ale všechny benziňáky co jsem měl nežarly nic-slovy nic (teda benzin bohužel jo), při výměně oleje jsem byl vždy na horní rysce. Při zabroušení ventilů musí hlava dolů, brousí se údajně sedla i ventily (když jsou tlaky ok, tak k tomu nevidim důvod), tahle operace se prej dělá když se měněj ty gufera na ventilech a je to tak+2000. Mě to nabízeli v noname servisu komplet za 6500 (výměna gufer+zabroušení ventilů) - majitel jezdí okruhy a auto si dělá sám, takže tomu docela rozumí. Na druhou stranu si zase musí vydělat, takže pokud seženeš někoho, kdo ti to udělá jako melouch, tak to budeš mít za 5000 (jen těsnění pod hlavu je za 900).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: Promiň za neodborné vyjadřování.

Ještě k tomu oleji - to že dolejváš po 10 000km se mi moc nechce věřit. To ten motor musí mít fakt málo naběháno a leješ tam sintetiku. Já mam nalítáno 290 000km. Olej vyměňuju po 8000km i když to je polosintetika HALVOLINE 10W-40. Chci mu dopřát - snad vydrží 500 000km:D

ČUS MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.