Ladman

kolísání otáček u motoru 1.8 16V 81 kW

69 posts in this topic

občas se mi stává, že mi kolísají otáčky na volnoběh. Někdy více, někdy méně, někdy, a to většinou, vůbec. Je to v rozmezí mezi 500-1200 ot./min. Jednou se mi stalo, že otáčky klesaly tak, že motor pokaždé chcípnul. Musel jsem neustále držet plyn, při parkování hrůza. Pak jsem se naštval a tzv. vyhnal pavouky z motoru. Dal jsem tam dvojku a jel chvíli něco okolo 100 km/h. Pak to přestalo, auto už nechcípá, ale otáčky občas kolísají. Měl jsem auto na diagnostice a ta ukázala, že je vše O.K. Tak nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se řešilo se to tady. Zadej si do hledání (nahoře vlevo v modré liště) krokový motorek. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikde jsem se ale nedočetl, zda tuhle závadu dokáže odhalit diagnostika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a taky nemám žádný problém při rozjíždění, jak tu mnozí popisovali, že auto cuká, ap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobný problém řeším teď já...

Když kolísají otáčky, škube s sebou motor nějak? Tedy zda jsou v interiéru cítit změny otáček.

U mě motor s sebou vždy škubal. Nakonec jsem zjistil, že byl problém ve vstřicích. Ty mam teď vyměněny, motor se výrazně uklidnil, ale občas teď pochcípává, ale nikdy nechcípne. Nemá to vůbec žádnou pravidelnost. Někdy to spadne na cca 500 ot. drží se a pak se vrátí zpět. Někdy spadnou jen o pár otáček níž a pak se zase vrátí. Pod plynem jede motor krásně, žádné cukání, jen rovnoměrný záběr. Za studena kdy jsou zvýšeny otáčky žádný problém... Když nad tím teď přemýšlím, možná budu mít špatný krokový motorek, ale když jsem ho jednou vyndaval zdál se mi v pořádku jen pístek se vyklal což se mi moc nelíbilo....

Jinak diagnostika mi též nic neřekla, mam nové čidlo teploty motoru, nový MAP senzor a nové vstřiky. Vyčištěná škrtící klapka. Všechny filtry mam též nové...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

co tak vyčistit krokový motorek,který udržuje volnoběh ten jsi dělal?

ne, do toho bych se sám nepouštěl, dám to známému, ať se na to mrkne

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem ještě nezkoušel. Tedy zkoušel, ale ještě se starými vstřiky. Chod motoru zůstal stejný jen mi klesla spotřeba asi o půl litru což jsem čubrněl... V-power racing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Podobný problém řeším teď já...

Když kolísají otáčky, škube s sebou motor nějak? Tedy zda jsou v interiéru cítit změny otáček.

U mě motor s sebou vždy škubal. Nakonec jsem zjistil, že byl problém ve vstřicích. Ty mam teď vyměněny, motor se výrazně uklidnil, ale občas teď pochcípává, ale nikdy nechcípne. Nemá to vůbec žádnou pravidelnost. Někdy to spadne na cca 500 ot. drží se a pak se vrátí zpět. Někdy spadnou jen o pár otáček níž a pak se zase vrátí. Pod plynem jede motor krásně, žádné cukání, jen rovnoměrný záběr. Za studena kdy jsou zvýšeny otáčky žádný problém... Když nad tím teď přemýšlím, možná budu mít špatný krokový motorek, ale když jsem ho jednou vyndaval zdál se mi v pořádku jen pístek se vyklal což se mi moc nelíbilo....

Jinak diagnostika mi též nic neřekla, mam nové čidlo teploty motoru, nový MAP senzor a nové vstřiky. Vyčištěná škrtící klapka. Všechny filtry mam též nové...

popisoval jsem to už jednou nahoře. Už mi to nechcípá, jen občas klesnou otáčky na volnoběh u ohřátého motoru, je to na cca 1 vteřinu asi o 100-200 otáček. Auto s sebou trochu cukne a otáčky se vrátí zpět. Stejně tak otáčky občas vystoupají okolo 1000 ot./ min. a pak se během několika vteřin vrátí zpět. Při jízdě je už vše O. K. Asi 2x nebo 3x se mi stalo, že šlo auto hůř startovat, musel jsem klíč držet déle než je obvyklé (cca 5 vteřin), ale nakonec to vždy chytlo. Filtry mám komplet vyměněný. Ten krokáč si chci nechat určitě zkontrolovat. Co ta škrtící klapka, může to tím také být?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Ladman

Původně zaslal: komisar

co tak vyčistit krokový motorek,který udržuje volnoběh ten jsi dělal?

ne, do toho bych se sám nepouštěl, dám to známému, ať se na to mrkne

to je jednoduchy jako facka měl jsem to už několi:papakrát venku

tak to budeš technickej typ, což já moc nejsem. Jak si to někde popisoval, že se musí otáčet klíčem a čekat nějakou dobu, aby to fungovalo, tak při mojí šikovnosti bych už asi ani nenastartoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

A co kvalita benzinu???:myslim:myslim:myslim

taky už mi to jeden říkal. Nevím, beru pouze u Globusu a zatím bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

To jsem ještě nezkoušel. Tedy zkoušel, ale ještě se starými vstřiky. Chod motoru zůstal stejný jen mi klesla spotřeba asi o půl litru což jsem čubrněl... V-power racing.

a kde bereš šťávu ty, taky u Globusu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Ladman

Původně zaslal: OK406

A co kvalita benzinu???:myslim:myslim:myslim

taky už mi to jeden říkal. Nevím, beru pouze u Globusu a zatím bez problémů.

to jsem slyšel že tam sice je levný ale kvalita nic moc kolegovi to tam bralo o litr víc než brával jinde už tam taky nebere.Já beru jak jedu z práce na Dlouhé louce OMW či pak Shell:potleskTakže změn benzinku a pak uvidíš.

včera jsem tam vzal plnou...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

vezmu že uGlobusu a Horákovka benzin nic moc a nejsem jediný kdo to tvrdí:supernaposled jsem bral v Týně u OK 406 kde měli o 2 kč levněji než v budějkách.

[upravil dne 2.4.2007 komisar]

u Novotňáka byl vždycky levnější, ale cena je zhruba stejná jako u Globusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Novotnýho nebral. Ale na Shell. Jinak u toho Globusu se nedivím. Tak to co nejdříve vyjezdi a natankuj někde jinde a uvidíš, jestli je to lepší. A nebo můžeš tankovat v Arex Nemanická ul. (překladiště pošty).:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednu dobu byli stížnosti na Globus a Makro. Ohledně kvality pohonných. Auta špatně startovala, cukala, akcelerace byla špatná a voda v nádrži apod.... :(:(:(:grr:grr:grr:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

popisoval jsem to už jednou nahoře. Už mi to nechcípá, jen občas klesnou otáčky na volnoběh u ohřátého motoru, je to na cca 1 vteřinu asi o 100-200 otáček. Auto s sebou trochu cukne a otáčky se vrátí zpět. Stejně tak otáčky občas vystoupají okolo 1000 ot./ min. a pak se během několika vteřin vrátí zpět. Při jízdě je už vše O. K. Asi 2x nebo 3x se mi stalo, že šlo auto hůř startovat, musel jsem klíč držet déle než je obvyklé (cca 5 vteřin), ale nakonec to vždy chytlo. Filtry mám komplet vyměněný. Ten krokáč si chci nechat určitě zkontrolovat. Co ta škrtící klapka, může to tím také být?

To klesání by odpovídalo jako u mě ale to stoupání ne. To mi nikdy neudělá. Pokud ti občas stoupají je velká pravděpodobnost, že to bude krokáč. Pokud je špatný, pohybuje otáčky nahoru a dolů.

Škrtící klapka spíš ne. Ta zůstává při volnoběhu zavřená.

Beru benzin u shell. Střídám dvě čerpačky shell takže vadný benzin bych vyloučil.

Hele teď mě napadá jedna věc. Když na volnoběh sešlápnete plyn a pak ho pustíte, otáčky jdou dolů tak mě vždycky spadnou na 900 pak hned vyskočí na něco přes 1000 a pak spadnou zpět na 900 a tam se drží pokud zrovna nechce motor chcípát. Dělá vám to taky?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

popisoval jsem to už jednou nahoře. Už mi to nechcípá, jen občas klesnou otáčky na volnoběh u ohřátého motoru, je to na cca 1 vteřinu asi o 100-200 otáček. Auto s sebou trochu cukne a otáčky se vrátí zpět. Stejně tak otáčky občas vystoupají okolo 1000 ot./ min. a pak se během několika vteřin vrátí zpět. Při jízdě je už vše O. K. Asi 2x nebo 3x se mi stalo, že šlo auto hůř startovat, musel jsem klíč držet déle než je obvyklé (cca 5 vteřin), ale nakonec to vždy chytlo. Filtry mám komplet vyměněný. Ten krokáč si chci nechat určitě zkontrolovat. Co ta škrtící klapka, může to tím také být?

To klesání by odpovídalo jako u mě ale to stoupání ne. To mi nikdy neudělá. Pokud ti občas stoupají je velká pravděpodobnost, že to bude krokáč. Pokud je špatný, pohybuje otáčky nahoru a dolů.

Škrtící klapka spíš ne. Ta zůstává při volnoběhu zavřená.

Beru benzin u shell. Střídám dvě čerpačky shell takže vadný benzin bych vyloučil.

Hele teď mě napadá jedna věc. Když na volnoběh sešlápnete plyn a pak ho pustíte, otáčky jdou dolů tak mě vždycky spadnou na 900 pak hned vyskočí na něco přes 1000 a pak spadnou zpět na 900 a tam se drží pokud zrovna nechce motor chcípát. Dělá vám to taky?

to si zase tak nepamatuji, takže nevím. Určitě ne nic výraznýho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak koukám, že ten krokáč je docela bolest Peugeotů. U jiných aut jsem se s tím nesetkal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám, že nejenom u Dieselů kolísají otáčky, ale mají to navzájem okoukané i s Benzíny:o V dosti případech pomohlo čidlo teploty, ale samo, že to může být i mnoho jiných variant:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.