kmil Odesláno 26. březen 2007 Sdílet Odesláno 26. březen 2007 Mám P206 rv2001 1,4i (motor TU3JP KFW) Dá se pls nejak vyzkoušet krokový motorek na fůnkčnost když ho mám vydělaný venku z auta? A dá se nějak u tohoto modelu proměřit potenciometr skrtící klapky? Nevím jestli je to u tohoto modelu (motor TU3JP KFW) ještě klasickej potenciometr. Zkoušel jsem ho měřit a mezi piny 1 a 2 má 50,2 Ohmů; mezi 2 a 3 má 662 Ohmů a mezi 1 a 3 má 713 Ohmů. Každopádně ale žádné z hodnot se němení,když jím hejbu (skrtící klapkou i přímo když ho mám oddělaný,tak středem). Je to chyba, nebo má tento model už trošku jinak dělanej potenciometr než jen odporovou dráhou? Rozdělal jsem ho (viz obrázek,ale moudrej z toho nejsu). http://www.volny.cz/kmil/potak.jpg [upravil dne 27.3.07 kmil] [upravil dne 27.3.07 kmil] [upravil dne 29.3.07 kmil] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PP205 Odesláno 27. březen 2007 Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Krokovej moturek a PEUGEOT je jeden velkej problem. Da se promerit jen v aute a to diagnostikou u peugeotu nebo treba bosche. Pan Bosch ma zastoupeni diagnostiky u me :-) Jinak to nelze, a u skrtici klapky je to podobne. Neda se urcit kdy je dobra nebo spatna, protoze pocitac si korekci upravuje program. Proto kdyz vymenis mel bys jet na dia aby ti srovnaly hodnoty. Stava se ze vymenis a vse je ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 27. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Ted me jde hlavne o ten potenciometr kterej ohmicky vůbec nereaguje(ma stejny hodnoty stale) jestli není řesen jinak než jen odporově. [upravil dne 27.3.07 kmil] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest PP205 Odesláno 27. březen 2007 Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Původně zaslal: kmil Tem me jde hlavne o ten potenciometr kterej ohmicky vůbec nereaguje. Tak to je v prde.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 27. březen 2007 Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Samozrejme, ked hybes potakom, ohmicka hodnota medzi jazdcom /pohybl. kontakt / a ktorymkolvek krajnym kontaktom sa musi menit. Ak nie je vadny. Do P206 sa davaju linearne potaky - hodnota 1kOhm, uhol otocenia 90 st. Napajanie jednosm. napatie 5V, obstarava RJ /neuviedol si typ/. Mozes ho zmerat aj voltmetrom /ked je zamontovany/, zapnes 1. polohu zapalovania, +volmetru na bezec potaku /vhodne sa na kabel napichnit ostrou ihlou/, minus voltmetru na bateriu, rozsah voltmetru min. 12V. Pri otvarani skrtiacej klapky musi napatie na bezci linearne /priamkovite/ stupat. Teda zatv. klapka 0V, 45st. 2,5V, plne otvorenie 5V. Dovolena tolerancia +- 1V nie je na zavadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 27. březen 2007 Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Já mám ten potenciometr dle diagnózy taky v háji(405Mi16). Auťák se při rozjezdech dusil a škubal. Tak jsem ten poťák prostě odpojil a auto jezdí bezproblémů Začínám frantíky podezřívat z toho, že tam maj tu elektriku jen na parádu.:D:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 27. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Ohmicky neraguje vubec,má pořád stejné hodnoty ty co jsem psal víš,zítra to zkusím i při připojeným Voltově. A budu rád když mi napíše někdo jak vyčtu typ ŘJ - viz odkaz. http://www.volny.cz/kmil/rj.jpg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 28. březen 2007 Sdílet Odesláno 28. březen 2007 Pre Mefista86 - nie je tam na paradu, vsetko zavisi od premakanosti prislus. softu - algoritmov vyhodnocovania jeho hodnoty. Pri ustalenej polohe a malych zmenach odporu potaku za cas. jednotku /rychlost otvarania skrtiac. klapky/ je jeho vplyv na dlzku vstreku minimalny. Moderne RJ vsak vyhodnocuju hlavne prirastok odporu za cas - pri rychlom, razantnom pridani plynu ma tato skutocnost prednost pri zvacseni dlzky vstreku - udaje z ostatnych snimacov idu do pozadia, alebo sa vobec kratkodobo neberu do uvahy /napr. lambda sonda/. Je to nieco ako akceleracna pumpa / kedysi u karbecov/. Soft niektorych RJ /tych jednoduchsich/ je pri poruchach potaku / odpojenie, prerusenie .../ schopny pracovat s pevnou vnutorne preddefinovanou hodnotou - pri normalnej jazde bez znatelnejsej zmeny chovania motoru. Ak nie je potak pri spravnom ohmickom premerani v poriadku, nema ho zmysel merat voltmetrom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 28. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. březen 2007 Tak moje další poznatky: Krokový motorek jde vyzkoušet mimo auto (krásně vyjízdí a zajíždí ),ten mám fůkční. Má 2 cívky,jedna slouží pro zajíždění a jedna pro vyjíždění. Nestačí ale na ně přípojit napětí + a -.Je nutno polaritu rychle mezi s sebou přehazovat-udělal jsem si na to udělátko . A potenciometr bude asi řešen nějak bezdotykově,protože při připojeném na autě a měření napětí krásně reguluje o cca 0,5V - 3,8V. Každopádně jsem sázel při mojich problémech (auto když je studený,tak při prudčím přidání drsně škubne a někdy se chytne do tahu až plynový pedál uvolním a taky za studena moc netáhne.),že by to mohly dělat tyhle 2 věci,ale teď je vylučuji. [upravil dne 31.3.07 kmil] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 28. březen 2007 Sdílet Odesláno 28. březen 2007 Původně zaslal: kmil Ohmicky neraguje vubec,má pořád stejné hodnoty ty co jsem psal víš,zítra to zkusím i při připojeným Voltově. A budu rád když mi napíše někdo jak vyčtu typ ŘJ - viz odkaz. http://www.volny.cz/kmil/rj.jpg No normálně zagooglíš a máš to Měl by to být sagem2000 1.4, KFW , pak ještě přichází v úvahu MagnettiMarelli1AP, ale to spíš asi nee Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 28. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. březen 2007 No sagem je na to přímo napsáno,ale typ- co já vím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voštík Odesláno 28. březen 2007 Sdílet Odesláno 28. březen 2007 no ja si tu fotku pak zvetsil 100% je to tedy Sagem S2000 [upravil dne 28/3/2007 voštík] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 29. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 29. březen 2007 Hned si to dám do popisku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 29. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 29. březen 2007 No kdo muže vědět že nejaký HOM: znamená typ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 31. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 31. březen 2007 Jo a díky moc za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brejda.paul Odesláno 2. duben 2007 Sdílet Odesláno 2. duben 2007 S tym ?potakom? si mal pravdu. RJ Bosch, Magneti Marelli u 1,4 motorov P206 vzdy pouzivaju obycajny potak, jedine Sagem pouziva namiesto potaku Hallov snimac. Teda meranie ohmicky ako klasicky potak je nezmysel. Napatove meranie /meranie voltmetrom/ je vsak rovnake. Predpokladam, ze namiesto plyn. lanka tam mas uz taktiez motorcek ovladania skr. klapky a potenciometer na snimanie polohy pedalu plynu. Preto som sa pytal na typ RJ. Moja odpoved je oneskorena - bol som tyzden za hranicami vsednych dni a SR. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmil Odesláno 2. duben 2007 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2007 To brejda.paul: ne ne,plynový pedál mám normálně veden lankem na skrtící klapku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.