kmil

Jak vyzkouset krokovy motorek a potenciometr skr.klapky (vyřešeno)

17 posts in this topic

Mám P206 rv2001 1,4i (motor TU3JP KFW)

Dá se pls nejak vyzkoušet krokový motorek na fůnkčnost když ho mám vydělaný venku z auta?

A dá se nějak u tohoto modelu proměřit potenciometr skrtící klapky?

Nevím jestli je to u tohoto modelu (motor TU3JP KFW) ještě klasickej potenciometr.

Zkoušel jsem ho měřit a mezi piny 1 a 2 má 50,2 Ohmů; mezi 2 a 3 má 662 Ohmů a mezi 1 a 3 má 713 Ohmů.

Každopádně ale žádné z hodnot se němení,když jím hejbu (skrtící klapkou i přímo když ho mám oddělaný,tak středem).

Je to chyba, nebo má tento model už trošku jinak dělanej potenciometr než jen odporovou dráhou?

Rozdělal jsem ho (viz obrázek,ale moudrej z toho nejsu).

http://www.volny.cz/kmil/potak.jpg

[upravil dne 27.3.07 kmil]

[upravil dne 27.3.07 kmil]

[upravil dne 29.3.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krokovej moturek a PEUGEOT je jeden velkej problem. Da

se promerit jen v aute a to diagnostikou u peugeotu nebo

treba bosche. Pan Bosch ma zastoupeni diagnostiky u me :-)

Jinak to nelze, a u skrtici klapky je to podobne. Neda se urcit kdy je dobra nebo spatna,

protoze pocitac si korekci upravuje program. Proto kdyz vymenis mel bys jet na dia aby ti srovnaly hodnoty. Stava se ze vymenis a vse je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted me jde hlavne o ten potenciometr kterej ohmicky vůbec nereaguje(ma stejny hodnoty stale) jestli není řesen jinak než jen odporově.

[upravil dne 27.3.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kmil

Tem me jde hlavne o ten potenciometr kterej ohmicky vůbec nereaguje.

Tak to je v prde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozrejme, ked hybes potakom, ohmicka hodnota medzi jazdcom /pohybl. kontakt / a ktorymkolvek krajnym kontaktom sa musi menit. Ak nie je vadny. Do P206 sa davaju linearne potaky - hodnota 1kOhm, uhol otocenia 90 st.

Napajanie jednosm. napatie 5V, obstarava RJ /neuviedol si typ/. Mozes ho zmerat aj voltmetrom /ked je zamontovany/, zapnes 1. polohu zapalovania, +volmetru na bezec potaku /vhodne sa na kabel napichnit ostrou ihlou/, minus voltmetru na bateriu, rozsah voltmetru min. 12V.

Pri otvarani skrtiacej klapky musi napatie na bezci linearne /priamkovite/ stupat. Teda zatv. klapka 0V, 45st. 2,5V, plne otvorenie 5V. Dovolena tolerancia +- 1V nie je na zavadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám ten potenciometr dle diagnózy taky v háji(405Mi16). Auťák se při rozjezdech dusil a škubal. Tak jsem ten poťák prostě odpojil a auto jezdí bezproblémů:D Začínám frantíky podezřívat z toho, že tam maj tu elektriku jen na parádu.:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre Mefista86 - nie je tam na paradu, vsetko zavisi od premakanosti prislus. softu - algoritmov vyhodnocovania jeho hodnoty. Pri ustalenej polohe a malych zmenach odporu potaku za cas. jednotku /rychlost otvarania skrtiac. klapky/ je jeho vplyv na dlzku vstreku minimalny. Moderne RJ vsak vyhodnocuju hlavne prirastok odporu za cas - pri rychlom, razantnom pridani plynu ma tato skutocnost prednost pri zvacseni dlzky vstreku - udaje z ostatnych snimacov idu do pozadia, alebo sa vobec kratkodobo neberu do uvahy /napr. lambda sonda/. Je to nieco ako akceleracna pumpa / kedysi u karbecov/.

Soft niektorych RJ /tych jednoduchsich/ je pri poruchach potaku / odpojenie, prerusenie .../ schopny pracovat s pevnou vnutorne preddefinovanou hodnotou - pri normalnej jazde bez znatelnejsej zmeny chovania motoru.

Ak nie je potak pri spravnom ohmickom premerani v poriadku, nema ho zmysel merat voltmetrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moje další poznatky: Krokový motorek jde vyzkoušet mimo auto (krásně vyjízdí a zajíždí ;) ),ten mám fůkční.

Má 2 cívky,jedna slouží pro zajíždění a jedna pro vyjíždění.

Nestačí ale na ně přípojit napětí + a -.Je nutno polaritu rychle mezi s sebou přehazovat-udělal jsem si na to udělátko ;) .

A potenciometr bude asi řešen nějak bezdotykově,protože při připojeném na autě a měření napětí krásně reguluje o cca 0,5V - 3,8V.

Každopádně jsem sázel při mojich problémech (auto když je studený,tak při prudčím přidání drsně škubne a někdy se chytne do tahu až plynový pedál uvolním a taky za studena moc netáhne.),že by to mohly dělat tyhle 2 věci,ale teď je vylučuji.

[upravil dne 31.3.07 kmil]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kmil

Ohmicky neraguje vubec,má pořád stejné hodnoty ty co jsem psal víš,zítra to zkusím i při připojeným Voltově.

A budu rád když mi napíše někdo jak vyčtu typ ŘJ - viz odkaz.

http://www.volny.cz/kmil/rj.jpg

No normálně :) zagooglíš a máš to ;)

Měl by to být sagem2000

1.4, KFW , pak ještě přichází v úvahu MagnettiMarelli1AP, ale to spíš asi nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja si tu fotku pak zvetsil :)

100% je to tedy Sagem S2000

[upravil dne 28/3/2007 voštík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tym ?potakom? si mal pravdu. RJ Bosch, Magneti Marelli u 1,4 motorov P206 vzdy pouzivaju obycajny potak, jedine Sagem pouziva namiesto potaku Hallov snimac.

Teda meranie ohmicky ako klasicky potak je nezmysel. Napatove meranie /meranie voltmetrom/ je vsak rovnake. Predpokladam, ze namiesto plyn. lanka tam mas uz taktiez motorcek ovladania skr. klapky a potenciometer na snimanie polohy pedalu plynu.

Preto som sa pytal na typ RJ.

Moja odpoved je oneskorena - bol som tyzden za hranicami vsednych dni a SR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To brejda.paul: ne ne,plynový pedál mám normálně veden lankem na skrtící klapku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.