JarryC

1.6 benzín nebo nafta

14 posts in this topic

Rozhodl jsem se koupit Peugeota 1.6 asi 80kw break, moc toho nenajezdím,tak 10000 ročně.2x na dovolenou a pak samé kratší trasy.Co by jste radili.Naftu nebo benzín?

Předem dík za odpovědi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na počet tebou udávaných kilometrů a způsob a délku jízdy, si myslím, že benzin je lepší.:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je auto nové, tak se nedá hovořit o nákladech na servis, ale stejně to přijde. Výměna motorového oleje u benzínového motoru je po 30 000 km a u dieslu po 20 000 km.

Diesel má perfektní nástup kroutícího momentu již v 1 750 ot. což benzínový motor je nevýrazný.Ovšem kde diesel končí se zátahem má benzínový motor zase navrch.

Rozhodnutí pro jaký motor by se mělo odvíjet podle počtu najetých km což je v tvém případě správná benzínová volba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mares

Pokud je auto nové, tak se nedá hovořit o nákladech na servis, ale stejně to přijde. Výměna motorového oleje u benzínového motoru je po 30 000 km a u dieslu po 20 000 km.

Diesel má perfektní nástup kroutícího momentu již v 1 750 ot. což benzínový motor je nevýrazný.Ovšem kde diesel končí se zátahem má benzínový motor zase navrch.

Rozhodnutí pro jaký motor by se mělo odvíjet podle počtu najetých km což je v tvém případě správná benzínová volba.

S tou výměnou je to krapet zavádějící, je pravda že to je 30 respektive 20 tisíc ANEBO co 2 roky, tudíž pokud najede cca 10tis. km ročně tak to bude měnit ve stejném intervalu. Pojistné je stejné, cena benzínu a nafty zhruba stejná, spotřeba u HDi menší, pokud to je za stejnou cenu, šel bych do nafty. Ale bacha jsem ovlivněn svým HDI:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem též nadšen z mého HDI, ale nynější trend (cena nafty)nedělá z dieslů až tak spořivá auta jako před lety.

Diesel 1,6 HDI spotřeba cca 5,2 l.

Benzíňák 1,6 16V odhadem 7,2 l.

Nyní přijdou do nabídky nové benzínové motory vyvynuté ve spolupráci PSA a BMW a to bude nářez.

1,6 atmosferický 85kW krouťák 160 Nm / 4250ot.

1,6přeplňovaný 105 kW krouťák 240Nm 1400-4000ot.

[upravil dne 25.3.2007 mares]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1,6 HDi 80 kW. Je to výborný motor a má nízku spotrebu. Inak, som veľkým zástancom naftových motorov. Tých 10 000 km je málo. Tam by som sa prikláňal k benzínovému motoru. Inak to 1,6 HDi dosť trpí na krátkych cestách, hlavne v zime. Zober radšej benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já bych se taky už přikláněl k benzínu,vzhledem k tomu,že skoro pořád jezdím po městě a najedu tak 8-9 tisíc ročně,nehledě,že spotřeba u 2,0HDi 110FAP ve městě je tak+-8L,což není tak daleko od benzínu,servis taky u nafty je dražší,to platí u všech nových naftových motoru HDi,TDDI,TDCI,DCI atd.,jak u Fordů tak uPeugeotů v naftě odchází dvouhmotnostní setrvák(25000,peugeot-40000kč,-ford),dvouhmotn.řemenice,FAP atd,dnešní naftáci jsou doslova prošpikovaný elektronikou a kde jaký vylepšení zavání potom dost drahým servisem,už to nejsou ty starý nafty,které jezdili skoro bez udržby,např.u Renaultu Laguna 2 dost často odchází turba a ty s nakl.lopatkami nejdou ani repasovat,teď se o to dost zajímám,pročítám si fora na clubech neboť si chci koupit jiný vůz a s95% se vždy řeší problémy u nafty,když benzín,to už je fakt náhoda,tady je řeč o ojetině,tu svojí 307 budu prodávat,ale určitě se zase k ni na čas,za 1-2 zase vrátím,ale už v benzínu ty mě zatím nezklamali,ta 307 je fakt krásná ani nevým,co mám teď koupit,uvažuji o laguně2 nebo mondeu2,ale benzín,nechci do toho moc cpat,ale jsem teď smlsanej 307,fakt nádherný auto,tak ať Vám slouží:papa

307 2,0HDi 110FAP

[upravil dne 25.3.07 zaza]

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tím 2hmotnostním strvákem máš pravdu, vyměnili mi ho a už zase vrže:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zaza

já bych se taky už přikláněl k benzínu,vzhledem k tomu,že skoro pořád jezdím po městě a najedu tak 8-9 tisíc ročně,nehledě,že spotřeba u 2,0HDi 110FAP ve městě je tak+-8L,což není tak daleko od benzínu,servis taky u nafty je dražší,to platí u všech nových naftových motoru HDi,TDDI,TDCI,DCI atd.,jak u Fordů tak uPeugeotů v naftě odchází dvouhmotnostní setrvák(25000,peugeot-40000kč,-ford),dvouhmotn.řemenice,FAP atd,dnešní naftáci jsou doslova prošpikovaný elektronikou a kde jaký vylepšení zavání potom dost drahým servisem,už to nejsou ty starý nafty,které jezdili skoro bez udržby,např.u Renaultu Laguna 2 dost často odchází turba a ty s nakl.lopatkami nejdou ani repasovat,teď se o to dost zajímám,pročítám si fora na clubech neboť si chci koupit jiný vůz a s95% se vždy řeší problémy u nafty,když benzín,to už je fakt náhoda,tady je řeč o ojetině,tu svojí 307 budu prodávat,ale určitě se zase k ni na čas,za 1-2 zase vrátím,ale už v benzínu ty mě zatím nezklamali,ta 307 je fakt krásná ani nevým,co mám teď koupit,uvažuji o laguně2 nebo mondeu2,ale benzín,nechci do toho moc cpat,ale jsem teď smlsanej 307,fakt nádherný auto,tak ať Vám slouží:papa

307 2,0HDi 110FAP

[upravil dne 25.3.07 zaza]

Tady se nedá nic jiného, než souhlasit.

U dieslů je též ideální s ním jenom nepopojíždět, ale jezdit delší trasy.Motor se řádně zahřeje a netrpí.

Zajímavá volba motorizace bude v benzínu atmosferická 1,6 16V 85 kW !!!!!!!!!!

[upravil dne 26.3.2007 marshall]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lamancha

s tím 2hmotnostním strvákem máš pravdu, vyměnili mi ho a už zase vrže:nevim

A jak konkrétně se to u Tebe projevuje (2hmotnostní strvák) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám oba - jak naftu tak benzín - benzín je vhodnější a přijde mi spolehlivější - alespon co se tu píše na foru ( jednak se nemá moc co rozbít a jednak je vše levnější - olej, filtry, výfuk, brzdy a tlumiče ti vydrzej dýl.....protože je lehčí)

.....ale jinak spokojenost s oběma:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono je ta spolehlivost u benzínu dána také tím, že nemají přeplňování.Motory HDI jsou opatřeny turby a tam je možnost případného finančního zádrhelu.

V dnešní době se neustále zvyšují výkony u maloobjemových motorů což je perfektní, ale tam je nutné již přeplňovat motor.

S tím jde ruku v ruce servis, který se přesouvá do jiné finanční hladiny.

Olej v plné syntetice, jeho častější výměna atd. Takže je tady pravidlo něco za něco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak bych jen doplnil, že HDi má nejen nižší spotřebu, ale zároveň i nafta jako taková je levnější, než benzín. To, že se teď u nás cena téměř srovnala, beru jen jako lokální krátkodobou anomálii. Jakmile stoupne cena ropy, tak se rozdíl zase zvětší, navíc i v současné době fšude na západě je rozdíl víc než značnej. Pokud tak člověk občas zavítá to zahraničí, HDi patřičně ocení. :super

S ročním nájezdem je problém ten, že ho člověk dopředu jen velmi obtížně určí, okolnosti se můžou velmi rychle změnit (práce, dovolená,...). A i ten, kdo nalítá oněch pro naftu doporučovaných 20-30 000 km, tak stejně udělá většinou pár dlouhých štrek přes Evropu a zbytek mu hodí ony \"pro diesel nevhodný\" popojížďky po městě. Těm se člověk, pokud nemá eště i benzíňáka, zkrátka nevyhne. Málokdo dojíždí denně do práce 100 km. :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.