Sign in to follow this  
Followers 0
Lubik

Podrobne elektrické schema 406

12 posts in this topic

Zdar,

tak mi nechodi palivomer a ted mi nechodi uz ani teplomer. Po nastartovani zacne prihazovat stupne az skonci ve stavu \"--°C\". Mam pocit ze mi v aute odchazeji nejake kondenzatory. Potreboval bych sehnat podrobne elektricke schema. Nemate ho nekdo prosim prosim....

Nevite nekde co znamena \"Systemy fazoveho rozrhrani\" ve schematech ktere jsou z knihy \"Jak na to?\" a koluji tu? Copak to auto ma nejake faze? :roll

Mam 406Hdi, 80kW, 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Lubik

Zdar,

tak mi nechodi palivomer a ted mi nechodi uz ani teplomer. Po nastartovani zacne prihazovat stupne az skonci ve stavu \"--°C\". Mam pocit ze mi v aute odchazeji nejake kondenzatory. Potreboval bych sehnat podrobne elektricke schema. Nemate ho nekdo prosim prosim....

Nevite nekde co znamena \"Systemy fazoveho rozrhrani\" ve schematech ktere jsou z knihy \"Jak na to?\" a koluji tu? Copak to auto ma nejake faze? :roll

Mam 406Hdi, 80kW, 2000

Potřebuješ schéma přístrojové desky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Systém fázového rozhraní je uveden skoro na všech schematech a je označen stejně. Osazení konektorů v jednotlivých schématech se číselně jen doplňují a ne překrývají. Domnívám se, že se tak nazývá jednotka BSI nebo palubní počítač - nevím jaký byl název v originálu. Sjednocujícím prvkem je vícefunkční displej, který je připojen do této jednotky přes sběrnici VAN sběrnici (vodiče 9004 a 9005).

[upravil dne 23/3/07 ladak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,

tak nic moc jsem nevyzkoumal.

Ad. Komisar. - Ja mam uplne jinou pristrojovku. Co si ji pamatuju tak opravdu vypada jinak.

Ad. OK406 - toto schema mam, ale to neni nijak podrobne. Chtel jsem opravdu neco podrobnejsiho, treba schema pristrojove desky atp. Nedavno jsem resil palivomer a zjistil jsem ze napajeni plovaku jde snad z pristojovky. No pro me celkem neuveritelne.

Co jsem vyresil:

Cidlo venkovni teploty (motorova je stale spatne). Cidlo venkovni teploty je nemocny. V pondeli jdu nakoupit dily do gme a dam tam termistor.

Stale nevim proc mi obcas blika airbag, tahal jsem za vsechny draty pod sedackou a nezablikal....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

to jo ale on chce detail přístrojovky a to není nikde

Já vím, jen si říkám, že opakování matka moudrosti a až bude někdo někdy vyhledávat schémata, tak je třeba najde a nebude muset akládat nové téma ;):super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dneska jsem pokracoval v badani. Knihu jak na to mam doma, ale prijde mi naprosto nevyhovujici, ty schemata jsou podle me na prd.

Dneska jsem rozebral a vyndal naftovy cerpadlo. Poradne jsem vse vycistil, mel jsem venku i samotnej reostat (nebo jak se tomu rika - proste ten soupaci rezistor) pro palivomer, jde to celkem snadno vyndat. Pri plne nadrz jsem nameril neco kolem 60ohm, pri prazdne 2kohm. Pote jsem vse dal dohromady a nastartoval, ale jak jsem se podivil kdyz na jednom dratku toho reostatu je 1,8V. To je nejake divne. Ze by tak palubni deska nejak hejbala s napetim a tim zpresnovala mereni paliva v nadrzi? Odkud je to presne napajene? Kolik tam mate vy voltu? Ja ze bych to proste hvizdnul 12V a nazdar. No zatim se bojim abych neco neudelal treba BSI. Urcite si tam odtud taha hodnotu palubni pocitac, kterej taky ukazuje psi kusy a kdybych mu nalozil 12V tak nevim jestli by to zkousnul. Blby auta, zlata Š120....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ukazatel - budik funguje na principu dvou civek, ktere jsou proti sobe otocne, v jedne civce je konstantni proud a tim vytvari urcite magneticke pole, ve druhe civce se meni proud pomoci toho promenliveho odporu na plovaku, cili snimani je udelany tak, ze pres ten promenlivej odpor na plovaku v nadrzi je ukostren jeden vyvod civky v budiku, druhy vyvod civky je spojen s vyvodem druhe civky a na toto spojeni je privedeno +12V, druhy konec druhe civky je opet pripojen na kostru, tim jak se meni odpor na plovaku v nadrzi, meni se i proud ktery proteka a tim se meni i magneticke pole kolem civky vznikajici a ty dve magneticka pole se navzajem ovlivnuji a rucicka se pak vychyluje.

To je zjednuduseny princip, pro zamezeni toho jevu, kdy v nadrzi se palivo behem jizdy preleva a plovak se hybe, cimz by se hybala i rucicka ukazatele, je signal od plovaku integrovan pomoci nejakeho operacniho zesilovace, proste elektronickeho obvodu, ktery bude vytvoren na desce plosnych spoju uvnitr budiku a tim se rucicka stabilizuje a neni citliva na kratke vychylky plovaku

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHA, diky za vysvetleni,

ale nejak mi neni jasne jak se z toho dovi BSI co ma ukazovat na pocitadle dojezdu. Potrebuju novou pristojovou desku, ted je to jasny. Je nejaka nakopnuta.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cus,

musim se pochlubit, uz mi slape to externi cidlo teploty.

Koupil jsem NTC termisor 2k2 a v excelu jsem pocital ruzne varianty dopocital na 22k paralelne a 860 seriove a hodil to tam. Podle toho co jsem doma zkoumal vcera odpoledne, tak rozdil mezi rucnim teplomerem a v aute pri 14st nebyl zadnej, rano mi za okny teplomer ukazoval -1, auto -2, ale jak jsem kousek ujel tak naskocilo -1. Jsem spokojenej! Oprava za 15Kc.

Diky vsem....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Lubik

Cus,

musim se pochlubit, uz mi slape to externi cidlo teploty.

Koupil jsem NTC termisor 2k2 a v excelu jsem pocital ruzne varianty dopocital na 22k paralelne a 860 seriove a hodil to tam. Podle toho co jsem doma zkoumal vcera odpoledne, tak rozdil mezi rucnim teplomerem a v aute pri 14st nebyl zadnej, rano mi za okny teplomer ukazoval -1, auto -2, ale jak jsem kousek ujel tak naskocilo -1. Jsem spokojenej! Oprava za 15Kc.

Diky vsem....

fajn, ten vypocet dodatecnych odporu se bude hodit i ostatnim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.