Sign in to follow this  
Followers 0
Toman

Od vseho trochu - diky za rady:-)

11 posts in this topic

Takze k te me \"nove\" 309. (92rok 1.4 3dv):

PODVOZEK: Kdyz jedu sam(nebo ve 2lidech) tak vse OK, nic jsem nepoznal - proste supr, drzi stopu atd.

Dnes jsme jeli ve 4 + plnej kufr a byla to hruza!! Hroznej rozdil. To ze auto vzadu sedelo jsem cekal, ale pri zmene smeru se naklanelo, plavalo a \"kroutilo\" se jak swina. - Je to normalni pri takovem zatizeni? Cim to je? - poloosy? (mely by byt celkem OK!) Jak je to s tou zadni napravou - torzni tyci?

PISKANI: Vsiml jsem si toho az kdyz jsem jel sam zpet (po vylozeni 3osob a zavazadel) - od predni napravy bylo slyset piskani - jedu \"rovne\" - nic. Cuknu volantem do strany a pisk (vysoky lehce prerusovany ton - jako kdyby \"vybouleby\" kotouc skrkal o desticku nebo tak neco - jako ten zvuk). A dela to i pri jizde bez rychlosti. Pak jsem jel chvilku neco pres 120km/h, za 10min jsem opet zpomalil na 60km/h a zaposlouchal se znova a uz nic nebylo slyset!!!

(jen dodavam ze poloosy by taky mely byt celkem v poho a manzety byly meneny tak pred 400km ).

NASTAVENI DALKOVYCH:

Nejde mi prepnout na dalkovy svetla - proste packa v te poloze nedrzi. Na jakym principu drzi ty \"packy\"? Je to uz v pr.eli nebo se to nejak opravit? Nema to nekdo na prodej? :(

Vsem MOC dik za odpovedi!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli je to jako u 405tky tak dalkovy jsou hodne divny, pritahnes trochu k sobe a bliknou, pritahnes hodne k sobe, neco tam cvakne a zustanou svitit... a kdyz je chces zhasnout tak zase pritahnes k sobe a ono to \"vycvakne\"... pokud to nefunguje, pravdepodobne bude potreba vymenit packu

Share this post


Link to post
Share on other sites

s dialkovima som mal problem tiez. jedine riesenie podla mna je vymena, co som zistil po rozobrati spinaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zadní nápravě jsou dvě torzní tyče a jeden stabilizátor.Torzní tyče snad nastavují jenom výšku vozu a tuhost a stabilizátor má tak nějak vyvažovat auto.

(pneu a tlaky v nich jsou . o.k.?)

To jemné pískání bude kotouč,v horkých letních dnech je to bežné,až ti začne pískat zkus jemně šlápnout na brzdu a uvidíš.

Stěma dálkovýma sv. bude lepší páčku vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... tak tu packu budu muset asi vymenit :(

Jinak trosku dobra zprava je ze se to piskani zatim znovu neobjevilo (spis jsem ho teda neslysel).

A k te zadni naprave teda fakt nevim, ale dost me to nas.alo. To uz se mne zdala lepsi jizda s nalozenou 120 nez toto :mad:

Zitra jedem ve 3 lidech (a celkem dost veci) do Jeseniku tak uvidime jak to bude vypadat. Rozhodne to ale OK neni. Pneu jsou nafecly az trosku moc, takze to problem neresi.

A nechtel by mi nekdo trochu vice popsat jak ta zadni naprava \"vypada\" a ktery soucasti co ovlivnuji (tuhost, sednuti pri naloyeni atd), pripadne co ma za pricinu ten muj problem?

Predem moc dik.

p.s. nema nekdo na prodej tu packu aby mne uz svitily ty dalkovi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hlavních stránkách klubu - mylím že je to na paté nebo šesté- je přímo článek o zadních nápravách na 309 i s odkazem dál. Snad ti to pomůže. Hodně štěstí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad podvozek - 309-ka je poměrně měkká, ve čtyřech lidech se zhruba takhle chová, to není nic divného. Prostě má hodně měkký zadek, na takovýhle převis, a když se naloží, je to znát.

Pískání zpředu - to dělají brzdy. Většinou je na kotouči otřep, který škrtá o destičky. Není to nijak zvláš? na závadu, ale jestli ti to vadí, sraz na kotouči hrany, a na destičkách vyčisti prachové drážky.

Páčka světel - pokud nedrží v poloze dálk. světel, bude zřejmě třeba jí vyměnit. Dá se sice rozebrat, ale asi bude něco uvnitř ulomené... Páčku mám doma, už jsem jí tu i někde nabízel (za 500,-), ale jsem z Prahy, to máš dost z ruky...

Kulatá páčka je shodná pro: 205/309 nový model, a 405 starý model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to oddie:

s tou packou se teda rozmyslim, zkusim se podivat a \"poptat\" tady po brnensku, ale i tak dik (je to ta kulata, kdyztak se Ti jeste ozvu)

Jinak to piskani se dnes \"objevilo\" znova a jsou to teda ty brzdy. (uz jsem se bal ze by mohlo byt neco horsiho). zkusim to trochu vycistit a kaslu na to.

A s tim zadkem (podvozkem) se teda budu muset smirit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, asi to znáš ale přece speciální vrakáč na Peugeot je v Brně za Bauhausem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadek auta jde přitvrdit,když proti sobě napružíš torzní tyče víc než jsou teď.Auto bude tvrdší a stabilnější při větším zatížení,ale když bude prázdné tak bude vyšší i o několik cm.Vyplatí se ti to jenom když jezdíš často naložený.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadek auta lze pootočením torzních tyčí pouze zvýšit nebo snížit, tuhost těch tyčí zůstane stejná, takže se nic nepřitvrdí. Abys to \"přitvrdil\", musel bys tam dát silnější tyče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.