Sign in to follow this  
Followers 0
chotemicak

hádá se motor 1.8D

13 posts in this topic

Mám problém. Po nastartování motor běží asi 5 sekund dobře, ale pak se začne hádat, jako by šel na tři válce a hrozně to hulí. Už jsem vyměnil čerpadlo, změřil vstřiky, zkontroloval rozvoďák, vyměnil žhavičky, naftový filtr, naftovou pumpu i s membránou, vzduchový filtr, všechny hadice od nádrže až k čerpadlu a už nevím co bych měl dál hledat za závadu.

Je fakt že po zahřátí běží jako hodinky. jestli Vás někoho něco napadne, předem dík za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už to tu bylo odpovězeno nejmíň 20x - zkontrolovat vůli ventilů, pokud bude OK (jakože na 90% nebude) tak změřit tlaky, pokud i ty budou OK tak přidat trochu předvstřik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vůli ventilů jednoduše - sundáš víko ventilů (3x šroub na klíč 10), a pak pootáčíš motorem za šroub řemenice na klikovce (klíč 22) a vždycky když je nějaká vačka nosem nahoru, tak pod ní strkáš klasické spárové měrky. Ventily jsou uspořádané SVVSSVVS, sací mají mít vůli 0,15, výfukové 0,30. Sací můžeš nechat v rozmezí 0,10-0,20, výfukové 0,20-0,40, pokud je nějaký mimo tohle rozmezí, tak rozebíráš... znamená to rozhodit rozvody, vyndat ven vačku, vytáhnout na příslušném ventilu hrníček, z něj vyndat podložku, tu změřit mikrometrem a nahradit jí jinou s tloušťkou vypočítanou tak, aby vůle byla správná. Trivka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud jsi zvládnul všechno co popisuješ na začátku sám, tak je to opravdu trivka, jak píše oddie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

všechno jsem to sám nedělal hlavně tu výměnu čerpadla bych sám nezvlád a to mě právě děsí, že budu muset rozhodit zase rozvody. je tam špatnej přístup (málo místa). Ty ventily se fakt dají seřídit jen těma podložkama nebo je tam ještě něco čím by to šlo? Jako třeba u škodéra je to sranda ale tohle sem ještě neviděl. Mimochodem dík za vaši snahu a cenné rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na výměnu čerpadla se rozvody rozhodit nemusí, dokonce ani povolit :);)

Na vyndání vačky pochopitelně jo, ale rozvody na 205D jsou trivka, napínák je automatickej, všechno má aretační díry... na škodovku zapomeň, tohle je OHC, tady se vůle nastavuje jen těmi podložkami, zase se to nemusí dělat tak často, typicky jen při výměně rozvodů. Změřit to sám ale zvládneš s prstem v nose, na to není potřeba prakticky nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už to mám změřený. Sací se zdají všechny v toleranci ale výfukový asi jen jeden jinak seděj skoro na vačce. Nenacpal sem tam ani 0,10 mm. Takže mě asi čeká to, čeho sem se bál. Ty podložky co se tam měněj se dají koupit nebo se nějak tvořej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty podložky se dají buď přebrousit na magnetce - což obnáší je někomu podstrčit, kdo na magnetce dělá, a napsat mu jednotlivé rozměry, a nebo sehnat. Sehnat se dají přímo v Peugeotu (jsou na to objednací čísla dle rozměru) za 120,-Kč/kus, nebo úplně ty samé podle stejných čísel v Citroenu za cca 70,-Kč/kus, no a nebo nakonec třeba u Szakal metall (www.motordily.cz) přímo podle rozměru, kde stojí 29,-Kč/kus ;) A nebo pohrabat v servisu to, co se kdy vyndalo při výměnách a zbylo - většinou je to nasypané někde v krabičce a je třeba měřit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne to roby to iste za rana ide así 5 sek nepravidelne vsetko utesnene po generalke :nova hlava, nova vacka,nove ventily, nove vstrekovace,nove piesty+kruzky+capi ,nove ojnicne loiska +hlavne loziska.vole ventilov :S20,V 25 ,S20,V25,S15,V25,S20,V25.tlaky som meral maju 29.uz neviem co skusim este ten predstrik.ale nastartuje na pol zatocenia motora no proste na prvi śuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z toho mám právě taky strach jak píše Durex... že rozkuchám půl motoru, nehledě na to že nevim jak budu jezdit do práce, a stejně to nebude dobrý. Já mám totiž ještě jeden problém ta moje 205ka byla v rukou prznitele, kterej dolejval jan naftu a olej (což jsem při kupování auta samosebou nevěděl). A to autíčko bylo několikrát zbořený na předek a zřejmě to chytil i motor soudě podle jizev na předku motoru. No, k čemu se chci dostat. Prostě mám sjetej rozvoďák na řemenici na čerpadle asi 3 mm přes kraj směrem ven ( ke kolu). Myslel jsem si že je starej rozvoďák ale po jeho výměně to sjelo zase tam co předtim takže se rozhoduju, že ten motor dojezdím a potom ho prostě vyměním. Náhradní mám doma. Co myslíte, dojezdit nebo nedojezdit?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

To že řemen přesahuje přes kola dělá nesouosost jednotlivých prvků. Tzn. jsou špatné kladky (vůle, ohnutý držák...). Jinak je fakt dobrý nápad měnit jenom řemen bez kladek, i když u šrotu a dojetí je už to asi jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zřejmě jsem vyřešil svůj problém. Vyměnil jsem celou naftovou pumpičku i s filtrem a najednou se to nehádá. Je sice fakt že trošku to párkrát zakopne když ráno nastartuju ale to je asi ta vůle ventilů. No zatim nejásám dělal jsem to v neděli tak se ještě uvidí jestli to zase nezačne. Jak říká jeden můj kámoš ,,jezdi a pozoruj\" Dík za vaše rady a já ještě dám vědět. Tohle fórum je fakt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.