bigpoint

Spolehlivost P406

15 posts in this topic

V kolika tis km tak nejak odhadujete, ze je P406 2.2 HDI zraly na vymenu. Mam jeden vyrobeny v roce 2002, koupeny s najetymi 68tis pred 2mi lety, ted ma 115tis.

Bylo na nem docela dost oprav, dira v intercooleru, vadne palivove cerpadlo, vymena tycky stabilizatoru, vymena FAP, jednou signalizace spatneho dobijeni (vymenil jsem nasledne baterii), obcas po startu asi do 1min chcipne (delo se tak pred 2mi mesici, ted zas 2 mesice chodi OK). Totiz do roka budou asi zrale na vymenu vsechny desticky + brzdove kotouce, pneu zimni i letni budou ojete, mozna i tlumice by pak bylo vhodne vymenit (jsou puvodni), tak jestli tyto investice nenechat jiz na starost nekomu jinemu. Co si o tom myslite? Kamos ma o 3 roky starsi 2.0 HDI a odchazi mu jedna soucastka za druhou, ted zrovna prevodovka, predtim spojka. Furt neco, ma najeto 200tis, ale mozna diky minulemu majiteli i 300tis. Ja doufam, ze mam ted tech 115tis skutecnych. Rocne najeu do 30tis, cili je otazka zda si jej nechat rok ci dva, mozna i dva by se dalo bez vetsich oprav. Ale kdo vi, predtim jsem mel Toyotu a tady furt resim ze neco nefunguje, ted tedy pul roku je to OK... Druha vec je, ze zatim jsem s autem nikde nezustal. Ale obcas jedu i nekam dal, letos v planu Spanelsko, tak abych tam auto nekdy nenechal.:o Diky za nazory...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tazka otazka.Su tu ale fundovanejsi na takuto salamunsku odpoved.Vseobecne ja 406 dost vychvalovana,pre svoju spolahlivost(ja by som sa skor priklanal k predchodkyni 405-to moj nazor).Nevlastnim sice 2,2 lier,len 2.0HDI,ale najazdene 130000sk,co som ju kupil,len sypem peniaze do nej,myslim si,ze tazko to vsetko zvalovat na auto a vyrobcu,ale napriklad take zotrvaky su absolutne nepodarene.Dokonca mam info priamo od chlapika co robil v Peugeote,ze ich nechceli uznavat na reklamacie,vseobecne nove typy peugeotov,hlavne konciace na O7....Ja s vymenou tiez cakam,kym nedodycha,ze sa mi dobre vyzerajuci vyfuk z nicoho nic rozlomil na 3 kusy,tiez nepovazujem za dobru prezentaciu vyrobcu.Ale si myslim,ze takt to bude aj s inymi vozy...hold uz sa auta nerobia aby sluzili ludom,ale ludia autam...tot moj nazor.Ale za pocit z vozenia a pohladu na spotrebu by som svojho milaska nemenil.Ale ako dalsi voz opat peugeot?????NOOOO to si sakra rozmyslim.........Ale hovorim moj nazor.Aj tak je to moj mazel:super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plně souhlasím s Komisar. Co se týká výměny stabilizátorů ale všeobecně náprav u Peugeota, tak to je jejich slabina. Ale na druhou stranu si myslím, že pokud se s autem dobře zachází a má údržbu, tak ta poruchovost není velká či nákladná. S výfukem mám problém taky!! Poruchovost vozidel je individuální.:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve firmě:

406 1,8 sedan, najeto asi 300 t

406 3V6 sedan, najeto asi 550 t

406 2.0 combi, najeto asi 250 t

406 2,0 HDi 80 kW combi, najeto 215 t

Svislé tyčky stabilizátoru odejdou tak po 40 t jedna (asi 500 Kč)

Občas urezne výfuk, asi po 150 t

Na té první jsme už dělali spojku

Destičky samozřejmě, podle stylu jízdy, po 50 až 120 t

HDi - zarezla volnoběžka altíku, asi 2500 Kč

Jinak jezdí velmi dobře. Žádná ještě nebude na prodej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to doopravdy těžká otázka - já jsem třeba koupil ojetou 406 z Holandska a zdá se mi, že se tam toho kazí dost. Ale pravda je, že cosi najezdím. Dnes už bych si určitě připlatil a koupil něco s jasným původem - ne že by to byla záruka, ale větší jistota je.

Mě ani tak nevadí, že se něco pokazí, ale polovinu věcí nikdo pořádně neumí opravit a i v servisech tápou a jezdíš tam na několikrát. To si myslím, že je trošičku rozdíl od jiných několika jiných značek. Vždycky jsem byl přesvědčený, že jestli někdy přišetřím tak že koupím dlouhou 407 (prostě láska na první pohled jako kdysi 406), ale teď už to hodně zvažuju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, ja som mal predtým 4O5 1.6 asi mi tak pol roka trvalo kým som ju dal postupne do poriadku kým som na všetko prišiel tiež mi to trvalo niekedy dlhšie. Ale potom som už menil len olej filtre a drobnosti ináč to jazdilo prefektne. Bol som s tým všade Taliansko, Chorvátsko, Grécko niekoľko krát a tak podobne predal som ho pred dvoma mesiacmi malo najazdených 240 tis r.v. 1989 a autu nič nebolo, žiadna hrza originál lak. Ale moja polovička že chceme niečo novšie a krajšie. Tak teraz máme 406. Už som do neho vrazil 30 tis a ešte trošku asi bude treba ale to je tak. Myslím si osobne že novšie autá sú stavané na kratšiu dobu životnosti, a preto ich bude asi treba častejšie meniť. Keď dáš autu to čo treba tak by malo jazdiť v pohode, že sa už niečo pokazí za to ty nemôžeš ale opravíš a jazdí ďalej. Po mojej skúsenosti 405 bola vydarené auto na svoju dobu ak ju ešte nepredbehla. 406 je už niečo iné je to tak isto perfektné auto ale drobnosti sa vždy nájdu. A čím novšie auto tým viac elektroniky a podobných vecí, držím palce pri dobrom výbere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Honzin: Přesně souhlasím s tím, že když se něco rozbije tak většinu z toho neumí nikdo opravit... To mi vadí ze všeho nejvíc, protože pak je člověk vlastně bezradný....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

to Honzin: Přesně souhlasím s tím, že když se něco rozbije tak většinu z toho neumí nikdo opravit... To mi vadí ze všeho nejvíc, protože pak je člověk vlastně bezradný....

No a jaby som pridal to, že tie súčiastky sú fakt kurňa drahé. Osobne by som čakal už zníženie cien.:bojim Nevravím, že súčiastku na Fábiu alebo Octaviu sú lacné, ale pomerne lacné sa dajú zohnať na Felíciu. Takže tie súčiastky na rok výroby 1996 a mladšie by mohli ísť fakt dolu. Lenže to je to že to vyrábajú len západné firmy a nie poriadne firmy tu na Slovensku alebo Čechách. Poliaci sú šmejdi od tiaľ súčiastky ani bicykel.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bigpoint

V kolika tis km tak nejak odhadujete, ze je P406 2.2 HDI zraly na vymenu. Mam jeden vyrobeny v roce 2002, koupeny s najetymi 68tis pred 2mi lety, ted ma 115tis.

Bylo na nem docela dost oprav, dira v intercooleru, vadne palivove cerpadlo, vymena tycky stabilizatoru, vymena FAP, jednou signalizace spatneho dobijeni (vymenil jsem nasledne baterii), obcas po startu asi do 1min chcipne (delo se tak pred 2mi mesici, ted zas 2 mesice chodi OK). Totiz do roka budou asi zrale na vymenu vsechny desticky + brzdove kotouce, pneu zimni i letni budou ojete, mozna i tlumice by pak bylo vhodne vymenit (jsou puvodni), tak jestli tyto investice nenechat jiz na starost nekomu jinemu. Co si o tom myslite? Kamos ma o 3 roky starsi 2.0 HDI a odchazi mu jedna soucastka za druhou, ted zrovna prevodovka, predtim spojka. Furt neco, ma najeto 200tis, ale mozna diky minulemu majiteli i 300tis. Ja doufam, ze mam ted tech 115tis skutecnych. Rocne najeu do 30tis, cili je otazka zda si jej nechat rok ci dva, mozna i dva by se dalo bez vetsich oprav. Ale kdo vi, predtim jsem mel Toyotu a tady furt resim ze neco nefunguje, ted tedy pul roku je to OK... Druha vec je, ze zatim jsem s autem nikde nezustal. Ale obcas jedu i nekam dal, letos v planu Spanelsko, tak abych tam auto nekdy nenechal.:o Diky za nazory...

Koupil jsi tříletý s 68 t. To je dost optimistické - firemní najedou 50 až 100 t. ročně, soukromé na západě tak 25 až 50 t.

Opravdu závady jsou - vadné čerpadlo. Díra v intercooleru je závada, anebo tam něco vletělo?

Špatné dobíjení - nejčastěji uhlíky v alternátoru. Nepíšeš, jaká byla skutečná závada, jestli to bylo zapříčiněno baterkou nebo altíkem.

Chcípání - to by chtělo diagnostiku.

Zbytek - tyčky, FAP, brzdy,pneu - nejsou závady, ale plánované opotřebení.

Tlumiče zbytečně neměň, když tak je nech změřit, na 406 neodcházejí.

[upravil dne 21.3.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: bigpoint

V kolika tis km tak nejak odhadujete, ze je P406 2.2 HDI zraly na vymenu. Mam jeden vyrobeny v roce 2002, koupeny s najetymi 68tis pred 2mi lety, ted ma 115tis.

Bylo na nem docela dost oprav, dira v intercooleru, vadne palivove cerpadlo, vymena tycky stabilizatoru, vymena FAP, jednou signalizace spatneho dobijeni (vymenil jsem nasledne baterii), obcas po startu asi do 1min chcipne (delo se tak pred 2mi mesici, ted zas 2 mesice chodi OK). Totiz do roka budou asi zrale na vymenu vsechny desticky + brzdove kotouce, pneu zimni i letni budou ojete, mozna i tlumice by pak bylo vhodne vymenit (jsou puvodni), tak jestli tyto investice nenechat jiz na starost nekomu jinemu. Co si o tom myslite? Kamos ma o 3 roky starsi 2.0 HDI a odchazi mu jedna soucastka za druhou, ted zrovna prevodovka, predtim spojka. Furt neco, ma najeto 200tis, ale mozna diky minulemu majiteli i 300tis. Ja doufam, ze mam ted tech 115tis skutecnych. Rocne najeu do 30tis, cili je otazka zda si jej nechat rok ci dva, mozna i dva by se dalo bez vetsich oprav. Ale kdo vi, predtim jsem mel Toyotu a tady furt resim ze neco nefunguje, ted tedy pul roku je to OK... Druha vec je, ze zatim jsem s autem nikde nezustal. Ale obcas jedu i nekam dal, letos v planu Spanelsko, tak abych tam auto nekdy nenechal.:o Diky za nazory...

Koupil jsi tříletý s 68 t. To je dost optimistické - firemní najedou 50 až 100 t. ročně, soukromé na západě tak 25 až 50 t.

Opravdu závady jsou - vadné čerpadlo. Díra v intercooleru je závada, anebo tam něco vletělo?

Špatné dobíjení - nejčastěji uhlíky v alternátoru. Nepíšeš, jaká byla skutečná závada, jestli to bylo zapříčiněno baterkou nebo altíkem.

Chcípání - to by chtělo diagnostiku.

Zbytek - tyčky, FAP, brzdy,pneu - nejsou závady, ale plánované opotřebení.

Tlumiče zbytečně neměň, když tak je nech změřit, na 406 neodcházejí.

[upravil dne 21.3.2007 P607Olda]

Tehdy byla hodne zima, v Peugeot servisu tvrdili, z eby vymenili baterku, vsude na PC byla chyba uzemneni, ci tak neco. Po vymene baterky do ted OK. Ten intercooler byl deravy v mistech kde se plech dotyka umele hmoty. Osobne bych rekl, ze auto bylo nekdy davno mirne tukle, treba u chladice jsou nahore plastove uchyty, jeden byl ulomeny, tehdy jsem na to dal dalsi plast a slepil, chladic byl malicko volny, hybal se tak o 1cm... Take se trochu objevuje z predu motoru olej nekde v oblasti pod olejovym filtrem, nicmene olej neubyva, takze to az tak neresim, tedy ubyva asi 0.7L na 10tis, coz je podle me OK. Leju tam 5W-50 Mobil1. To chcipani delat ted vicemene prestal. Obcas take vrcival vetrak od klimy, ale ted take prestal. Diky vsem za nazory!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 je podla mna velmi spolahlivy voz ale max. do 100 000km mozno o daco viac!!!!(verim tomu ze na svoju dobu to bolo jedno z najspolahlivesich aut a keby som porovnal 406 novu z tovarne a 407 novu z tovarne tak verim tomu ze ta 407 sa omnoho skor pokazi ako ta 406)ale hold po 100 000km tam zacina odachadzat dost vela veci s ktorymi musi kazdy ratat kto si taketo auto kupi ze budu aj daco stat-ved je to LIMUZINA!!!!! tot moj nazor a teraz ma ukrizujte :D

p.s. rozmyslal som troska nad tym ze velmi rad by som si kupil asi 406 uplne novucku ktoru niekde zabudli v tovarni a este nema nic nejazdene...len taku uz asi nezozeniem :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já koupil 406 1,8 16V r.v.1997 najeto 110t. km loni v září a krom několika neduhů si nemůžu stěžovat.Teď mi v servisu čistily nějaký el. mag.ventil u škrtící klapky na přivírání vzduchu a jinak běžná údržba,rozvody,olej,svíčky,filtry,zadní brzdové pakny,poslední díl výfuku,tyčku stabilizátoru ,jinak ještě zlobí přístrojovka (asi studeňáky na plošném spoji),ale to si nechám až bude teplo.Co mi v servisu říkaly tak za 20t. přední destičky a za 50t.kotouče,na diagnostice nic nenašli a všechno šlape tak jak má,takže naprostá spokojenost.Zatím jsem najel 20t. km.Momentálně jsem investoval do oprav asi 20 000 Kč

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje bývalá 1.9Td měla najeto 190t bez závady, pouze spotřebák. Jen po nehodě začla blbnout klávesnice u immo, oprava 1200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje 1.9DT 1998 mimo kompetnich brzd (menim i prasatka, prave je delam) bez problemu. Ikdyz me ceka rozvodak a vymena oleje, ale to je normalni servis. Mam k tomu servisku v tuhle chvili to ma 150 000 mil (cca 240 000km) a mimo vyfuku a brzd na tom delali jen bezny servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.