Sign in to follow this  
Followers 0
Guest XMdino

Automatické zklopení pr.zp.zrcátka

10 posts in this topic

Zdravím všechny.Hned na úvod se musím přiznat, že nevlastním žádný vůz zn. Peugeot ale Citroen Xm.Jelikož jde o vůz stavěný v podstatě jednou společností(PSA), vím že je velmi podobný modelu 605.Proto jsem chtěl vyzkoušet požádat Vás všechny o radu.Netuším do kdy se 605 vyráběla, ale asi mi půjde pouze o poslední modelovou řadu před koncem výroby.U Xm jde o vozy cca 09/1994 až konec 2000.Možná je to u 605 podobné.

U Xm je jedna funkce, že při zařazení zpátečky se pravé zpětné zrcátko sklopí do nastavené polohy, aby ukázalo řidiči jak je daleko od obrubníku.Po vyřazení se zrcátko vrátí zpátky.Zajímá mě pokud tuto funkci má i 605 zda už někdo zjišťoval na autě, kde jsou umístěny všechny krab. elektroniky co popisovanou funkci řídí.Zkoušel jsem tady na fóru vyhledávání ale marně.Budu rád za každý náznak.Pokud se tu od kohokoliv na Vašem webu dají sehnat schémata na nový model dejte mi prosím vědět.Občas tam bývá i umístění krabiček elekrtroniky a pozice rozvodu kabelových svazků.Na Xm něco mám, bohužel právě toto mi chybí.Děkuji předem za odpovědi. dino

Share this post


Link to post
Share on other sites

no prvni moje reakce :) to sou teda starosti :) takova pitchovinka.

ale budiz, nevim o tom, ze by neco takoveho nejaka 605tka mela

Share this post


Link to post
Share on other sites

P....a možná ano.Mě na voze i funguje.Řeším ale její zastavění do starého modelu.Jinak mě tvá reakce tipu \"tvoje starosti\" nebo zmíněná \"píčovinka\" udivují.Pokud ke všem zařízením, které ve voze slouží pro pohodlí řidiče přistupuješ takto, nevím co si myslet.Snad že by jsi byl nejraději, kdyby se vývoj automobilů zastavil někde u Š105 a cokoliv navíc bylo zbytečné.Nicméně děkuji i za tvoji odpověď.Našel jsem v ní to podstatné, a to že se pravděpodobně do 605 nikdy nedávalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen ještě jaký máš rok výroby.A byla nějaká nová modelová řada.Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

no prvni moje reakce :) to sou teda starosti :) takova pitchovinka.

ale budiz, nevim o tom, ze by neco takoveho nejaka 605tka mela

Taková blbost to není. Pravidelně jednou až dvakrát měsíčně couvám do průjezdu, kde si právě musím sklápět obě zrcadla, abych viděl na obrubáky. Je tam totiž na každé straně necelých 10cm místa. Naštěstí ten průjezd je rovný, bez zákruty :D Tam bych takovou vychytávku uvítal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na DUCATU (BOXERU) mám zpětná zrcátka půlená a Ty spodní, seřízené trvale na obrubníky, opravdu oceňuji (zejména při parkování je to skvělé)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 605 som sa s tym nestretol ale v podstate tam moze byt iba nejaka elektronika tada casovac tusim sa pouzival integrac 555 presne oznacenie uz neviem. V praxi to znamena ze ked das spiatocu dostane inpulz a spetak vdaka casovacu sa da do polohy trebars 3sec. dole 1 sec. do prava . Ono by sa to dalo vyrobit amaterske radia - casak z rokov 90. 605 - ka urcite nema sklapanie celej liatinovej kostry .:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel tak jednoduché to není.Vypadá to asi tak, že ve dveřích spolujezdce je krabička obsahující elektroniku spojenou se zrcátkem.Samotné zrcátko obsahuje klasicky dva motory(vert./horiz.) a na každém je ještě potenciometr, který jednotce ve dveřích říká, kde se zrcátko nachází.Ta má pak v paměti uložené dvě pozice.Jízdní dopředu a zpátečku.Z potenciometru má jednotka přesné informace o jedné tak druhé poloze a nastaví se obdivuhodně rychle a přesně.Bohužel komunikace této jednotky ve dveřích s autem není už tak snadná.Jde po čtyřech drátech z čehož jeden je nějaký komunikační snad datový.Na osciloskopu jsem sledoval průběhy a jediné co vím na 100% je že obvod 555 to nezvládne.Právě o tu krabičku, která je někde na voze mi běží.Ta generuje prapodivné průběhy pro každý směr naklápění jiný.Netuším ale ani kde je.Proto jsem na Vás všechny vznesl dotaz.Zatím to ale asi vypadá, že 605 tuto funkci neměl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 605 sem to taky nikdy neviděl ale Cadillac to má na obou zrcátkách :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lastivkaa

U 605 som sa s tym nestretol ale v podstate tam moze byt iba nejaka elektronika tada casovac tusim sa pouzival integrac 555 presne oznacenie uz neviem. V praxi to znamena ze ked das spiatocu dostane inpulz a spetak vdaka casovacu sa da do polohy trebars 3sec. dole 1 sec. do prava . Ono by sa to dalo vyrobit amaterske radia - casak z rokov 90. 605 - ka urcite nema sklapanie celej liatinovej kostry .:papa

No nevim, toto by predpokladalo, ze zrcatko bude vzdy v jedne vychozi poloze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.