Sign in to follow this  
Followers 0
(C)

napínák bezpečnostních pásů

24 posts in this topic

Zdar, zravím všechny, nevíte co s tím, když mám výstřelenej napínák bezpečnostního pásu???(Je to ta patrona v sedadle, co se vystreli pri bouracce) Kolik ta legrace stojí nová??

Dík za každou radu.:(

[Editován dne 31/7/03 ©]

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouracka a jeste se strili.. . Podle toho, kam ta patrona miri bych si vzal bud neprustrelnou vestu, nebo trenky :D:D:D

co se tyce toho predpinace, tak nevim. Bouchne to jen, kdyz nabouras, nebo i kdyz prudce zabrzdis? - myslel jsem, ze to urychluje zaseknuti pasu pri kazde situaci.. .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem georg

bouracka a jeste se strili.. . Podle toho, kam ta patrona miri bych si vzal bud neprustrelnou vestu, nebo trenky :D:D:D

co se tyce toho predpinace, tak nevim. Bouchne to jen, kdyz nabouras, nebo i kdyz prudce zabrzdis? - myslel jsem, ze to urychluje zaseknuti pasu pri kazde situaci.. .

To ne, to je jenom pri bourcce. Ale je zajamvy ze to udelalo na sedadle spolujezdce kde nikdo nesedel :-( Ale mel jsem jenom trochu pomackany plechy na predku. Ted nevim co s tim, protoze tam nejde zapnout pas:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nesviti ti airbagy? to se vetsinou stava kdyz mas vystrelenou patronu na pas ze sviti kontrolka airbagu

kde to sehnat nevim ... vrakac asi nebude to prave misto

jinak k tomu spolujezdci bych rekl, ze nejspis protoze ten pas nekladl odpor tak se vystrelila ta patrona

... kde mohli soudruzi z Francie udelat chybu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abych rekl pravdu, tak jsem si ani nevsiml ze by mi svitila kontrolka na airbag :-)

Este abych to upresnil, tak se jedna pouze o ten konec, do kteryho se predni pasi zacvakavaj, tam je ta napinaci patrona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten napínák je složen z pístu a patrony. Patrona při nárazu exploduje, píst se posune a tím utáhne pás. Po nárazu by se to ale mělo zase vypustit, aby nebyl jezdec uvězněn. Podle mě to bude trochu složitější výměna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene,ten pist se nopovolil,drzi tam jak pribity. Vymena zas slozita neni, uz jsem to oddelal a ted musim sehnat novy ten s patronou, nebo obycejny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není to košér, ale vopravit se to dá. Většinou při vystřelení patrony vylítne péro který drží ten červenej špunt v horní poloze. Vem buď nůž kobercák, nebo lepčí odlamovací (ty za pár korun neber, jen si uřízneš ruku), čistým řezem ten černej dekl rozřízni po obvodě (tam kde je to teplem zadělaný) a jukne na tebe pajšl. Neboj, není tam, co by na tebe vyskočilo. Vrátíš pero na čudlík kerej tam čouhá a vteřinákem to zalepíš (co možná nejkvalitněji - STK). Bude to fungovat normálně, akorát před technickou nějak kamufluj tu patronu, která ti kouka zpod sedadla (lípni tam něco hnusnýho, technici jsou taky jenom lidi).

Zdar a sílu, je to občas pro jemný ručičky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohuzel te musim sklamat. Uz jsem to rozebral, a vim ze to vrátit nejde. Taky tam neni žádný pero, ale takovej pístek do kužele, kterej má po obvodě kuličky. Takže když to vystřelí, tak se to dozadu posune pěkně, ale jakmile to chces dostat zpátky, tak se kuličky rozepřou a nejdeto(zkoušel jsem to i pod lisem, kterej má sílu jedný tuny a hnulo se to asi o půl centimetru). Uz jsem si to upravil, zapertloval a přivařil. Mám to jen dočasně, než seženu originál obyčejnej.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pockej, cos rozebral? Samotnou patronu? Ja jsem mel na mysli ten mechanismus do keryho se soupne druha cast pasu, proste jak je na tom napcany press. Patronu nikdo nikdy nikde neopravi, leda bys to poslal bin Ladinovi, von ti to naladuje prachem, ze se ti bude za autem jenom kourit a bude to vopravdovy delo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pokud si pamatuju, tak jsem se tu od zacatku ptal na tu patronu a kde sehnat kdyztak ten konec bez patrony-uplne obycejnej(neverim tomu ze se do 306tek davali tyhle zacvakavatka na pas pouze s patronama). To mi je taky jasny ze ta patrona nejde opravit, ale ja to musim nejak vyresit, aby se mnou moh jezdit spolujezdec(mam tri dver).:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napínák seženeš na vraku -cena do 1.500,- Kč. Je mi divný, že ti nesvítí kontrolka airbagů, protože zatažení pasů vlastně aktivuje řídící jednotka airbagů a ta potom hlásí chybu. Konec bez patrony, tzn. bez předpínače seženeš snadno z nějaký starší Peginy 309, 205 apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konecne nejaka rozumna odpoved :-)

A myslis ze za tech 1500 nebude vystrelenej,ze normalne novej stoji 4000 :-)

A kde je nejakej dobrej vrakac na peugeotky :-);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten vystřelenej poznáš velice snadno - to lano na kterym je chycena koncovka pro zapínání pasů je přes kladku zatažený do patrony - někdy méně (to bude zřejmě případ tvého druhého předpínače) a někdy až na doraz. Stačí si vzít ten staženej a porovnat s funkčním. Myslí, že v tomto případě si na vraku nikdo nedovolíříct, že je O.K., když není.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ještě k druhej otázce - nikde nevidím odkud jsi. Pokud nemáš daleko do Prahy, tak Jesenice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem od Náchoda, ale poslední tejden v srpnu pojedu směr Domažlice a pak Český Budějovice, takže se asi v Praze stavim :-)

Pravě se mi ale moc nezdá že je ten můj napínák taky v háji, protože je vylezlej nějakejch 8cm a to se mi zdá docela ready.

Ale jak zjiš?uju, tak si tam dám asi jenom obyč, protože by se podle servisu, měla eště vyměnit řídící jednotka na ty napínáky, ale zas na druhou stranu je divný že se nikde nic neindikuje. Asi budu muset zajet na diagnostiku, aby mi zjistily co mám za závady.

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen tak mimochodem..... nekupovals to auto nekde z bazaru nebo na inzerat?

Jestli jo, tak bych se ani nedivil, ze ti to nic neindikuje......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako prvni bych \"diagnostikoval\" palubku zezadu, jestli tam nechybej nejake zarovky. Az potom bych jel na firemni diagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, kupoval jsem to z bazaru, ale doted jsem nemel s autem zadnej problem. A urcite vim ze ten napinak byl v poradku kdyz jsem to koupil. A to nikdo netusite, kde by se melo neco na palubce rozsvitit??

Je to 95 v elektrice a airbag to indikuje ve volantu.

[Editován dne 9/8/03 ©]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to ještě jednou pořádně přečetl a možná to bude všechno trochu jinak - pokud máš kontrolku airbagu ve volantu a je to 95, airbag nemá řídící jednotku, ale aktivuje se přes patronu (kulička, pérko, úderník) přímo ve volantu. Potom napínáky se aktivují přes samostatnou jednotku na stejným principu. Pokud tedy vyměníš úchyt pasu za obyčejný nic se neděje, nikde se nic nerozsvítí a je to v pohodě.

Možná ale vůbec napínák nemáš zataženej, ale pouze mechanicky poškozenej, protože píšeš, že ti do něj nejde zapnout pas a to jde i v případě, že napínák je po bouračce zataženej.Skusil bych tedy ještě probnout to co radil mjr. Zeman - rozebrat horní kryt a kouknout dovnitř.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.