Ferin007

Jak se projevuje zanesenej FAP?

9 posts in this topic

Nemyslím zralej na výměnu/repasi, ale pokud auto po 400 km nestihnu někde protáhnout, aby se saze vypálily. Ted jsem jezdil delší dobu výhradně po městě a když sem neska ráno s autem vyrazil, tak byl slyšet nějakej zvuk \"navíc\". Jako kdyby nějakej ventilátor, třeba když se spustí rychloofuk předního skla. Nebylo to až tak hlasitý, ale zřetelný to bylo. Napadl mě leda ten FAP, ale nevím. Máte nějakej nápad. :myslim

Díky za tipy. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemohol to byt ventilator na chladici? Niekedy ked motor uz surne potrebuje vypalit FAP zacne regeneraciu uz len pri trosku zahriatom motori a popri tom sa moze spustit ventilator chladica...

Inak zanesenie FAP filtra Ti bude signalizovat kontrolka aj display a v niektorych pripadoch moze dat motor do nudzoveho rezimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě s tím ventilátorem mě to tak trochu napadlo, jen sem nevěděl, estli je to možný. Začlo to ale myslím hučet hned (nebo témeř) po nastartování, byly tak 3-4 stupně, takže motor moc zahřátej nebyl.

Žádná kontrolka mi navíc nesvítí. No, zkusím to odpoledne protáhnout po dálnici, snad je to tím FAPem, a vypálím to.

Jinak, je ten interval regenerace FAPu kratší, než těch 400 km, pokud se jezdí převážně po městě?

Jinak díky za radu. Tobě to už někdy tak udělalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tychto motorov to je mozne ze to je ventilator chladica. Niekedy trosku pomoze kde sa prehra software motora. Treba ist s tym motorom aspon 10 km najlepsie po dialnici nech sa motor aj s katalyzatorom a FAP filtrom dobre zahreju a nech sa zregeneruje FAP a bude pokoj. Este niekedy zvykne zblbnut snimac diferencneho tlaku vyfuku a vypisuje ze je filter zaneseny alebo som mal uz aj zle trubky ktore idu k tomu snimacu co u teba predpokladam nebude :)

Mne to neurobilo nikdy, ja sa len s tymi motormi stretavam kazdy den...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to normalne, ked niekedy po vypnuti motora (1.6HDi FAP) bezi (doslova huci) ventilator 5-10 minut...? Dost casto sa mi to stava, motor niekedy ani nie je zahriaty na prevadzkovu teplotu..

Ma to suvis s regeneraciou FAPu?:myslim Vopred vdaka za odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně to co se tady píše mě se stává taky dost často. Už jsem se toho přestal všímat. Chvíli jedu, motor ještě neni dost zahřátý venku je zima a spustí se ventilátor chladiče. Stává se to převážně, když jedu pomalu na malé otáčky. Jindy jedu dlouhou dobu a ventilátor se vůbec nespustí. Tak jsem si řekl, hlavně, když to chladí. Horší by bylo pokud by to nechladilo a přehřívalo, by se to. Když se spustí regenerace fapu tak to skutečně nepoznám. Na displeji to nic nenapíše a podle zvuku to tedy neslyším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.