toomi82

406 Chcípání a škubání motoru - Vyřešeno

10 posts in this topic

Mnohokrát se zde řešil problém se škubáním nebo chcípáním motorů při nízkých otáčkách (<2tis) a kolísání ot nebo chcípání při volnoběhu.

Já jsem nedávno měnil rozvody, ventily a další věci poté, co praskl rozvoďák. Mechanikovi jsem řekl příznaky, které vozidlo mělo. On přišel na to, že u vozů, kde je, nebo byl LPG, dochází k rezivění vstřiků paliva. Zkontroloval proto tyto vstřiky a zjistil, že jeden byl úplně odepsaný (palivo jen kapalo a ne se rozstřikovalo) a druhý byl načatý. Další dva byly v pořádku. Proto ty dva vyměnil a světe div se, ale auto už neškube ani nechcípe. Taky má vyšší výkon a jde lépe do otáček než před výměnou.

Proto kdo máte stejné příznaky, zkuste se při bádání po příčinách zaměřit na vstřiky... :o Duchajs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám asi stejný problém! Mám Peugeot 406(1997) 1.8 + Lpg

Při studeném motoru mi motor neudrží otáčky, pokud je zahřátý, vše je OK. Problém je jak v zimě, tak v létě. Ohřát se musí alespoň na 70 stupňů, pak je vše v poho. Už z toho mám hlavu v pejru, protože na to nikdo nemůže přijít! Plinaři, elektrikáři i obyčejní servisáci si na tom vylámyli zuby! Za pokus to však stojí, hned zítra valím do servisu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám podobné problémy jak Vojta a čidlo odzkoušené a v pořádku, taky už to mělo spoustu \"odborníků\", ale zkončilo to na těch vstřicích.

To toomi82: Kde jsi to dělal a kolik tě to stálo? Vstřiky jsi čistil, nebo vyměňoval? Za staré nebo funglovky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplotní čidlo už mám nový, taky mi kompletně prolezli veškerou elektriku. Problém není ani v řídící jednotce.Motor se chová pořád stejně, dokud se neohřeje, tak neudrží otáčky a chcípne a to i při podřazování(třeba ve 40 km/h což je poměrně hodně nepříjemné-člověk to časem vychytá, ale je to nanic)Diagnostika stále ukazuje: chybnýpoměr směsi. Nikdo si s tím však nevěděl rady a to ani v autorizovaném servisu Peugeot!!!:bojim Vstřiky by to však mohli být, hodně si od toho slibuju. Mám auto z Holandska a mám tam tudíž holandský plyn-AG(montovaný do nového auta-prý sériově) nikdo si však na tenhle systém netroufl, ale už jsem sehnal servis, kde dříve tyhle systémy dělali, tak to snad dopadne!

To Tomi: Taky by mně zajímalo kolik tahle sranda stála???

[upravil dne 15.3.2007 Vojta1]

[upravil dne 15.3.2007 Vojta1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a dela ti to jen na benzin, jen na plyn, nebo na obe paliva stejne ? Funkci krokoveho moturku jsi overoval a je cistej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokový motorek už mám taky nový, sice byl v pořádku ale vymněnili jsme ho-bohužel bez výsledku. To auto už je tak prolezlý, že tyhle prvotní věci, který tě napadnou, už jsou dávno hotový.Jak jsem psal, elektrikáři si s tím hráli 3 týdny-kabel po kabelu přemněřovali napětí. Plynaři se toho báli, že nemají schéma(ale teď už jednoho mám.)a klasický atoopraváři, klasifikovali po měsíci bádání, že motor je v perfektním stavu! jediná věc kterou nikdo nedělal a která nikoho nenapadla jsou ty výše zmiňované vsřiky. Motor se chová naprosto stejně jak na benzín tak na plyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jestli ti to blbne i na plyn stejným způsobem, tak to těžko budou benzínové vstřiky. Mě se to chová tak, že když je motor dost studený (kolem 5 st. C a níž) tak někdy chytne a zdechne. Musím startovat na několikrát a potom chvilinku počkat. Když přidám plyn hned tak se udusí. Když se mi ještě relativně za studena podaří přepnout na plyn tak se to začne chovat normálně, přepnu na benzín a zase to zdechá - takže chyba jednoznačně v přívodu benzínu. Po zahřátí vše v poho. Proto usuzuju, že to nebude ani to teplotní čidlo. Ale jinak jsem taky všechno pročistil, nalil do benzínu cosi na čištění vstřiků a celkem se to zlepšilo na únosnou míru a tak jsem se na to vykašlal. Asi to budou ty vstřiky, ale nějak se mi do nich nechce (nové jeden cca 2 000, z bazaru cca 800 ale ještě jsem na ty správné nenarazil, otázka je jestli pomůže čištění).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pise Honzin, je divny ze by to blblo na oba typy paliva a byl problem jen v benzinovych vstricich, kdyz pises ze jsi zkousel menit vsechno mozny, zkousel jsi i zapalovaci rampu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Honzin.Dělá mi to přesně co tobě.Jsou to vstřiky.Čistili mi to ultrazvukem,ale nic moc.Můžu mít nové od Bosch za 5700,jenže teď budu montovat nové LPG za 20000,tak vstřiky počkají.Než mi zjistili tuhle závadu tak mě to stálo skoro 10000,protože poprvé jsem to měl v takovém dobrém servisu,kde mi řekli že vstřiky jsou v pořádku,takže jsem po tom už nešel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzhledem k tomu, že už nevím co s tím, tak ty vstřiky zkusím, je to další alternativa, třeba se to zlepší alespoň na benzín.

Ferry, musím se přiznat, že zapalovací rampu jsem nezkoušel. :superDalší možnost, proberu to s mechanikem.

Pravda je, že už mně to pěkně vytáčí! Skvělý auto, který bych v životě nemněnil, jen konečně tohle vyřešit.Už to trvá rok a žádné výsledky!!!:bojim

[upravil dne 16.3.2007 Vojta1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.