Sign in to follow this  
Followers 0
ajsik

PSA (Citroen and Peugeot) GO GO GO !!!

2 posts in this topic

tak se divam na pruibezne vysledky WRC :D a Citroen vam peugeotakum dycha na zada ... :) lol ...

jeste ze u nas mame i citrouse i pezotka takze vlastne dve nejrychlejsi znacky ve WRC ...

a na podzim bude misto Saxana Xsara a ze mne bude Peugeotak 306?ák ...:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroën znovu nejlepší na světě?

Na čele pořadí v Poháru konstruktérů a na prvních dvou pozicích klasifikace světového šampionátu WRC jezdců. Taková je výchozí pozice značky Citroën, resp. stáje Citroën Sport před finále letošního ročníku mistrovství světa – Wales Rally GB (dříve RAC Rallye).

V závěru první sezony s kompletním programem jsou to dvě jistoty stájového šéfa Citroënu1990 Guy Fréquelina, jež letos dovedl svůj tým zatím ke čtyřem vítězným podnikům. Podle všeho je to určitě víc než si mohli příznivci francouzské značky a nakonec i sám sportovní ředitel přát a představit. Vybojovat kýžené „double“, tedy oba tituly, s tím vyrazily do centra soutěže Cardifu tři osvědčené posádky Citroënu: Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti a Colin McRae – Derek Ringer. Za kanálem La Manche jsou velice blízko historickému úspěchu značky.

Závěr letošního seriálu WRC je mimořádně dramatický a vyrovnaný. Celkem 4 piloti (Loeb, Sainz, Solberg, Burns) mají šanci na vítězství v mistrovství světa jezdců, dvě stáje se utkají o prvenství ve stejné klasifikaci značek (Citroën – Peugeot). Experti připomínají, že do hry o tituly může ještě výrazně promluvit nevyzpytatelné ostrovní počasí, které dokáže změnit tra? v blátivé kluziště, stejně tak mohou zaúřadovat nečekaná zima a chlad, možný silný vítr apod.

Citroën se pečlivě připravoval na severozápadě Walesu (Mychynlleth), kde se testovaly hlavně pneumatiky (piloti Loeb a McRae). Sainz měl zdravotní problémy a sbíral síly na závěr WRC. Šance týmu z Versaille – Satory jsou značné, francouzský tisk hovoří vzletně o možnosti přepisování dějin Walesu díky novodobým francouzským mušketýrům. Jak tyto prognózy přijímá ředitel týmu Citroën Sport Guy Fréquelin? „Neměli jsme důvod něco na zaběhnuté přípravě měnit. Ostatně tento styl práce v dlouhé a náročné sezoně přináší své ovoce. Hodně si slibuji od Colina McRae, vždy? se jede takříkajíc na jeho zahradě. Určitě v domácím prostředí odvede maximum, jak pro vylepšení své pozice v klasifikaci WRC, tak pro náš úspěch v Poháru konstruktérů. Má šanci se znovu stát „Velkým McRae“ a napravit si reputaci.“ A jak se Guy Fréquelin dívá na vyrovnanost souboje o titul mezi jednotlivci a značkami? „Ještě zažijeme velké momenty, situace je komplikovaná, nicméně taktika je na oplátku jednoduchá – všichni naši piloti musí jet na maximum. Svému týmu důvěřuji. V naší první kompletní sezoně mistrovství se ukázalo, že jsme schopní porazit kohokoli ze soupeřů. Motivace pro Carlose a Sébastiena je obrovská. Čeká je těžká partie, ale jsou na ni připraveni.“

Colin McRae oznámil přerušení své kariéry s odkladem návratu na neurčito. Nicméně loučit se bude v domácím prostředí, jak se říká na své zahrádce. „Není to však moje oblíbená soutěž. Tra? je tu těžká a záludná, útočit se musí na sto procent a až do konce. Všechno navíc komplikuje pravidelně počasí.“ Celkem 5 pilotů v historii dokázalo na britské rallye vyhrát třikrát. Colin McRae mezi ně patří také. Motivace tohoto pilota ovšem může mít více podob – vyhrát na domácí půdě, překonat rekord Hanu Mikkoly se 4 vítězstvími na RAC Rallye, nebo se probojovat do absolutního čela v počtu vítězství v mistrovství světa (26). Co z toho by McRae bral? „Určitě rekord v počtu prvenství. Jinak bych byl pořád ten, kdo vyhrál stejně jako Mikkola.“ Sébastien Loeb lituje nehody na Korsice. „Ta mě odsunula z prvního místa. Druhá pozice v Katalánsku mě zase vrátila zpět, i když náskok jsem mohl mít větší. Moje taktika je diktována možným úspěchem v šampionátu pilotů, pojedeme ale naplno i pro Pohár konstruktérů.“ Carlos Sainz byl prvním Jihoevropanem, který kdy britskou soutěž vyhrál. „V roce 1990 to bylo fantastické. Od té doby se ale mnoho změnilo. Díky tomu, že v Poháru konstruktérů jsou ve hře dva týmy a v jednotlivcích jsme hned 4, to dělá ze závěru nádhernou soutěž.“

Rallye ve faktech

Trasa Wales Rally GB měří 1574,52 km, má 18 rychlostních zkoušek, což reprezentuje 376,81 km proti chronometru.

Tradiční \"shakedown\" se jede ve čtvrtek 6. listopadu (8 -12 hod.) ve Penllergaer Forest, což je necelé 3 km od Swansea Service Park de Felindre, asistenčního parku.

První etapa je dlouhá 628,28 km, z nichž je 164,24 měřených. Startuje ve čtvrtek večer speciálním testem \"Cardiff Super Special 1\". Ostrý start do první etapy je v pátek v 5.30 hod. ráno a etapa čítá 6 zkoušek.

Druhá etapa se jede v sobotu se startem v 5 hod. a obnáší 582,62 km, 8 testů (138,71 km měřených).

Třetí etapa je na pořadu v neděli 9. listopadu se startem v 5.20 ráno, konec je naplánován na 13.20 hod. Etapa měří 363,62 km (73,86 měřených km) a zahrnuje 3 rychlostní zkoušky.

Bilance jezdců Citroën

Colin McRae - 15 startů: 2002 (5.), 2001 (vypadl), 2000 (vypadl), 1999 (vypadl), 1998 (vypadl), 1997 (1.), 1995 (1.), 1994 (1.), 1993 (vypadl), 1992 (6.), 1991 (vypadl), 1990 (6.), 1989 (vypadl), 1988 (vypadl), 1987 (vypadl).

Sébastien Loeb začínal v Saxo \"Challenge\", v roce 2001 vyhrál Junior WRC (Saxo Super 1600/15. celkově). V roce 2002 na voze Xsara WRC vypadl ze 7. pozice v RZ číslo 16.

Carlos Sainz - 14 startů: 2002 (3.), 2001 (vypadl), 2000 (4.), 1999 (vypadl), 1998 (vypadl), 1997 (3.), 1995 (2.), 1994 (vypadl), 1992 (1.), 1991 (3.), 1990 (1.), 1989 (2.), 1988 (7.), 1987 (8.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.