misomiso

Blikani kontrolky teplomeru

16 posts in this topic

(Omlouvam se za zalozeni duplicitniho tematu, ale jsem tu novy, a neprve jsem to dal do sekce Modely, ale ted vidim, ze to parti asi zde.)

Zdravim, mam takovy specificky dotaz. Mam Peugeot 806 HDI. Pisi zde, protoze je to identicky tym s Citroen Evasion a navic motory HDI jsou casto v Citroenech pouzivany.

Zacala mi pravidelne blikat mala kulata cervena kontorlka, ktera je primo umistena v budiku teplomeru. Jde o pravidelne blikani (jako blinkr), ne o nejake nahodne problikovani. Jeste jesem to nezazil u zadneho auta.

To blikani je asi opravdu spojeno s teplotou, protoze se to objevuje vzdy, kdyz u (normalne) zahrateho motoru porzim plny plyn tak aspon na 10 - 15 vterin (napr. do kopce). Co je ale divne, pri pohledu na rucicku teplomeru takoveto vyuziti plneho vykonu motor nijak nevyvede z miry. Narust teploty se na te rucicce da sotva pozorovat a stale se pohybuje kolem 80 stupnu. S chlazenim nikdy nebyl problem, navic nejsou zadna vedra. To blikani se objevuje nasledne potom seslapnuti plneho plynu a trva take asi tak 15 sekund, pak zmizi.

Stale dumam nad tim, co mi asi auto timto blikanim chce zdelit. Navod k autu nemam. Troch mne to zneklidnuje, jedzim dlouhe trasy, mam jet zrovna do nemecka.

Diky za kazdou radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemohla by ta kontrolka souviset s teplotou oleje? Ta kolísá mnohem víc než u vody a když se jedná o krátkodobé zvýšení výkonu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakej je stav chladící kapaliny (množství, stáří,...)?

EDIT: S olejem to nemá vůbec nic společnýho, když je ta kontrolka přímo v budíku teploty chladící kapaliny ;)

[upravil dne 12/3/2007 Dundee]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: eljan

Nemohla by ta kontrolka souviset s teplotou oleje? Ta kolísá mnohem víc než u vody a když se jedná o krátkodobé zvýšení výkonu...

Uz mi to blika i pri bezne jizde po rovine, kdy ma moto 75 stupnu. Teda neblika to porad, ale obcas. Ja mam HDI uz leta i v Citroen Xantii a tam jsem to blikani nikdy nezazil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedná se zde o kontrolu chlazení FRIC integrovanou v počítači motoru. Počítač motoru z nějakého důvodu nemůže roztočit větrák na chladiči, proto bliká tato kontrolka. Důvody proč se neroztáčí větrák na některou rychlost bývají různé, nějčastěji se ale jedná o korozi na elektroinstalaci /měď nevalné kvality zezelená a shnije/ nebo shnijí přívody na relé ventilátoru. Je třeba opět zajistit, aby se ventilátor otáčel na obe rychlosti, potom kontrolka zhasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za vsechny nazory. Ale myslim, ze v tom problem nebude. Ventilatory se toci, navic kontrolka nekdy blika kdyz jedu treba 100 km/h v pohode po rovince (sam v aute) a venku je 10 stupnu. To je idealni pocasi pri kterem funguje naporove chlazeni. Navic rucicka teplomeru je sotva na 80 stupnich.

Myslim, ze bude chyba nekde primo v tom udelatku, ktere sapina tu kontrolku. Jen ho najit. Druha moznost by byla, ze by se motor opravdu z nejakeho duvodu prehrival, a spatne by ukazovala rucicka (80 stupnu). Tomu ale nic nenasvecuje. No uvidim, asi s tim budu muset do servisu, mam jet do Nemecka a nerad bych mel cestou nejake vazne problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta kontrolka co Ti blika je diagnostika chlazeni. Jak Ti jiz radily je to zpusobeno nejcasteji zoxidovanymi relatky. Ta kontrolka nema vliv na teplotu ci rychlost anebo jestli vrtule bezi ci ne. Nameri to odpor/diky oxidaci/ a je-li vetsi nez dany limit hlasi zavadu. U HDI je tento problem uplne bezny z 99procent poruch je to oxidace rele ci upadly draty jiz zminovanou oxidaci

[upravil dne 12.3.07 PP205]

post-0-14109595375705_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jsou na sahare smer ven s auta 3ks + jeden odpor kdyztak cinkni 737377792

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Karel99

:xvul

to PP205: co to je za program? neda se to nekde stahnout?

necham Ti ho za pulku co stal :-) puvodni cena 3690 EUR

Share this post


Link to post
Share on other sites

necham Ti ho za pulku co stal :-) puvodni cena 3690 EUR

tak jsem si to myslel dobře. Ale dík. To by ta cena musela být v Kč ;) Ty se tím asi živíš, že.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAD POMUZU KOMUKOLI ALE PROGRAM NEDAM, uz mi psala asi 30 lidi a navic se program registruje cislem a pak podle konfigurace servisakem BOSCH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PP205

RAD POMUZU KOMUKOLI ALE PROGRAM NEDAM, uz mi psala asi 30 lidi a navic se program registruje cislem a pak podle konfigurace servisakem BOSCH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PP205

RAD POMUZU KOMUKOLI ALE PROGRAM NEDAM, uz mi psala asi 30 lidi a navic se program registruje cislem a pak podle konfigurace servisakem BOSCH

ahoj, trochu odbočím od vašeho tématu, potřebovalbych taky pomoct a zatím se mi nikdo neozval, mam 806ku a potřebovalbych k centrálu připojit alarm s dálkou (originální dálka, nefunguje, příjímač mám ale není klíček s ovladačem) a nevím si rady, scháním nějakou radu a nebo schéma zapojení centrálu v 806tce (r.v.1996)

Díky za odpověď

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.