Sign in to follow this  
Followers 0
pasian612

údržba 405 1,9 GRDT

23 posts in this topic

Máme doma 405ku, rozhodli sme sa meniť rozvody.:myslim

Viete mi poradiť, ako najlepšie postupovať, na čo si dávať pozor a čo ma čaká a neminie?

Za vaše rady budem moc vďačný.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cituji co napsal kdysi ODDIE - docela pěkný popis ... !!

Pokud jde o rozvody na starších dieselech a TD (1,8 i 1,9), tak ofic. předpis výrobce je interval výměny 120tis km - sada, tzn. řemen i obě kladky. Nicméně, v situaci, když už většina těch motorů má dávno fousy, a zeměkouli objela už tolikrát, že si to už ani nepamatuje, je velmi vhodné řešit motor jako celek - a nejprv posoudit, jestli to má vůbec ještě smysl dělat.

Mám-li motor, potažmo celé auto, s perspektivou ještě nějakého rozumného provozu, a nevím, co se kdy předtím na něm dělalo a jak, samotná výměna rozvodů moc ničemu nepomůže. Tyhle motory mají většinou totálně mimo vůli ventilů, na což se obecně kašle (9 z 10 motorů, co se mi dostalo do ruky, je mělo mimo), gufera na ventilech rozpadlé, na klice taky, s rozvody je třeba vzít i vodní pumpu...

Takže, chci-li udělat vše najednou, tak je třeba před rozhozením rozvodů změřit vůle ventilů, pak rozhodit rozvody, vyndat vačku, rovnou vyměnit gufera ventilů, a seřídit správné vůle pomocí podložek. Dále dát nová gufera vačky. Pak sundat kompletní rozvody, vyhodit vodní pumpu a dát novou, dát nové gufero kliky. Dát nové rozvody, a podle potřeby dost často také novou řemenici pro altík. Teprve když uděláte tohle všechno, máte jakous takous jistotu, že ten motor je tak nějak mechanicky OK. Ani nezmiňuji, že je nanejvých vhodné dát např. i nové trysky, protože na ty se obecně taky kašle... Když je hotové tohle všechno, a je to udělané z kvalitních dílů, už by vás mělo potkat \"jen\" podfouklé těsnění, prasklá hlava, tekoucí čerpadlo, vyběhané turbo (pokud jej motor má), či chycená klika Hodně štěstí

Poté, co máte takhle kompletně udělané rozvody, navzdory předpisu výrobce doporučuji vyměnit samotný rozvodový řemen už někdy při cca 70-80tis km, a dožije-li se motor náhodou i další výměny, tak při té další opět úplně vše - řemen, kladky i vodní pumpu. Při každé výměně řemene samozřejmě doporučuji překontrolovat vůle ventilů...

Tímto postupem si zajistíte, že pokud se motor náhodou těchto nájezdů ještě dožije (viz Rebikova poznámka), nebudete muset ty rozvody rozhazovat několikrát jen kvůli tomu, že vám 10tis po výměně začala téct vodní pumpa, či že vám kvůli špatným vůlím ventilů auto v zimě přestalo startovat. Ale když se rozhodnete \"ušetřit\", a něco z toho nedělat - vaše věc

Share this post


Link to post
Share on other sites

BOMBA super rýchla reakcia.

Viete ako presne postupovať pri samotnom osádzaní? Myslím ako napasovať rozvody, remenicu...nevšimol som si tam neaké oporné body, drážky... sú tam vôbec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ty máš jaký rok výroby? Není to nikde uvedené ani ve jménu.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jelikož má 1.9 GRDT, tak má nový model od r. 93 výš a o těch motorech tam neni ani písmenko. Je sice dost podobnej 1.8, ale myslim si, že tam budou nějaký odlišnosti (charakteristika, nějaký díly apod.). V podstatě jsou ale postupy úplně stejný, takže není co řešit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se cítíš dodržet doporučený návod od Oddieho prezentovaný Neonem, neměl by to být problém. Samozřejmostí je dokonalá čistota pracovního prostředí a striktní dodržení postupů uvedených v knize a jiných zdrojích :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavení rozvodů je u všech motorů XUD stejné, takže je jedno, jestli je návod z roku 85, nebo z roku 99. Jeden aretační šroub M8 pro kolo vačky, jeden aretační šroub M8 pro kolo čerpadla, a aretační tyčka pro zastrčení dozadu za startér do otvoru v bloku - a tomu odpovídajícího otvoru v setrváku. Pokud nechcete vyndavat startér, musí být správně naohýbaná... U všech XUD motorů je jinak automatický napínák řemene, který odtlačíte 3/8\" nástavcem ráčnou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar fšetcia. :papa

Tak, nebolo by dňa aby sa niečo neskomplikovalo, rád by som taký \"maličký\" detail...

Už ste menili niekto tesnenie pod hlavou??? Troška sa mi to totiž skomplikovalo...

Poradte chlapi...ako na to?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže nazdar všetcia Pažouťáci.

Rozvodíky dopadli na jednotku, problém je však veliký... tlačí olej spod hlavy(presne na tej strane kde je remeň).

Rozmýšlam či stačí vymeniť tesnenie, alebo dať zbrúsiť aj hlavu a dať hrubšie tesnenie...je ich až šesť hrúbok!!!

Rozmýšľam kúpiť iný motor... čo vy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud sundáš hlavu, tak srovnat v každém případě! Těsnění dáš podle toho, jaké tam bylo předtím a o kolik se musela ubrat při srovnání. Pokud teče jen olej, jiný motor bych nekupoval. Pokud by se zadřel, a nebo popraskala hlava a tlakovalo to do vody, tak ano, ale jen kvůli oleji ne, to je škoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupil som tesnenie pod hlavu, potreboval by som vedieť, či sa dáva na silikon nakolko je plechove.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.