Guest Petrik75

SRi

20 posts in this topic

Zdravim Vas vsetkych!

Pomaly ale isto zacinam rozmyslat nad kupou nejakeho auta. Kedze nepovazujem za moc rozumne setrit na nove a zadlzit sa na neviem kolko, kupa ojazdeneho je zaujimava. So 405-kou GRD Break sme s kamosmi presli celkom zaujimavu trasu Europou (A-I-FR-CH). Bola to nasa pojazdna obyvacka, prvy krat sme tankovali cca po 1200 km co ma dost fascinovalo. Je to taka lodka v ktorej ma clovek dost miesta pre seba a aj batozinu a take vozy sa mi vzdy pacili. Navyse 405 ma aj prijemne jazdne vlastosti. Jedine co mi vadilo bola hlucnost pri rychlostiach nad 120 km/h. Preto ma zaujima hlavne model SRi, ktory je asi trosku v inej dimenzii ako 1,9 GRD. Neznamou velicinou je pre mna ale spotreba v meste. Firemne udaje su nanic. O Felde 1,6 sa tiez pise ze papne 9,5 litra v meste a pritom v skutocnosti je to cca 8 pri temperamentnej jazde v meste.

Moje jazdy sa budu pohybovat cca 2 - 3 krat v tyzdni do prace a nejake tie kilaciky cez vikend. Ked si pozriem prepad cen SRi oproti dieslu, tak sa mi moc neoplati skrobit koli nizkej spotrebe a ked zoberiem do uvahy co poskytuje motor SRi tak asi nie je co riesit. Co vy na to? Ake su Vase prevadzkove naklady SRi Vs GRD?

Zaujimali by ma ceny ND, a hlavne skusenosti s neznackovymi ND a ceny, kontakty...

Dakujem za kazdy prispevok!

PS myslim ze VW dostava od PSA dobre na frak v poslednom case. Viva La France!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm spotreba 1.6 zajimave tema, sam ji mam ale spotrebu nemerim... subjektivne bych rekl, ze to neni az tak hrozne, pokud jezdis klidne... k tomu komfortu jizdy, motor je slyset fakt az ve vysokych otackach, s dieselem je to neporovnatelne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já mám benzín a i ve městě se ta spotřeba dá udržet kolem těch 8 litrů ( mám 1,9) na volné cestě je to samozřejmě málo. Žralok se z toho stane pokud tomu šlápneš za krk, to papne i 15, ale při ekonomickém provozu okolo 90-120 km/h je spotřeba fakt dobrá. A živé to je dost.

Jelokož pobývala nějakou dobu v servisu vím že ceny orig. dílu jsou hodně vysoké a dají se sehnat téměř stejně kvalitní z neznačkových a o dost lacinější, ale je dobré si op neatorizovaném prodejci ND zjistit co je zač- někteří nehledí na kvalitu. V tom jsou orig. díly výhodou kvalita je zaručena-ale drahá.:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatial Vam dakujem za prispevky, bude to asi tak ako som si myslel, spotreba je zavisla od stylu jazdy...

Este by ma zaujimalo, menil niekto z Vas uz Lambda sondu alebo katalyzator? Vsade o tom pisalkovia v casopisoch pisu ze to ma zivotnost nejakych 100 -150 tis. ale zatial nepoznam nikoho kto by to v zivote menil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahojki tak ja jsem teda první měnili mi lambda sondu na 405 po 130 000:cool::cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co Ta to vyslo? Dufam ale ze katalyzator vydrzi viac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To doufám taky:o bylo by to jistě dost dražší. Jelikož mi dělali oprav víc a nemám ten účet u sebe přesně ti neřeknu ale bylo nějakých 600,-. Pokud bys to chtěl přesně mrknu a napíšu.:cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

u katu je problem v tom, ze sice vydrzi hodne, ale casem ztraci ucinnost, takze nakonec nepojdes emisema a stejne ho musis vymenit... za novy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

600, - korun???? Pockat to myslis len robotu predpokladam :) Lambda stoji tusim 3500, ceskych nie?

Este by som rad rozputal jednu diskusiu. Vacsina 405 ma nabehnute uz cez 200 tis. Osobne si mysli, ze pokial sa robi udrzba pravidelne, tak by to nemal byt problem. Aku zivotnost ale maju hlavne komponenty - piestne kruzky, kluka, spojka, prevodovka... ? Da sa s SRi natocit tak 400 tis. bez generalky?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak říkám měnili mi tam toho hodně a nevím z hlavy kolik (zapomněl jsem se podívat:D), ale myslím že to tak moc nebylo,pravda dělal mi to známý, ale mrknu na to a napíšu.:cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak se tomu šlape na krk tak to pije. Mám 1.9 Mi16 tj. 16 ventil DOHC něco kolem 150 koníčků a ten si vezme klidně 11 ale taky umí 8 L/100Km. Ted jsem se snažil jezdit ekonomicky a město 8,5 L a to je super ale když to člověka popadne a začne využívat ten potenciál.........no to už je jiná. Peugeoty umí jak ekonomiku tak obžerství :D:D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro petrika75: Ja teda nevím, jestli bys musel trvat na naf?áku, ale u 405ek je známý, že jejich naf?áky jsou opravdu, jaks psal ve vyšších rychlostech dosti hlučný. Právě naopak benziňáky u 405 jsou dost civilizovaný a na dálnici si při 150 klidně vrní. Já bych se znovu rozhodl pro benzin, mám 1.6ku GLi a má spotřebu tak kolem 7 litrů.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Petrik75

600, - korun???? Pockat to myslis len robotu predpokladam :) Lambda stoji tusim 3500, ceskych nie?

Este by som rad rozputal jednu diskusiu. Vacsina 405 ma nabehnute uz cez 200 tis. Osobne si mysli, ze pokial sa robi udrzba pravidelne, tak by to nemal byt problem. Aku zivotnost ale maju hlavne komponenty - piestne kruzky, kluka, spojka, prevodovka... ? Da sa s SRi natocit tak 400 tis. bez generalky?

Člověče, i když se zastávám kvality 405ek, tak myslim, že 400 000 je fakt na to auto moc...možná opravdu při absolutním šperkování, ale myslim, že 400 je opravdu příliš. Naše 405ka má najeto 170 000 a už má dosti blbou spojku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mame doma druhe auto SRi 1.9 125PS rv 89 a po najetych 300tis. km motoru jdou uz slyset ventily, vaha vzduchu je v haji...skube to kdyz se motor zahreje :( a celkove to auto je v dezolatnim stavu. Ale kdyz to bylo jeste fajn, tak to zralo cca 8,5-9 litru..na dalnici pri jizde cca 150-160 tak o litr mene. Zive je to az moc :) da se s tim uhnat kdejaky nouma co si mysli, ze ma tunene auto :)))) Porad to rikam kazdemu a z vlastni zkusenosti, kdyz mas rad velke auta a pohodli, vyprdni se na 405 a jdi do 605, napr do SRi 2.0, kdyz chces benzin. To auto je uplne o necem jinem...dnes si ve 405 pripadam jak klaustrofobik, a to sem dycky tvrdil, ze vetsi auto neni :))) hehe, jen rikam moji zkusenost, navic vybava 605 je taky o necem jinem. A pokud bude tak 405 v dobrem stavu, tak za ni das mozna jeste vice nez za tu 605...velka auta kupuje malokdo, pak maji hold lepsi cenu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Petr605

605 - v takovem obyvaku jsi jeste nejel...:D

:D:D jj, pravda

[Editován dne 5/4/04 Dress]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojda.

Já mám 405 1,9SRI a jezdil jsem na dělši cesty i za 6,5 litru, když se mu přišlapne tak i 10 :mrk ale pruměr byl tak kolem 7 litru což je na téměř dvoulitr slušný :super

Mahradní dily neorigos se daj sehnat docela za rozumně slušnpou cenu a dost věcí z vrakače...

je to pohodlny auto hlavně na delši cesty, byl sem s nim v Italii a dalo se to vzit celkem v kuse, jen zastavky na tankováni :roker

problem sem měl ze zadni napravou, když odesli ložiska na torzce.. oprava stala kolem 6000Kč... jinak docela v pohodě, ted mam nalitano 240000 km

co se mi libí, že je to pohodlný auto a kdxyž člověk potřebuje tak to jede :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze svou 405 1,9D jezdim tak kolem 5,5 - 6l/100km, tenhle motor hodne vydrzi (kdyz koupis slusny a staras se) a da se s tim jet i za 5l/100km, ale vykon u tohodle motoru nehledej. Otec se svou 405 1.9SRi jezdi prumerne za 7l/100km a kdyz slapnes, tak to jede. Hodne zalezi na stavu auta a jak se o nej staral minuly majitel. U techto starych aut se neda jednoznacne rict, jestli je poruchovejsi diesel, nebo benzinak, ale skutecne zalezi na stavu auta. Kdyz porovnam ale auta v nasi rodine, tak musim uznat, ze do nej vice penez vrazim ja, nebot diesel potrebuje castejsi vymenu oleje, filtru,.. musis s nim zachazej citliveji nez z benalem, nesmis jej studeny vytacet, v zime nechat ohrat. Hlavne si davej bacha na zadni napravu, tyhle auta maji slabe misto prave tam. Jinak ikdyz je uz 405 stary srot, porad nabizi prijemne svezeni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje 405 1,8i když s ní jedu po dálnici do 140 tak si vezve cca 6 litrů. Pokud jedu plnej tak se to nepřehoune přes 8 litrů. V zimě ve městě jezdím cca 9-10 litrů. Což mi přijde jako celkem slušná spotřeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 405 1.9 D (už druhou, potom co mě jeden Forman omotal kolem sloupu) a tahle má nalítáno nějakejch 220 000 km, ale šlape stále spolihlivě, spotřeba je mezi 5 - 6 litry a je jedno jestli léto nebo zima. Ceny dílů jsou docela přijatelný pokud je nekupuješ přímo u Peugeota. Většinu oprav si dělám sám, ale mám známýho co má servis na tyhle auta a ceny mi připadaj přijatelný, za který dělaj opravy. Výkon tady moc nehledej, ale pokud vyloženě nelítáš tak to stačí. Jestli ovšem chceš pořádný auto kup 605 jak už tady bylo řečeno. Můj otec ji má ve 2.5TD a to je fakt jiný svezení a i ta výbava. Ale ceny dílů tu jsou trošku v jiný cenový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.