Sign in to follow this  
Followers 0
Rud

Klepanie prednej nápravy

10 posts in this topic

Mám podobný problém, aký tu bol spomínaní tuším 14.1. Na mojom P206 r.v. 2002 mi asi pred rokom a pol začalo niečo klepať v prednej náprave-najazdených cca 33 tis. km. Vymenili mi tyčky stabilizátora a klepanie prestalo. Odvtedy som najazdil cca 5 000 km a klepanie sa prejavuje znova. Bol som teda vec reklamovať. Po prekontrolovaní v tom servise

tvrdia, že tyčky, včítane uchytenia sú v poriadku, teda-žiadna

reklamácia. Ale klepanie pokračuje ..., pri väčšej rýchlosti - nad cca 60 km/h sa prevažne stráca.

Strašia ma, že by mohlo ísť o závadu v riadení (oprava cca 20 000.-Sk !) ale to by predsa pri celkom najazdených 39 tis. km muselo ísť o výrobnú závadu, nie ? Predsa s tým neoriem ani nejazdím po poli ...

Poradí niekto, o čo by teda mohlo ísť a čo s tým ?

P.s. najbližší značkový servis má mimoriadne prehnané ceny ...

Vďaka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím já měnil stabilizátory také a ujel jsem na nich 15000 km a byly v pr...:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten servis je dost divnej, když Ti to vrátí se slovy, že je to v pořádku a nesdělí Ti, co jiného za závadu to je ...

Takhle na dálku se o tom dá těžko polemizovat. Jetsli auto již nemáš v záruce, tak nemusíš ani jezdit do autorizovaného servisu, ale kamkoli jinam, kde mají ceny o dost nižší a nech si to zjistit. Jestli je vůle v kole, tak to můžou být klidně i silentbloky ramen, ale to by ti nedělalo pořád, ale jenom když vjedeš na nerovnost, popř. v zatáčkách. Ale jak jsem napsal výše, zajeď si do nějakého servisu a nech si to překontrolovat ... na to přijdou kdekoli ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Páni, ono mi to robí práve len pri prechádzaní nerovností, resp. na horšej ceste (v zatáčkach som si to vôbec nevšimol)

a len pri menšej rýchlosti.

Zistil som, že ak chytím napríklad ľavé predné koleso hore, na vrchole, samozrejme na stojacom vozidle, a snažím sa ním zakývať od seba a k sebe, vtedy nič nepočuť. Ale ak chytím koleso rukami vpravo a vľavo, a snažím sa ním kmitať

(akoby som chcel prostredníctvom kolesa vytočiť volant), vtedy sa kdesi akoby v strede vozu ozývali tie divné zvuky.

Inak, samozrejme, zájdem s tým niekam, aby mi to presne diagnostikovali, ale myslel som, že to niekto snáď už riešil. Chcel som vedieť, ako dopadol, resp. aké sú iné možné príčiny ak to nie sú stabilizátory, a tiež možnosti riešenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravujem. Tak predsa-po najazdení iba cca 5000 km od predchádzajúcej výmeny to bola znova ľavá tyč stabilizátora !!! Je toto možné ??? Ani vo sne by ma to nebolo napadlo. Teraz to už neklepe, ale zistili sme, že zakrátko bude treba vymeniť aj silend-bloky ...

Nezdá sa vám, že sú to akési nepodarky ?

Predtým som mal VAZ 2101 a potom Favorit 136L, ale do 100 tis. km som o čapoch, stabilizátoroch alebo silend blokoch ani nepočul ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kdyz prejizdim nerovnosti tak to taky tak divne klepe a myslim ze to budou stabilizatory a hodlam je vymenit. Myslim ze na tom nic neni a zvladnu to sam nebo se mylim? Jestli s tim ma nekdo zkusenosti tak prosim reknete abych nebyl nemile prekvapem.

Ale ted jsem zjistil ze kdyz jedu treba po prijezdove ceste k domu ktera je vysyypana makadamem tak mi veredzu na leve strane neco jako by cimka nevite co by to mohlo byt? Pripada mi to jako povolenej sroub s podlozkou ale nejakej hodne velkej, kdyz sem lehal pod suto a zvedal to tak sem nic nenasel ani kdyz se to snazim vylvolat "skakanim po aute" tak nic ale pri jizde to dost cinka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravujem. V období sviatkov som akosi nemal čas sa ozvať, ale predsa reagujem teraz na posledný príspevok-Escaper. Ono teoreticky by naozaj šlo vymeniť stabilizátory svojpomocne, ale

záleží na tom, aké vybavenie je k dispozícii. Napríklad u mňa pri prvej výmene bolo potrebné nahrievať skrutky, nakoľko hrozilo

ulomenie-a teda ďalší problém. V servise by mali pri výmene tiež skontrolovať a nastaviť čo je potrebné.

Pokiaľ ide o tie podivné zvuky, pripomínajúce cinkot, to teda neviem, čo môže byť, ale ak by šlo skôr o čosi pripomínajúce jemné vrzganie, mohli by byť už porušené spomínané silend bloky, minimálne jeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska bylo krasne tak jsem lezel pod svym brouckem a nasel jsem pricinu cinkani, je to chranici plisek kuloveho cepu (viz obr) na predni naprave a je uvolneny. Nevim jak presne tam ma drzet na druhe strene to vypada jako by jej jenom pritlacela kryci guma nahoru (jeste je tam proti pootoceni takovy vystupek).

Nevite nekdo jak tam ma drzet?

Jinak klepani je opravdu stabilizator na prave strane. Stejne vymenim oba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.