Sign in to follow this  
Followers 0
Dress

1,4HDi - při startu modrý dým

19 posts in this topic

V poslední době jsem si všiml, že při nastartování studeného motoru \"vyletí\" z výfuku modrý oblak dýmu. Po několika málo sekundách je to normální a jen bezbarvě kouří, při teplém motoru jsem problém nezaznamenal.

Ani jiné další příznaky nepozoruji (olej neubývá, žádná kontrolka nesvítí, ani na žádné jiné neobvyklé chování vozu si stěžovat nemůžu)

Olej měněn před cca 4.000 km v rámci prohlídky tak 2 měsíce zpět, značka tuším OMV, plná syntetika.

Dýmu jsem si všiml tak před 14 dni.

Jedná se o 206-ku z roku 2003, 1,4HDi

Nesetkal jste se s tím již někdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jejej.... to brzo, má najeto 84 tis. km

Raději snad ani nechci vědět cenu za opravu...

Co škodí tomu turbu, proč by takhle rychle mohlo odejít?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dress

A jejej.... to brzo, má najeto 84 tis. km

Raději snad ani nechci vědět cenu za opravu...

Co škodí tomu turbu, proč by takhle rychle mohlo odejít?

Co skodi turbu ? zvysena namaha...tj. moc na to slapes :) Ale to ze ti to kouri po startu bych turbu teda vubec nedaval za vinu... zjistis to jednoduse. Oddelej saci hadici pred vstupem do sani, tj. nekde mezi turbem a sanim, a jestli bude vnitrem zasrany hodne od oleje, tak je jista pravdepodobnost, ze turbo uz jde do kytek, nebo minimalne pousti olej (me pousti takhle olej uz 60tisic km, vsecko je zasrane od oleje, veskere hadice kolem turba jak je tam tlak tak je to oprskane a mastne, ale oleje mi neubyva, nebo jen minimalne ze to neni ani na doliti). Turbo pousti olej hlavne kdyz jede na plne obratky, tj. pri zatizeni pod plynem...coz by se prave mohlo projevit kourenim. Ale na volnobeh po startu? nemyslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No všeobecně platí, že modrý dým je z oleje, ale turba po startu??? To se mě opravdu nějak nezdá:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bude pryč jedna ze žhavicích svíček.Proto ti to nedělá u teplýho motoru.Dej si je zkontrolovat

a bude to :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem objednaný na příští týden do servisu tak uvidíme, doufám že když s tím teď jezdím tak tomu nějak neškodím

jinak nemyslím si že by odešlo turbo z důvodu že bych na to moc šlapal, přes 3 tis. ot. točím vyjímečně (3 tis. ot. => na dálnici cca 135) a považuji se za klidného jezdce a šetrného k vozu, najeté km jsou poctivé, kdyby turbo opravdu 84 tis. km nevydrželo tak nejsem moc nadšený z takového motoru,

asi jsem slyšel špatné hlasy, které při koupi říkali že 1,4Hdi jsou spolehlivé nenáročné držáky

snad to bude jen maličkost, jako třeba ty žhavící svíčky apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo motory to jsou výborné. Všeobecně když odejde turbo tak ho většinou pohřbí majitel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne robí Partner 2,0 HDi to isté. Robí to už minimálne 100 000 km. Robí to vždy pri studenom motore. Auto má už najazdené 170 000 km. Turbo je zatiaľ v pohode. Motor je tiež v pohode, len jeden vstrekovač má inú korekciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: matko100

Mam fungel nove turbo na 1,4 HDI.

A cena pod 20 k SK

A prosim te, v kolikati km ti to odeslo ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: matko100

Mam fungel nove turbo na 1,4 HDI.

A cena pod 20 k SK

výborná cena, taky by mě zajímalo v kolika km jsi ho měnil, je to skutečně origo díl od peugeota?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi som to blbo napisal,Ja ho mam na predaj.

Keby ste mali zaujem

Je to origos, vyrobca ja tusim KKK, take sa montujeu do Peugetopv v automobilkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve čtvrtek bych měl jet do servisu tak uvidíme co zjistí.

Pokud by to skutečně turbo bylo tak bych se ozval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro matko100:

tak se mnou nepočítej, můj problém turbem není, byl jsem v servisu; ale díky za nabídku

[upravil dne 16.3.07 Dress]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noví org. turbo de kolem tech 20k kamosovi odeslo a ma repas noví, a spokojenej a stalo ho asi 7000 Kc , jinak turbo pred jizdou to chce prohrad jinak odchazi hodne sice tomu vadi kdyz ho vytacis ale zase asi zalezi na aute a jeho prizpusobeni , mame v rodine jedno Subaru WRX a tam se to toci jako prase a turbo po 120 000Km najeto je furt OK! tata by mohl u SUPERBU povidat, rikam mu nekotli to kdyz to je studeny ne!! a uz menil 2x :D:aut

Jinak napis sem zavadu jaka to byla at muzeme potom to vlakno vyuzit pro jiny :super

[upravil dne 6.4.07 Jogin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.