Sign in to follow this  
Followers 0
xKocour

Spojka - P306

19 posts in this topic

Zdarec lidi,

posledni dobou mi malinko zacina \"rachtat\" spojka na 306ce. Co se jizdy tyce, chova se naprosto perfektne, razeni jde zlehka, zabira od poloviny, presne jak ma - neprokluzuje, nepreskakuje. Problem ale je, ze (hlavne pokud je studena) na volnobeh rachta. Neco jako opotrebene lozisko? Pokud vyslapnu pedal, prestane. Neni to nic strasneho, ale zacina me to znervoznovat. Nevite prosim nekdo, zda si mam pomalu zacit chystat penizky na novou spojkovou sadu? Celou sadu nebo jen neco? :myslim

PS: najeto mam presne 100tis., 1.6 XR

Diky za rady!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ložisko by to být mohlo ...

Každopádně spojková sada se zkládá ze 3 věcí: 1) sp. lamela, 2) přítlačák 3) ložisko ... jednotlivě se sehnat dají, ale vyplatí se to vyměnit naráz -> koupit celou sadu ... ((protože takhle bys vyměnil ložisko a za 10000km třeba zase lamelu ... a když už je to rozebraný, tak tim šetříš dost čas)

Na 306 1.6 by spojková sada od Valea mohla stát do 5ti K a od Starline do 4K ... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

to xKocour: Možná že tě trochu vystraším, ale to přesně dělá moje 406. Lehce to rachtá, když vyšlápnu spojku přestane. Někdy to rachtá míň někdy víc... Každopádně mam vyměněnu celou sadu spojky, odvzdušněná spojka a porachtává to dál. Servisák mi řekl, že už to může být jedině nějaký ložisko na hřídeli v převodovce, nedokážu to přesně popsat, ale jedině jak to opravit je vyměnit celou převodovku. Nevím co je na tom pravdy, že by to nešlo rozdělat a opravit, ale tak mi to bylo řečeno. Apropo nevěděl by někdo o nějakým servisu přes převodovky?

Nakonec to řešit nebudu, možná když si auto budu nechávat. Řadit jde normálně, spojka zabírá dobře. Jezdím s tím dál bez problému...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pani, tiez si myslim ze to bude prevodovkou. totiz ked stlacis pedal spojky, tak sa roztoci spojkove lozisko a zastavi hnaci hriadel prevodovky. ked pedal pustis tak spojkove lozisko stoji a toci sa hnaci hriadel.

ja som pred nejakym casom zachytil podobny zvuk. navyse mi aj trochu tazsie radi 1, 2 stupen, trojka ide lahsie, 4,5 v pohode.

1.6, rocnik 98, 130tis km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě jde hůř řadit dvojka a je jedno zda z jedníčky nebo z trojky. Řekl bych ale, že to bude problém v oleji popř. nějaký táhlo, protože jakmile se venku oteplí nad cca. sedm stupňů, jde řadit jak po másle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to rachotí když nemám sešláplej pedál spojka když pedál povolím pomaleji tak to rachotí míň,mam novou komplet spojku a v servize mi řekli když jsem to šel reklamovat že je to normální dělá to asi nerovnost lamely že se to srovná a zetím po ujetí cca 3000km to dělá stále.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně. Musím opět souhlasit. Někdy se mi stane, že rachocení slyším až do kabiny docela hlasitě. Když sešlápnu spojkový pedál a lehce pustím, rachot zmízí nebo se stiší...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

to xKocour: Možná že tě trochu vystraším, ale to přesně dělá moje 406. Lehce to rachtá, když vyšlápnu spojku přestane. Někdy to rachtá míň někdy víc... Každopádně mam vyměněnu celou sadu spojky, odvzdušněná spojka a porachtává to dál. Servisák mi řekl, že už to může být jedině nějaký ložisko na hřídeli v převodovce, nedokážu to přesně popsat, ale jedině jak to opravit je vyměnit celou převodovku. Nevím co je na tom pravdy, že by to nešlo rozdělat a opravit, ale tak mi to bylo řečeno. Apropo nevěděl by někdo o nějakým servisu přes převodovky?

Nakonec to řešit nebudu, možná když si auto budu nechávat. Řadit jde normálně, spojka zabírá dobře. Jezdím s tím dál bez problému...

Servus, podobne som sa trapil predtym na mojom Daewoo Tico. Vymenil som spojkové ložisko a nič robilo to aj nadalej. Takze po prade s mechanikom som to dalej neriesil. Ale robi to na 99% spojkove lozisko hlavne na Favoritoch.

[upravil dne 5.3.07 ajven]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem za rady. No, trochu mě to uklidnilo, převodovku určitě řešit nebudu. Mám to auto teprve pár měsíců (když jsem ho kupoval, samozřejmě to nedělalo) a rozhodně se nechystám vyndavat převodovku. Prostě budu jezdit, když se to vysype, holt smůla.. Spojku ale asi budu muset udělat, co myslíte? V kolika doporučíte výměnu? V Pažout Servisu mi řekli, že prej 100 tis. je akorát, jenže věřte jim. By vám nejradši vyměnili všechno, hlavně ať platíte..

Chystám se s tím otočit Norsko, cca 6000km, tak bych fakticky nerad, aby se mi to někde vysypalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Mě jde hůř řadit dvojka a je jedno zda z jedníčky nebo z trojky. Řekl bych ale, že to bude problém v oleji popř. nějaký táhlo, protože jakmile se venku oteplí nad cca. sedm stupňů, jde řadit jak po másle.

Osobně (a i podle toho co jsem si nejen tady už stačil přečíst) si myslím, že to tužší řazení je problém Pažoutů. Taky mi občas jde hůř 2, ale po tom co jsem zkusil promazat táhla řazení (zase díky radě tady z fóra) to chodí jak po másle - DOPORUČUJU.

PS: Měli jsme Mazdu, ta měla přímo v servisní knížce: \"V mrazech se může stát, že vůbec nepůjdou zařadit rychlosti\" :D Takže bych to vůůůbec neřešil

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiez by ma zaujimalo aky je taky bezny interval na vymenu spojky. samozrejme ze to zalezi od toho ako s tym kto jazdi. je rozdiel ked niekto radi s medziplynom alebo niekto kto sa pohyna na so zaradenou 2. ale taky nejaky bezny stred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to xKocour: Táhla jsem chtěl promazat jenže nemam možnost kde zvednout auto a když jsem byl u mého \"dvorního\" mechanika tak jsem na to úplně zapomněl. Chci to ale udělat také. A s tou Mazdou taky jsem měl tento vůz a myslím, že v manuálu jsem měl něco podobného... :D

Pokud pojedeš takovou dálku nechal bych si jí alespoň vizuálně zkontrolovat. Zůstat s tím vyset někde za hranicemi, vyjde tě to několiktrát dráž a ještě zbytečný nervy a starosti.

to pgrno: Myslím, že průměr na výměnu spojky bude tak 110 - 120 tis km. Nikdy jsem ale neviděl pevně stanovený počet km. Záleží prostě na stavu té a té spojky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

to xKocour: Táhla jsem chtěl promazat jenže nemam možnost kde zvednout auto a když jsem byl u mého \"dvorního\" mechanika tak jsem na to úplně zapomněl. Chci to ale udělat také. A s tou Mazdou taky jsem měl tento vůz a myslím, že v manuálu jsem měl něco podobného... :D

Pokud pojedeš takovou dálku nechal bych si jí alespoň vizuálně zkontrolovat. Zůstat s tím vyset někde za hranicemi, vyjde tě to několiktrát dráž a ještě zbytečný nervy a starosti.

to pgrno: Myslím, že průměr na výměnu spojky bude tak 110 - 120 tis km. Nikdy jsem ale neviděl pevně stanovený počet km. Záleží prostě na stavu té a té spojky.

Já jsem to nezvedal. Nejvíc potřebovala promazat za spřáhla přímo u převodovky, je tam několik kloubů za sebou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha... Já jsem jednou na něco koukal na převodovce z motorového prostoru. Neměl by někdo obrázek s táhly od převodovky na 406?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, pánové, mam asi 1000km po výměně spojky (celá sada- Valeo prémium) A když pustím spojku na volnoběh, tak mi to taky rachtá! Většina zvuků výměnou spojky zmizela, ale tento zůstal! Občas to rachtá míň, občas víc, taky záleží na teplotě a na tom, jak rychle pustim spojku! Je to na figu!!! Někde jsem tu čet, že to bude lóžo v převodovce, že na to prej Peugeot převodovky trpí! Já to už neřešim, náhradní převodovku mam a když se to po**re tak holt vyměnim převodovku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výdrž spojky: mám najeto 165.000 km na původní spojku, bez \"rachtání\" , pedál jde lehce a řadit v poho. (raději jsem to zaklepal na dřevo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč měnit hned celou převodovku? Jiná, nevyzkoušená, to může po pár kilometrech dělat taky!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeto presne jak rikate..lozisko / loziska v prevodovce, navic spojkove lozisko by melo rachtat prave kdyz spojku zmacknete, resp. hucet, protoze v ten moment na nej jde tlaci pritlacak.

Mel jsem to same, prevodovka mi opravdu prehlusila motor, kdo ze znamych z SM slysel tak vi, ale radit slo v pohode. Jezdil jsem na to tak 3 roky, casem se to samozrejme zhorsovalo. Tedka mam pervodovku jinou a je klid.

Takze bych to videl tak, ze pokud to neni opravdu hlasite, tak to neres, v klidu si sezen casem prevodovku jinou pokud, treba az za rok a pak to pri nejake prilezitosti v servisu nech vymenit. Akorat prevodovky je hodne zajic v pytli...

Jeste bych dodal, ze v mem pripade jsem nechal prvne delat vymenu lozisek..material cca 4 klacky, prace 3. Bohuzel dle info od servisaka byly ty loziska sice uz na hrane, ale rachtalo chlavne to, ze loziska byly volne v bloku, teda to na hlavni hrideli odspojky. Vymeou lozisek, zalisovanim a zafixovanim specialnim tmelem pomohlo tak, ze po 10km ujete jizdy tam neco ruplo a rachtalo to furt stejne a ja jsem vyhodil do kanalu 7 tisic. Tot moje zkusenost...

[upravil dne 7/3/2007 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to rimmer: To jsou cenné informace. Já už jsem se na to připravoval na příští rok, že bych to nechal dát do kupy v nějakým servisu zaměřený na převodovky, ale po tvých zkušeností se na to vybodnu a pokud to bude rachtat už opravdu hodně, řeknu mechanikovi ať sežene celou převodovku. Na kolik může vyjít použitá převodovka?

[upravil dne 7.3.07 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.