janmarkup

Motory TDi

35 posts in this topic

Rád bych se zeptal, zda se do 406 montovaly TDička. tady na webu jsem našel pouze HDi. Rád bych věděl, zda se tedy montovaly turbodiesely, jaký měly výkon a živost oproti HDičkům, spotřebu a do kdy se do vozů dávaly...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve starych modelech 406 byly dieselove motory 1.9TD (66kw) a 2.1TD (80kw). Do novych 406 se davali 2.0 HDI (66kw a 80kw) a 2.2 HDI (98kw).

Ale staci se podivat treba do katalogu autokelly a tam ty motory mas vsechny napsany i s vykonama.

[upravil dne 5.3.2007 Tornado]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky, a jaká byla spotřeba a spolehlivost motorů?To už nikde nenajdu..:-( Asi stejná jako u Xantií, že jo?:-) Vzali byste si radši ty turbodiesely a nebo ty HDi? Říká se, že ty HDi jsou náchylné na kvalitu nafty, ale TDi se moc již v bazarech nevyskytují...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen tak pro vymezeni a vysvetleni pojmu, TDi neni koncepce motoru, ktery by delal peugeot, to je koncepce Volkswagen, peugeot delal mechanicke diesly s turbem pod oznacenim TD a pak diesly s centralni vstrikovaci rampou common rail a preplnovane turbem a ty maji to oznaceni HDi

cili zkracene TDi je pouze u VW, Skoda, Seat a u Peugeotu najdes jen TD nebo HDi

a k te spolehlivosti, TD se u peugeotu delaly asi do roku 1999, vetsina aut v bazaru ( auta na inzerat primo od majitele muzou mit min ) bude mit nahrouceno aspon 200 000km, coz ale neni na mechanickej diesl nejak moc, pokud s nim bylo dobre zachazeno, u novejsich HDi je elektronika, hodne tam toho sleduje ridici jednotka a cim vetsi slozitost a elektronizace tim samozrejme vseobecne vice moznosti co se muze porouchat, nejobvyklejsi problemy jsou spatne palivove cerpadlo, vstriky nebo vaha vzduchu.

Konecne rozhodnuti ale stejne bude na tobe. Vyber aut je dneska velkej, nechce to uchvatat, myslim ze nejakou peknou 406ku v HDicku nebo TD urcite sezenes

[upravil dne 5/3/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre, tak tedy se mi jedna o ty turbodiesely zda jsou spolehlivejsi nez HDi...a jak je to s zivosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: janmarkup

Dobre, tak tedy se mi jedna o ty turbodiesely zda jsou spolehlivejsi nez HDi...a jak je to s zivosti...

u 2.1TD bylo nachylne cerpadlo, je elektronicky rizene, jinak nijak zvlast zavady..myslim, ze bezne veci co tak u TD obecne odchazeji. Da se s tim motorem bez problemu udelat pul milionu pokud se kt omu clovek chova slusne, tj. jak je to studene tak to nehoni, ale celkove motory mezi 200-300 sou docela investice, protzoe se zacinaji menit ruzne veci...u tohoto konkretne zdvihatka ventilu, turbo, mozna remenice, napinaky na plochy remen altiku...muze zacit kapat cerpadlo atp.

U HDi je zase vsechno novejsi, problemy byvaji s remenici, prvni kusy mely problemy se vstriky, mozna cerpadlo. Obecne na HDi jsou tyhle elektronicke hracicky o dost drazsi, ale zase dilu na vrakacich je taky docela dost bych rekl.

Ja bych sel uz do HDi, uz jen kvuli tomu, ze TD je starsi auto a bude mit najeto prave kolem tech 200... HDi sezenes myslim snad bez vetsich problem kolem najetych 100tisic. U HDi se akorat muze vyskytnout FAP, coz bych ale vubec neresil, protoze repase stoji cca 7-10 tisic, a dela se tak co 100tisic, coz je zanedbatelna vec(dle meho nazoru)

A jeste HDi i ta 66kW verze ma oproti stare 2.1TD 80kW o dost lepsi zatah v nizsich otackach, nepotrebuje v zime tak dlouho zhavit, hlavne nekouri a nesmrdi, protoze uz je to plne elektronicky vstrik

[upravil dne 5/3/2007 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: janmarkup

Dobre, tak tedy se mi jedna o ty turbodiesely zda jsou spolehlivejsi nez HDi...a jak je to s zivosti...

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

TDi a PD jsou taky dva odlisne systemy, vyvojove je PD novejsi, takze TDi a PD nemuzes primo srovnavat.

Jo a turbo nespina, nema zadnej vypinac, turbo se toci furt, jen od urcitych otacek zacina mit efektivni plnici tlak vzduchu

[upravil dne 6/3/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: kuboSE

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

TDi a PD jsou taky dva odlisne systemy, vyvojove je PD novejsi, takze TDi a PD nemuzes primo srovnavat.

Jo a turbo nespina, nema zadnej vypinac, turbo se toci furt, jen od urcitych otacek zacina mit efektivni plnici tlak vzduchu

[upravil dne 6/3/07 Ferry]

vauuu si mi povedal novinky, ale nie, o tom turbe to je jasne ze nema ziadny vypinac a ja som nepisal o TDI a(vs) PD rozdieloch keby si si to poriadne precital :aut ale o PD a common rail to su dva rozdielne systemy vstrekovania akurat ze peugeot si pomenoval motor zo vstretkovanim common rail ako HDI motor a VW si pomenoval zase motor zo vstrekovanim PD ako TDI motor aj ked on pouziva TDI nazov motor uz davno este ked sa im ani o PD nesnivalo ale proste terajsie motory maju vstrek PD a to som tam napisal!!! a este jedna vec snazil som sa to napisat co najedoduhsie aby to pochopil hlavne citatel ktory tu napisal ten dotaz :super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

jen tak pro vymezeni a vysvetleni pojmu, TDi neni koncepce motoru, ktery by delal peugeot, to je koncepce Volkswagen, peugeot delal mechanicke diesly s turbem pod oznacenim TD a pak diesly s centralni vstrikovaci rampou common rail a preplnovane turbem a ty maji to oznaceni HDi

cili zkracene TDi je pouze u VW, Skoda, Seat a u Peugeotu najdes jen TD nebo HDi

a k te spolehlivosti, TD se u peugeotu delaly asi do roku 1999, vetsina aut v bazaru ( auta na inzerat primo od majitele muzou mit min ) bude mit nahrouceno aspon 200 000km, coz ale neni na mechanickej diesl nejak moc, pokud s nim bylo dobre zachazeno, u novejsich HDi je elektronika, hodne tam toho sleduje ridici jednotka a cim vetsi slozitost a elektronizace tim samozrejme vseobecne vice moznosti co se muze porouchat, nejobvyklejsi problemy jsou spatne palivove cerpadlo, vstriky nebo vaha vzduchu.

Konecne rozhodnuti ale stejne bude na tobe. Vyber aut je dneska velkej, nechce to uchvatat, myslim ze nejakou peknou 406ku v HDicku nebo TD urcite sezenes

[upravil dne 5/3/07 Ferry]

Pozor, TDi je koncepce AUDI, nikoliv VW!!! ;) Tudiz jsi i na Audi zapomnel. Takze pokud mas VW, Skoda, Seat, s motorem TDi, vsechno je to Audi. I kdyz reknes, ze mas napr. Oktavku 1.9TDi 81KW, r.v. 99, porad je v tom motor AUDI. Proto taky ta spolehlivost. Tim nechci Audi nijak chvalit. :mrk

S motorem TDi prisli v roce 1989, predstavila ho Audi a tusim, ze u Audi 80 nebo 100, ted si nejsem jistej, jednalo se o motor 1.9 TDi. To je vec, kterou si hodne lidi dodnes plete, ze by TDi melo pochazet od VW, ale neni tomu tak.

A pokud byste nekdo neverili:

http://www.audi.cz/lexicon/tdi/

http://www.audi.cz/technika/tdi/

[upravil dne 7.3.07 Petr X]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Původně zaslal: Ferry

jen tak pro vymezeni a vysvetleni pojmu, TDi neni koncepce motoru, ktery by delal peugeot, to je koncepce Volkswagen, peugeot delal mechanicke diesly s turbem pod oznacenim TD a pak diesly s centralni vstrikovaci rampou common rail a preplnovane turbem a ty maji to oznaceni HDi

cili zkracene TDi je pouze u VW, Skoda, Seat a u Peugeotu najdes jen TD nebo HDi

a k te spolehlivosti, TD se u peugeotu delaly asi do roku 1999, vetsina aut v bazaru ( auta na inzerat primo od majitele muzou mit min ) bude mit nahrouceno aspon 200 000km, coz ale neni na mechanickej diesl nejak moc, pokud s nim bylo dobre zachazeno, u novejsich HDi je elektronika, hodne tam toho sleduje ridici jednotka a cim vetsi slozitost a elektronizace tim samozrejme vseobecne vice moznosti co se muze porouchat, nejobvyklejsi problemy jsou spatne palivove cerpadlo, vstriky nebo vaha vzduchu.

Konecne rozhodnuti ale stejne bude na tobe. Vyber aut je dneska velkej, nechce to uchvatat, myslim ze nejakou peknou 406ku v HDicku nebo TD urcite sezenes

[upravil dne 5/3/07 Ferry]

Pozor, TDi je koncepce AUDI, nikoliv VW!!! ;) Tudiz jsi i na Audi zapomnel. Takze pokud mas VW, Skoda, Seat, s motorem TDi, vsechno je to Audi. I kdyz reknes, ze mas napr. Oktavku 1.9TDi 81KW, r.v. 99, porad je v tom motor AUDI. Proto taky ta spolehlivost. Tim nechci Audi nijak chvalit. :mrk

S motorem TDi prisli v roce 1989, predstavila ho Audi a tusim, ze u Audi 80 nebo 100, ted si nejsem jistej, jednalo se o motor 1.9 TDi. To je vec, kterou si hodne lidi dodnes plete, ze by TDi melo pochazet od VW, ale neni tomu tak.

A pokud byste nekdo neverili:

http://www.audi.cz/lexicon/tdi/

http://www.audi.cz/technika/tdi/

[upravil dne 7.3.07 Petr X]

no to je dost mozne a asi to tak aj je ked si to tak napisal, to uz som zase tak nestudoval, vsak aj naco ked mam pazouta a ten ma hlavne zaujma :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby davali TDicka i do 406tek, tak bych asi volil naftovou 406ku. Ale neni tomu tak, proto zustanu u toho, co mam. Nee, ze bych tim chtel rict, ze bych mel neco proti TD nebo HDI :aut:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli mužu taky něco napsat tak je to tohle:) Mam zkušenosti jak z Oktavkou 1.9 TDi (81Kw) tak mým Peugeot 2.1 TD (80Kw). Tu oktavu ma muj kamoš a testovali sme rozdili mezi auty. Muj zavěr je takovy, že oktavka tahne trošičku víc od menších otáček než peugeot, ale když se dostane na otáčky které by se měli využívat pro svižnější jízdu (tam kde začne být efektivní turbo) tak ten zátak není skoro poznat, jen trošku. Oproti tomu peugeot když je podušenej tak nic moc, ale jak se dostane na točky od 2100 ot/min uplně vystřelí a zatah je opravdu citelný až do 3000 ot/min,jestli vytačite ještě víc, tak už jen zrychluje a da se vpohodě a hlavně rychle točit do 4200 ot/min. Řekl bych že peugeot je seřizenej spiš na rychlou reakci na plyn, protože když na to šlapnu zda se mi to spiš jako benzin...ne uplně ale ma to rychlejší reakci než dieslová oktavka na kterou když dupnu tak jako byc chvili nic a pak začne něco dělat. Od toho se možna i odvijí spotřeba mam pruměr kolem 6.4 l/100km u oktavky při stejném stylu jízdy cca o litr mín. Každopadně je spotřeba odlišná hlavně stavbou motoru, ale možná i tím seřízením čerpadla atd. Nehledě na to že peugeot je vyrazně těžší. Můj závěr je takový, že oktavka je supr auto s malou spotřebou, ale kdybych se měl rozhodovat tak koupim zase peugeot,protože ze stejného roku výroby stojí peugeot o něco mín a hlavně je skoro vždy s tímto motorem plně vybavet (automatická klima atd, senzor deště, ) Jo a ještějedna poznámka...peugeot 2.1 TD jako jediný by mohl mít v uvozovkách označení 2.1TDi protože má oproti motoru 1.9TD jako jediný elektronické vstřikování(myslím verze peugeotů od roku 1995 - 99). Proto dle mě 2.1TD bere mín než 1.9 TD i když má větší obsah. Do te 1.9 bych nešel, je to slaby na tak těžký auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzdyt to je taky duvod, proc jsem zustal u svoji 406 a u plynu. Kdybych volil podle motoru, tak bych zvolil naftovy auto, ale jedine TDi. Jenomze k tomuhle motoru mi zase nesedi auto - cenove nejprijatelnejsi je pro me Oktavka, jenomze ten pozitek a komfort z jizdy je daleko nizsi nez u 406. Proto jsem zustal u toho, co mam. Kdybych musel volit 406 a naftovej motor, tak mozna 2.1 TD, jenomze tyhle motory uz maji taky neco za sebou, to bych musel mit zarucenej puvod. HDI nikdy. Navic ta spotreba je u naftovych Peugeotu vyssi nez u TDicek.

Je to jedinej duvod, proc jsem nakonec zainvestoval do oprav sve 406. Tu bych menil bych za novejsi 406 v kombiku a motorem 2.0 16V nebo 2.0 Turbo (2.0T me dost laka, jenomze s nim nemam zkusenosti ani moc informaci o spolehlivosti).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: kuboSE

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to

je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

TDi a PD jsou taky dva odlisne systemy, vyvojove je PD novejsi, takze TDi a PD nemuzes primo srovnavat.

Jo a turbo nespina, nema zadnej vypinac, turbo se toci furt, jen od urcitych otacek zacina mit efektivni plnici tlak vzduchu

[upravil dne 6/3/07 Ferry]

vauuu si mi povedal novinky, ale nie, o tom turbe to je jasne ze nema ziadny vypinac a ja som nepisal o TDI a(vs) PD rozdieloch keby si si to poriadne precital :aut ale o PD a common rail to su dva rozdielne systemy vstrekovania akurat ze peugeot si pomenoval motor zo vstretkovanim common rail ako HDI motor a VW si pomenoval zase motor zo vstrekovanim PD ako TDI motor aj ked on pouziva TDI nazov motor uz davno este ked sa im ani o PD nesnivalo ale proste terajsie motory maju vstrek PD a to som tam napisal!!! a este jedna vec snazil som sa to napisat co najedoduhsie aby to pochopil hlavne citatel ktory tu napisal ten dotaz :super:super:super

Kubo SE si sa zamotal az by som ti jenu hviezdicku zobral.

TDi neznamena hned PD, ale to ti tu uz vysvetlili. Inak aj VW prejde na common rail.

Jo a k tomu rozdielu nastupu-zopnutia turba, je to tym ze v TDi motoroch je to turbo mensie skor sa roztoci a preto taka octavka nakopne uz pri 1700 otackach, kdezto peugeot TD ma turbo vacsie a na jeho spravne roztocenie (kdy plni ako ma) treba vysie otacky v praxi to znamena ze octavka nakopne pri 1700 a 2700 otackakami sa uz toho moc nedeje kdezto peugeot nastupuje neskor a pocit s narastajuceho zatahu ide k podstatne vyssim otackam ako u TDi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ondrej09

Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: kuboSE

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to

je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

TDi a PD jsou taky dva odlisne systemy, vyvojove je PD novejsi, takze TDi a PD nemuzes primo srovnavat.

Jo a turbo nespina, nema zadnej vypinac, turbo se toci furt, jen od urcitych otacek zacina mit efektivni plnici tlak vzduchu

[upravil dne 6/3/07 Ferry]

vauuu si mi povedal novinky, ale nie, o tom turbe to je jasne ze nema ziadny vypinac a ja som nepisal o TDI a(vs) PD rozdieloch keby si si to poriadne precital :aut ale o PD a common rail to su dva rozdielne systemy vstrekovania akurat ze peugeot si pomenoval motor zo vstretkovanim common rail ako HDI motor a VW si pomenoval zase motor zo vstrekovanim PD ako TDI motor aj ked on pouziva TDI nazov motor uz davno este ked sa im ani o PD nesnivalo ale proste terajsie motory maju vstrek PD a to som tam napisal!!! a este jedna vec snazil som sa to napisat co najedoduhsie aby to pochopil hlavne citatel ktory tu napisal ten dotaz :super:super:super

Kubo SE si sa zamotal az by som ti jenu hviezdicku zobral.

TDi neznamena hned PD, ale to ti tu uz vysvetlili. Inak aj VW prejde na common rail.

Jo a k tomu rozdielu nastupu-zopnutia turba, je to tym ze v TDi motoroch je to turbo mensie skor sa roztoci a preto taka octavka nakopne uz pri 1700 otackach, kdezto peugeot TD ma turbo vacsie a na jeho spravne roztocenie (kdy plni ako ma) treba vysie otacky v praxi to znamena ze octavka nakopne pri 1700 a 2700 otackakami sa uz toho moc nedeje kdezto peugeot nastupuje neskor a pocit s narastajuceho zatahu ide k podstatne vyssim otackam ako u TDi.

no to je dobre :o:o:o:o:o:o:o zase same novinky :super uz sa nejdem k tomuto vyjadrovat lebo niekto nevie asi citat a mal by si cely trejd prejst od zaciatku az do konca!potom prides na to ze som sa nikde nezamotal a snazil sa len vysvetlit rozdieli medzi TD, TDi a HDi to je vse :papa

p.s ked uz vies tak velmi dobre ze aj VW prejde na common rail vstrekovanie tak tu napis aj preco??? ja to viem ale nejdem ti kazit radost z toho ako ty zrejme vsetko vies a ja nic a len tak tu taram blbosti preto si pockame vsetci na tvoju odpoved a hlavne ja!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takovej bonbónek pro odlehčení atmosféry - kterej Peugeot měl opravdu oficiální označení TDI??????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: janmarkup

Dobre, tak tedy se mi jedna o ty turbodiesely zda jsou spolehlivejsi nez HDi...a jak je to s zivosti...

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

[upravil dne 6/3/07 kuboSE]

Nadherne si to tu vysvetlil lajikom pochopil som to z toho ako lajik ze vstrekovanie sposobuje vacsi zatah turba.

Mne to pride blud. Priklad motor od VW 1,9 TDi sa robil v dvoch vykonovych verziach 66kW(90k) a 81kW(110k) najdolezitesi rozdiel tam bol v ze vykonnejsia 81 kW verzia mala turbo s premenlivym nastavenim lopatiek. A znovu opakujem TDi neznamena len PD ale aj PD a momentalne aj common rail a zachvilu len common rail pokial nepride nieco novsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: kuboSE

vidim ze si este stale nepochopil ze rozdiel mezdi TDI a HDI motormi v podstate nie je(teda pre lajka)lebo oba motori su turbo diesle s priamym vstrekovanim akurat ze VW si to oznacilo TDI a peugeot zase HDI uz chapes??? a ked uz sa pozrieme do vnutra motora tak VW pouziva vstrekovanie PD(pumpa dysa)a peugeot zase common rail, rozdiel v podstate neuvidi bezny uzivatel jedine co je rozdiel tak to je ze auta od VW maju väcsi zatah turba ked ho zapne a u peugeotu je to naopak-tam zase nabeh turba je plynuli a to je asi v podstate najväcsi roziel co spozoruje normalny clovek co sa moc do toho nerozumie a preveze sa na tychto dvoch znackach!!! :super:super:super

TDi a PD jsou taky dva odlisne systemy, vyvojove je PD novejsi, takze TDi a PD nemuzes primo srovnavat.

Jo a turbo nespina, nema zadnej vypinac, turbo se toci furt, jen od urcitych otacek zacina mit efektivni plnici tlak vzduchu

[upravil dne 6/3/07 Ferry]

vauuu si mi povedal novinky, ale nie, o tom turbe to je jasne ze nema ziadny vypinac a ja som nepisal o TDI a(vs) PD rozdieloch keby si si to poriadne precital :aut ale o PD a common rail to su dva rozdielne systemy vstrekovania akurat ze peugeot si pomenoval motor zo vstretkovanim common rail ako HDI motor a VW si pomenoval zase motor zo vstrekovanim PD ako TDI motor aj ked on pouziva TDI nazov motor uz davno este ked sa im ani o PD nesnivalo ale proste terajsie motory maju vstrek PD a to som tam napisal!!! a este jedna vec snazil som sa to napisat co najedoduhsie aby to pochopil hlavne citatel ktory tu napisal ten dotaz :super:super:super

Cital som opat a vychadzami z toho ze si mierne natvrdly suhlasim s Ferim, jedina vytka k tomu je ze PD je tiez oznacovane ako TDi, (pre lajikov bola skoda feicia(nase stare klasicke TDI) a potom bola skoda fabia(nase PD) ale stale to je len skoda(teda nase TDi)). nechcem ta podcenovat ale mne tam vsetko nesedi, neviem kto by mal citat. Nic proti tebe dufam ze si v buducnu budeme napomocny obaja

[upravil dne 10.3.2007 ondrej09]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve Felicii nikdy TDi nebylo, maximálně holý diesel bez turba. Ve škodovce se první TDi objevilo až v Octavii. Jinak souhlasím s Ferrym, TDi a PD jsou rozdílné systémy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.