oni Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 mam dotaz,vsude tady na netu se pise ze do meho auti je olej 75w/80 api gl4+,dnes tatka byl v peugeotu a dali mu primo 75w/90 API GL5,tak se vas ptam jestli to muzu pouzit!!!!???? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 GL5 je pro větší zátěž na ozubených kolech, většinou se sníženou pěnivostí, lepší ochranou dílů vůči korozi (tuším molibden) a už bývá vržen do segmentu převodovek s hypoidním soukolím. Ale pokud má převodovka hypoidní soukolí (diferák) tak je to na obalu i v obchodním názvu uvedeno. Netuším co má 306 předepsáno, bude uvedeno v servisním manuálu. Obeznámení majitelé jistě vypátrají. 5 to jistě nepokazí, možná to budou ale jenom proinvestované nějaké peníze navíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrM. Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Teď jsem kupoval do převodovky Esso Gear Oil 75W-80 je to přímo napsáno v manuálu k mé 406 1,9TD. A nebyl ani moc drahý, 1l stál 167Kč. A jestli měl API 4 nebo 5 to nikde nepíší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 ja vim ze se tady budu opakovat,ale jakej je teda rozdil mezi syntetikou a mineralem,tady ve starych prispevcich to neni presne receno!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Rozdíl mezi minerálem a syntetikou je takový, že minerální olej ač to název přímo neříká je přírodního původu(je vyrobem z ropy) a syntetický olej je je vyroben uměle a proto je syntetický. Jaký druh oleje (syntetický nebo minerální) je převodový nevím, nezkoumal jsem to. Myslím, že obě uváděné specifikace lze použít s tím, že 75W/90 je na větší zatížení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 no jestli to s prevodovkou neco udela tak to tam pujdu udelat brjgl,slavnej peugeot servis v boleslavi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Co by to sní mělo jako udělat? Myslím, že teď ti to bude lépe řadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 no nas ve skole ucili ze jeden olej na dreuhej muze prijit,ale opacne to nejde a blby je ze ja si uz nepamatuju co na co!dava se nekdy do prevodovky taky mineral...??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Ze syntetiky na minerál ano(nedoporučuju- jen ve velké nouzi) z5 to jde, ale s velkými náklady(vyčistit motor a v podstatě generálku- taky nedoporučuju). Převodový olej nevím jakého je složení nepátral, jsem po tom, ale myslím, že minerál, protože převodový olej neprochází takovým tepelným zatížením, je oddělený od motorového prostoru, tzn od motoru a tudíž nároky na něj jsou jiné. Myslím, že můžeš být úúúplně klidný.:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 no nevim co jsem mel v aute pred tim,ale motorovej sem uz menil dvakrat a dvakrat minera castrol a v prevodovce taky nevim co tam je,ale ted tam budu lejt syntetiku...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 KAM???? Do převodovky??? Vždyť tam ten olej vydrží minimálně 100 000 km!! Pak tam zase nalij ten co ti prodají pod stejným označením jaký tam máš teď a nepátrej zbytečně jestli to je nebo není syntetika. Tam se s těmi oleji nic nestane, věř mi.:papa [upravil dne 1/3/07 lexa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 ja jen ze budu v patek menit gufero u poloosy tak zrovna menim olej,uz ma vic jak 100 000,takze pro lepsi pocit!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Dej tam ten co dali otci. Nic tím nezkazíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 stejne je to mazec,pred tim jsem mel facko a tam takovy starosti nebyli!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jajanko Odesláno 1. březen 2007 Sdílet Odesláno 1. březen 2007 Na 406 HDI 66 Kw mám najazdené cca 130 000 km.Mám vymeniť olej v prevodovke,či nemusím? Aké máte skúsenosti po výmene? Dík za odpovede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oni Odesláno 1. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. březen 2007 no v prirucce by melo byt po kolika to vymenit!!!tak vymenou nic nezkazis,ale akutni to taky nebude.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matony Odesláno 2. březen 2007 Sdílet Odesláno 2. březen 2007 mám rovnaký motor, najazdených 137 t. a olej som menil len preto, že som menil gufero na poloosi. /tak pri jednej robote/. Nalial som tam skoro 2 L. Dal som ta Valvoline 75W-90 GL 4+. Inak v manuále sa píše, že prevodový olej sa nemení. No aj tak by som tomu moc neveril. Hoci s novým olejom nezisťujem prakticky žiadnu zmenu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jajanko Odesláno 2. březen 2007 Sdílet Odesláno 2. březen 2007 Malo by tam ísť 1,8 až 1,9 litra,kontrolná skrutka úkáže \"Halt!\".Ďakujem za typ oleja.On ten starý asi nie je večný a výmena neuškodí,veď na magnete vypúšťacej skrutky uvidím.Myslím,že pri zistení zmeny k horšiemu môže byť neskoro na výmenu. V poslednej dobe mi trochu tuhšie ide radiaca páka.Možno to pomôže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rastikt Odesláno 2. březen 2007 Sdílet Odesláno 2. březen 2007 Zdravím chcel by som sa opýtať či niekto vie poradiť kde je na 307 HDI kontrolná skrutka na prevodovke ktorou sa dolieva olej do prevodovky.neviem ju tam nájsť.keby mal niekto foto pomohlo by.dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pgrno Odesláno 5. březen 2007 Sdílet Odesláno 5. březen 2007 s tym olejom do prevodovky treba opatrne. ja som v 306 menil olej a dal som tam olej co davaju do novych VW. je to syntetika, je redsi a lepsie sa zachytava na dieloch. vytvara trvanlivejsi olejovy film. chvilku to naozaj lepsie radilo. paka isla krasne lahucko. lenze prisla zima a zacalo mi to radit cez zuby. tak so v servise vymenil na ten co tam ma byt. neviem co vsetko sa synchronnym kruzkom stalo. prevodovku som nerozoberal, ale odvtedy mi to 1,2 radi horsie a musim pri radeni davat viac pozor. ale je pravda ze taka vymena oleja po 100tis km neuskodi. je v nom kopu drobnych pilin z kolies, ktore urcite nerobia dobre stycnym plocham lozisk ked sa tam dostanu. navyse casom ten olej hustne a tedakladie aj vyssi odpor pri toceni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.