Sign in to follow this  
Followers 0
oni

olej v prevodovce!!!

23 posts in this topic

mam dotaz,vsude tady na netu se pise ze do meho auti je olej 75w/80 api gl4+,dnes tatka byl v peugeotu a dali mu primo 75w/90 API GL5,tak se vas ptam jestli to muzu pouzit!!!!????

Share this post


Link to post
Share on other sites

GL5 je pro větší zátěž na ozubených kolech, většinou se sníženou pěnivostí, lepší ochranou dílů vůči korozi (tuším molibden) a už bývá vržen do segmentu převodovek s hypoidním soukolím. Ale pokud má převodovka hypoidní soukolí (diferák) tak je to na obalu i v obchodním názvu uvedeno.

Netuším co má 306 předepsáno, bude uvedeno v servisním manuálu. Obeznámení majitelé jistě vypátrají. 5 to jistě nepokazí, možná to budou ale jenom proinvestované nějaké peníze navíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jsem kupoval do převodovky Esso Gear Oil 75W-80 je to přímo napsáno v manuálu k mé 406 1,9TD. A nebyl ani moc drahý, 1l stál 167Kč. A jestli měl API 4 nebo 5 to nikde nepíší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vim ze se tady budu opakovat,ale jakej je teda rozdil mezi syntetikou a mineralem,tady ve starych prispevcich to neni presne receno!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl mezi minerálem a syntetikou je takový, že minerální olej ač to název přímo neříká je přírodního původu(je vyrobem z ropy) a syntetický olej je je vyroben uměle a proto je syntetický. Jaký druh oleje (syntetický nebo minerální) je převodový nevím, nezkoumal jsem to. Myslím, že obě uváděné specifikace lze použít s tím, že 75W/90 je na větší zatížení.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jestli to s prevodovkou neco udela tak to tam pujdu udelat brjgl,slavnej peugeot servis v boleslavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co by to sní mělo jako udělat? Myslím, že teď ti to bude lépe řadit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nas ve skole ucili ze jeden olej na dreuhej muze prijit,ale opacne to nejde a blby je ze ja si uz nepamatuju co na co!dava se nekdy do prevodovky taky mineral...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze syntetiky na minerál ano(nedoporučuju- jen ve velké nouzi) z5 to jde, ale s velkými náklady(vyčistit motor a v podstatě generálku- taky nedoporučuju). Převodový olej nevím jakého je složení nepátral, jsem po tom, ale myslím, že minerál, protože převodový olej neprochází takovým tepelným zatížením, je oddělený od motorového prostoru, tzn od motoru a tudíž nároky na něj jsou jiné. Myslím, že můžeš být úúúplně klidný.:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nevim co jsem mel v aute pred tim,ale motorovej sem uz menil dvakrat a dvakrat minera castrol a v prevodovce taky nevim co tam je,ale ted tam budu lejt syntetiku......

Share this post


Link to post
Share on other sites

KAM???? Do převodovky??? Vždyť tam ten olej vydrží minimálně 100 000 km!! Pak tam zase nalij ten co ti prodají pod stejným označením jaký tam máš teď a nepátrej zbytečně jestli to je nebo není syntetika. Tam se s těmi oleji nic nestane, věř mi.:papa:papa

[upravil dne 1/3/07 lexa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jen ze budu v patek menit gufero u poloosy tak zrovna menim olej,uz ma vic jak 100 000,takze pro lepsi pocit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stejne je to mazec,pred tim jsem mel facko a tam takovy starosti nebyli!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 406 HDI 66 Kw mám najazdené cca 130 000 km.Mám vymeniť olej v prevodovke,či nemusím?

:myslim

Aké máte skúsenosti po výmene?

Dík za odpovede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no v prirucce by melo byt po kolika to vymenit!!!tak vymenou nic nezkazis,ale akutni to taky nebude..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám rovnaký motor, najazdených 137 t. a olej som menil len preto, že som menil gufero na poloosi. /tak pri jednej robote/.

Nalial som tam skoro 2 L. Dal som ta Valvoline 75W-90 GL 4+.

Inak v manuále sa píše, že prevodový olej sa nemení. No aj tak by som tomu moc neveril. Hoci s novým olejom nezisťujem prakticky žiadnu zmenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo by tam ísť 1,8 až 1,9 litra,kontrolná skrutka úkáže \"Halt!\".Ďakujem za typ oleja.On ten starý asi nie je večný a výmena neuškodí,veď na magnete vypúšťacej skrutky uvidím.Myslím,že pri zistení zmeny k horšiemu môže byť neskoro na výmenu.

V poslednej dobe mi trochu tuhšie ide radiaca páka.Možno to pomôže.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím chcel by som sa opýtať či niekto vie poradiť kde je na 307 HDI kontrolná skrutka na prevodovke ktorou sa dolieva olej do prevodovky.neviem ju tam nájsť.keby mal niekto foto pomohlo by.dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tym olejom do prevodovky treba opatrne. ja som v 306 menil olej a dal som tam olej co davaju do novych VW. je to syntetika, je redsi a lepsie sa zachytava na dieloch. vytvara trvanlivejsi olejovy film. chvilku to naozaj lepsie radilo. paka isla krasne lahucko. lenze prisla zima a zacalo mi to radit cez zuby. tak so v servise vymenil na ten co tam ma byt.

neviem co vsetko sa synchronnym kruzkom stalo. prevodovku som nerozoberal, ale odvtedy mi to 1,2 radi horsie a musim pri radeni davat viac pozor.

ale je pravda ze taka vymena oleja po 100tis km neuskodi. je v nom kopu drobnych pilin z kolies, ktore urcite nerobia dobre stycnym plocham lozisk ked sa tam dostanu. navyse casom ten olej hustne a tedakladie aj vyssi odpor pri toceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.