zacatecnik1

jaký motor je nejlepší HDI pro 406?

30 posts in this topic

Ahoj Lidičky,

chci si koupit opět peugeota mám 405 1,9 diesel a už asi dojezdil má už za sebou 500000km chci si koupi 406 combi diesel od roku 2000 a chtěl jsem vás poprosit o radu jaký motor je nespolehlivěší hržák docela dost toho najezdím. Díky za typ.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš možnost 66 kW a 80 kW. 80 kW má intercooler, a ještě nějaká vylepšení.

Snaž se sehnat bez FAP, máš o starost míň.

Ale na to, jak jsi bez starostí a investic najel 500 t., to zapomeň. HDi je víc choulostivý stroj, vyžaduje víc oprav a investic (odpružená řemenice, volnoběžka alternátoru, napínací kladka, no a pak FAP...).

Přemýšlím, jestli není lepší, jako pracovitého dělníka, koupit raději TD, tedy těsně před r. 2000. Co na to ostatní?

[upravil dne 26.2.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,9 TD je dost slabý na 406, 2.1 TD má zase hydroštěly... si nevybereš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.1TD má i el. řízené čerpadlo a to taky neni to pravý ořechový, 1.9TD (66 i 68 kW) je šílenej lenoch, protože sedan 406 je o cca 300kg těžší, než 405. Asi bych šel do 2.0 HDi 81kW. Nebo pokud se do 406 dávaly, tak možná i 2.2 HDi, ač má FAP (to snad i některý novější 2.0 81kW verze taky :myslim).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro pohodovou jizdu 2,0 110ps a pro dravejsi 2,2 s moznosti trochu chipnout a je pomalu rychlejsi nez 3,0i

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

1,9 TD je dost slabý na 406, 2.1 TD má zase hydroštěly... si nevybereš.

co je spatneho na hydrostelach ? meni se v prumeru jednou za 200-300tisic

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vzhledem k tomu, že psal, že chce od roku 2000, tak TD padají, to už jen HDi...

Pokud chceš dvoulitr, určitě jdi do 80 kW, kdekdo sice bude tvrdit, že ta 66 stačí, ale věř, že 80 je lepší.

P607Olda Tě tu varoval před FAP filtrem, to by se Tě týkalo, jen pokud bys šel do 2.2 HDi. Do dvoulitru se FAP nemontoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Gotrek

No vzhledem k tomu, že psal, že chce od roku 2000, tak TD padají, to už jen HDi...

Pokud chceš dvoulitr, určitě jdi do 80 kW, kdekdo sice bude tvrdit, že ta 66 stačí, ale věř, že 80 je lepší.

P607Olda Tě tu varoval před FAP filtrem, to by se Tě týkalo, jen pokud bys šel do 2.2 HDi. Do dvoulitru se FAP nemontoval.

Do dvoulitru se začal montovat FAP od modelu 2002 (konec roku 2001 a dál, ale nevím jestli hned od začárku).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak but 2.0 80kw a nebal bych se ani 2,2 HDI, zvlast pokud toho kombika nalozis....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

Tak but 2.0 80kw a nebal bych se ani 2,2 HDI, zvlast pokud toho kombika nalozis....

mam 2.0hdi 80kw sedan a poviem ti jednu vec, ze osobne si neviem predstavit ako by som jazdil zo 66kw motorom ked mne sa zda uz tato 80kw verzia dost leniva!!! takze jednoznacne 2.0hdi 80kw menej nie a ak chces 2.2hdi tak rataj vsetky dieli do motora drahsie oproti 2.0 a plus FAP!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

66kw neni uplne tristni, tata to ma v kambajnu a da se s tim jezdit 150 po dalnici , kopce jsou problem tam to klesne tak na 140. Mesto a mimomesto to jede tak normalne, pokud nejsi zavodnik a nejezdis porad plnej tak se to da ... jede to o neco lepe nez 206 1.4HDi

no a v neposledni rade spotrebu ma dlouhodobe i v zime kolem 5,9 - 6,8 (zalezi jestli je v tom dalnice kde jezdi svizneji...) a prevazne jezdi mesto,mimomesto, bere od plne do plne

osobne si myslim ze sehnat 80kw bez fapu nebude zas tak lehky ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajsik

66kw neni uplne tristni, tata to ma v kambajnu a da se s tim jezdit 150 po dalnici , kopce jsou problem tam to klesne tak na 140. Mesto a mimomesto to jede tak normalne, pokud nejsi zavodnik a nejezdis porad plnej tak se to da ... jede to o neco lepe nez 206 1.4HDi

no a v neposledni rade spotrebu ma dlouhodobe i v zime kolem 5,9 - 6,8 (zalezi jestli je v tom dalnice kde jezdi svizneji...) a prevazne jezdi mesto,mimomesto, bere od plne do plne osobne si myslim ze sehnat 80kw bez fapu nebude zas tak lehky ...

s tim souhlasim, otec to v sedanu...do 80kilometru v hodine je to zivejsi nez moje 2.1, potom uz ztraci trochu, ale da se s tim jet 180-190 po rovine.Osobne jsem byl docela prekvapeny, cekal jsem ze to bude lenive, ale tahne dobre, na muj vkus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám 66 KW a kombajna. Tento motor mi úplne stačí. a rýchlosť 160 km/hod. s ním tiež v pohode dostaneš - ale kde ju v ČESKOSLOVENSKU využiješ. Spotreba tiež nie je najhoršia a poistka vo WUST... cca 5.000,-Sk. Nehovorím však že 80 KW je zlé, ale nehaňte ani 66 kw. A ak vám to nebude stačiť dajte si to chipnuť.....:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

66kW verze má aspoň tu výhodu, že nemá ten pitomej dvouhmotovej setrvák. To oceníte v okamžiku, kdy vám odejde - jako že se to nestává zrovna úplně zřídka, a nestojí zrovna směšné peníze. Nicméně bych si stejně HDI nekoupil ani jedno, ten setrvák není jediná \"moucha\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie myslíš opravdu setrvák nebo spíš myslíš tlumič torzních kmitů (řemenice klikové hřídele)??? Co jsem slyšel tak setrvák právě neodcházi ale pravidelně ten tlumič, to je slabost HDI, ale dá se koupit novej za 3000,-Kč, takže oprava už není drahá. Co se týče vstřiků, tak myslím že na každej novej diesel je cena podobná jak třeba na auta z koncernu VW tak na PSA. Spolehlivost je věc ale druhá.

Ale rozdílů je víc, třeba cena výměny spojky je skoro dovjnásobná oproti 66kW, ale každá srnada něco stojí.

Jinak co se týče 66kW a rychlosti, neřekl bych, že jde o maximálku ale spíš zrychlení, kvůli bezpečnosti. Co jsem zkoušel, tak jsem se honil s kolegou na dálnici a on měl Golfa IV. 74kW PD a já jel Oktávií 66kW a na maximálce mi neujel. Jen při zrychlení měl navrch.

Jinak Oddie jestli se můžu zeptat jako odborníka, co by jsi si ty koupil za auto (motor) v dieslu??? Myslím za ut trošinku modernějších, nemyslím starých nezničitelných komůrkáčů.

[upravil dne 27.2.2007 Xantik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, na mysli mám skutečně setrvák, je to napsáno jasně.

Z těch modernějších dieselů bych si klidně koupil 1,9TDI 81kW verzi s rotačním čerpadlem - tzn. auto někde okolo r.v.2000, do něčeho se to dávalo možná ještě chvíli potom. Z CR a PD se skutečně klidným spaním zatím nic, a myslím, že názor ještě dlouho nezměním. Cokoliv novějšího bych kupoval spíš v benzínu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já ještě neslyšel o této závadě u HDI a neviděl jsem to snad ani na fóru nikde, že by to už někdo řešil. A co se na tom prosím Tě pokazí?? A jak je to finančně náročný, postraš mě trošku. :) A je to problematika něco jako ten tlumič torz kmitů, že po určitých km se to mění u každého HDička???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to kus od kusu a na foru se o tom psalo hodne , jinak neni to jen zalezitost PSA, ale vseobecne vsech dvouhmotovej setrváku. Proste kazdy novy Diesel je jeko prvni generace benzinovych vstrikovani jen to stoji vice penez .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.