Sign in to follow this  
Followers 0
Brandy

Problém při startování, občas jede na tři válce

16 posts in this topic

Když nastartuju studený motor, tak asi v osmedesáti procentech případů po dvou, třech vteřinách klesnou otáčky natolik, že motor chcípne. Po druhém nastartování otáčky klesnou (cca 700 ot./min.), ale vzápětí hned zase stoupnou (asi tak na 1200) a pak pomalu klesají, jak se motor zahřívá, až se ustálí na cca 900 ot./min. (normální volnoběh). Občas se stane, že hned po prvním nastartování má motor nějakých 1200 ot./min., přičemž otáčky bez jakéhokoli kolísání pomalu klesají, jak se motor zahřívá, až na na normální volnoběh. Tak by to mělo fungovat vždycky, ne?

Po nastartování teplého motoru většinou otáčky dvakrát, třikrát zakolísají mezi cca 700 ot./min. a 1000 ot./min., než se ustálí. Někdy ale motor hned po nastartování nastaví bez jakéhokoli kolísání 900 ot./min.

Zatím jsem to neřešil, ale poslední dobou se mi navíc někdy stává, že studený motor po nastartování asi tak na deset vteřin jede na tři válce. Může to nějak souviset, nebo je to další nezávislá závada? Motor jinak jede dobře, necuká. Nejvíc mě mate, že se popsané závady někdy vyskytují a někdy se to chová úplně normálně. Setkal jste se s tím někdo? Poraďte, prosím, čím to může být.

Mám nové filtry a svíčky, zkoušel jsem i vyčistit krokový motorek. Nic nepomohlo. Je to P406 1,8 16V, r. v. 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co kable od rozdelovaca?vytiahni a pozri na ne.nieco podobne raz na mna skusal moj tak som to vymenil a bol pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Brandy

Když nastartuju studený motor, tak asi v osmedesáti procentech případů po dvou, třech vteřinách klesnou otáčky natolik, že motor chcípne. Po druhém nastartování otáčky klesnou (cca 700 ot./min.), ale vzápětí hned zase stoupnou (asi tak na 1200) a pak pomalu klesají, jak se motor zahřívá, až se ustálí na cca 900 ot./min. (normální volnoběh). Občas se stane, že hned po prvním nastartování má motor nějakých 1200 ot./min., přičemž otáčky bez jakéhokoli kolísání pomalu klesají, jak se motor zahřívá, až na na normální volnoběh. Tak by to mělo fungovat vždycky, ne?

Po nastartování teplého motoru většinou otáčky dvakrát, třikrát zakolísají mezi cca 700 ot./min. a 1000 ot./min., než se ustálí. Někdy ale motor hned po nastartování nastaví bez jakéhokoli kolísání 900 ot./min.

Zatím jsem to neřešil, ale poslední dobou se mi navíc někdy stává, že studený motor po nastartování asi tak na deset vteřin jede na tři válce. Může to nějak souviset, nebo je to další nezávislá závada? Motor jinak jede dobře, necuká. Nejvíc mě mate, že se popsané závady někdy vyskytují a někdy se to chová úplně normálně. Setkal jste se s tím někdo? Poraďte, prosím, čím to může být.

Mám nové filtry a svíčky, zkoušel jsem i vyčistit krokový motorek. Nic nepomohlo. Je to P406 1,8 16V, r. v. 96.

Co vadná svíčka, pokud jsou nový stát se to může. Mohla by i ta rampa zazlobit ale to nevypadá, říkáš tak 10 vteřin. Možná voda ve válci, neztrácí se ti chladící kapalina? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně to mi dělalo. Hlavně když pršelo vnoci,tak ráno,nebo dopoledne to blblo.Někdy mi to chytlo normálně a zachvíli to začlo zlobit. Měl jsem P-405 MI 16. Motor XU9J4Z. Ty máš asi ještě taky mot. řady XU............to nevím. Měl jsem kabely ke svíčkám uplně vprdeli a probíjely za vlhka. Měnil jsem i hlavu rozdělovače+palec. Potom už to bylo vpořádku.Už to nikdy neudělalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pišta

Přesně to mi dělalo. Hlavně když pršelo vnoci,tak ráno,nebo dopoledne to blblo.Někdy mi to chytlo normálně a zachvíli to začlo zlobit. Měl jsem P-405 MI 16. Motor XU9J4Z. Ty máš asi ještě taky mot. řady XU............to nevím. Měl jsem kabely ke svíčkám uplně vprdeli a probíjely za vlhka. Měnil jsem i hlavu rozdělovače+palec. Potom už to bylo vpořádku.Už to nikdy neudělalo.

sice to bude motor rady XU, ale XU7JP4 - 1.8 16V nema ZADNY kabely a ZADNY rozdelovac s palcem, misto toho je tam zapalovaci RAMPA s civkama nasazena primo na svicky. Zkus se podivat v jakem jsou stavu ty kontakty na vyvodech na svicku - ty gumove nastavce se daji vetsi silou sundat a v nich je pruzina (ta se da vystrcit ven z te gumy sroubovakem ) zajistujici kontakt mezi svickou a kontaktem civky, ocisti vsechny ty kontakty a prohlidni jeste jednou ty svicky, jestli neni nejaka spatna ( i kdyz jsou nove )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to přesně, jak píše Ferry. Žádné kabely, žádný rozdelovač. Svíčky jsem kontroloval a od pohledu se zdají být dobré. Kontakty na zapalovací rampě jsou taky čisté (přesto jsem je ještš očistil - bez účinku). Jediný, co se mi na té rampě nezdá je, že na spodní straně je několik drobných trhlinek - asi od tepelného učinku motoru. Setkal jste se s tím někdo? Nemůže se tudy dovnitř dostávat vlhkost? Ještě k té vodě ve válci. Z chladiče se voda neztrácí, auto nekouří, žádnej \"sliz\" v oleji. Takže tuhlo možnost bych asi vyloučil. Jinak dneska ráno mi to sice nechcíplo, ale otáčky zase zakolísaly. Možná to i chviličku jelo na tři válce. A když jsem startoval asi před půlhodinou, tak to chytlo úplně krásně a motor ani nezaváhal. To auto si ze mě dělá srandu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

neumýval jsi motor? to se pak taky občas stane že to blbne

Motor jsem nemyl. To zakolísání otáček a chcípnutí po prvním nastartování studeného motoru, dělalo od té doby, co auto mám. Až teď v poslední době se přidal i ten chod na tři válce. Začalo to najednou. Nejsem si vědom, že bych s autem dělal něco, co by to mohlo způsobit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dost se tady řešily i problémy se vstřikama, tomu popisujícímu chování by to trochu odpovídalo. Taky jsem to řešil (mám je trochu chycené od LPG, ale mohl se nějaký pokazit i na benzín). Pokud jsou špatné, je chování motoru jiné za studena a za tepla (pro sebe si to vysvětluju tak, že horký vstřik má při rozprašování benzínu jiné vlastnosti). A taky se mi to chovalo tak, že někdy OK, někdy ne (proč nevím, asi jak si to přebrala řídící jednotka).

Tak jenom typ - kontrolu musíš udělat v servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svíčky jsem měnil asi před ctyřmi měsíci. Dal jsem tam NGK BKR5EK (nebo tak nějak). Podle katalogu jsou to svíčky pro můj motor. Někdy předevčírem jsem je vyndaval a vizuálně kontroloval. Vypadají v pohodě. Mám podezření na tu zapalovací rampu. Nelíbí se mi tam ty prasklinky.

Honzin: JJ, ta vlákna jsem pročítal. Je mi ale divný, že to dělá jen někdy. Nevíš náhodou, kdo dělá ty vstřiky (kontrola a čištění) v Praze nebo poblíž? Hradec je už docela daleko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komisar: Taky jsem uvažoval, že by to mohlo být tím čidlem. Zkusil jsem ho odpojit a jednou studený motor naskočil uplně krásně a podruhé to chcíplo. Teplý motor bez čidla nenaskočil. Zarazilo mě, že při odpojeném čidle nesvítila kontrolka diagnostiky. Ty jsi to čidlo měnil preventivně nebo jsi nějak zjistil, že je vadné? Nedá se to nějak proměřit? Moc se mi nechce ho měnit, když nemám jistotu že to pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Brandy: jsem z Moravy, okolo Prahy nikoho na čištění vstřiků neznám, ale určitě najdeš.

To čidlo teploty jsem si nechával taky testovat přímo v Peugeot servisu. Tvrdili ža na to mají spešl zařízení, na diagnostice co mají v jiných servisech to asi nemusí být poznat. Obávám se ale, že když ho necháš otestovat tak se cena od nového jak píše Komisar 450 Kč moc lišit nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě to taky jednou naskočilo jakoby na 3 válce. Tak jsem otevřel kapotu a zkusil zahejbat vstřikama a konektorama na nich. No u jednoho mi najednou začal stříkat benzín ven. Jsem rozdělal celou tu rampu abych se podíval jestli neprdlo těsnění. Všechno bylo OK a po zkompletování z5 už to fachalo jak má. Rozborka zborka je otázkou 10ti minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zjistil, jaké hodnoty má mít to teplotní čidlo. Proměřil jsem to a zdá se, že je v pořádku. Takže budu hledat dál. Na ty vstřiky se podívám.

Jinak, kdyby to někoho zajímalo, tak tady jsou ty hodnoty čidla:

(vlevo stupně Celsia, vpravo odpor v Ohmech)

0 5750 - 6200

10 3530 - 4100

20 2350 - 2670

40 1085 - 1230

60 540 - 615

80 292 - 326

100 165 - 190

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak přidávám další poznatek. Začal jsem jezdit na Shell V-Power a od té doby se nestalo, že by motor běžel na tři válce (ťuk ťuk, musím to zaklepat). Jinak na výkonu nepozoruju žádnou změnu. Co se týče startování, tak pořád studený motor občas chcípne a musím startovat na dvakrát a pořád mi po nastartování teplého motoru otáčky občas zakolísají. Sice bych řekl, že to dělá méně často, ale možná si to jenom namlouvám. Ale možná na tom palivu přece jen něco bude. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.