Issbia

baterie 306

16 posts in this topic

mám dotaz, jaká baterka musí být v autě? mám 306 1,6 můžu tam dát 60 amperku nebo 44? někdo říká že je to jedno někdo ne, tak jak? díky za odpvěď ...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě je to jedno! 60Ah a 44Ah je kapacita baterie, obecně platí, že čím větší kapacita tím baterie víc vydrží (nemyslím delší životnost co se věku týče). Možná do dýzla bych radši dal větší kapacitu, protože má větší startovací proudy. Jediný co my mohlo bejt nevhodný je vysokokapacitní baterie u auta s hodně slabim altíkem, protože by se dýl dobíjela, ale to snad u peugeotu nehrozí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediný, co je podstatný je to aby baterie do osobáka měla 12V, ne 24V, ale to by musel zblbnout jen nějakej egzot:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,baterka vydrží dýl a víc,ale zase se pak dýl trvá než se dobije.(musíš ujet víc km)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

jo,baterka vydrží dýl a víc,ale zase se pak dýl trvá než se dobije.(musíš ujet víc km)

No tohle jsem sice slyšel taky, ale neřekl bych, že je na tom něco pravdy - proč by to mělo trvat déle? Přece se ta baterka vybíjí stejně, ať má 44 nebo 60Ah, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjednodusene plati ze doba nabijeni se vypocita kapacita akumulatoru v Ah/nabijeci proud A, a pro nabijeci proud u napr. olovenych akumulatoru plati ze nejlepsi je tak 1/10 kapacity akumulatoru, cili kdyz mam akumulator 44Ah a budu ho nabijet proudem 4.4A budu ho nabijet 10hodin a kdyz budu mit 50Ah a budu nabijet 5A tak bude taky 10hodin , na nabijecce se ten proud da nastavit, takze tam budou casy stejny ale alternator dava proud porad stejnej, ten se nastavit neda, takze pro vetsi kapacitu baterie pak bude prirozene potreba delsi doba nabijeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na plné nabití rozhodně. Ale pokud nastartuju, tak se vybije stejně baterie 44Ah i 60Ah, nebo ne? (na spotřebu el. energie při startování nemá přece kapacita baterie vliv) Takže pokud se mi nabije zpět na úroveň, kterou měla před nastartování baterie s kapacitou 44Ah třeba po 20km, tak totéž platí pro 60Ah baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

Zjednodusene plati ze doba nabijeni se vypocita kapacita akumulatoru v Ah/nabijeci proud A, a pro nabijeci proud u napr. olovenych akumulatoru plati ze nejlepsi je tak 1/10 kapacity akumulatoru, cili kdyz mam akumulator 44Ah a budu ho nabijet proudem 4.4A budu ho nabijet 10hodin a kdyz budu mit 50Ah a budu nabijet 5A tak bude taky 10hodin , na nabijecce se ten proud da nastavit, takze tam budou casy stejny ale alternator dava proud porad stejnej, ten se nastavit neda, takze pro vetsi kapacitu baterie pak bude prirozene potreba delsi doba nabijeni

no tak to je pekny nesmysl a vyvrati ti jej kazdy kdo trochu rozumi ohmovu zakonu... nesirte tady prosimvas takove famy, ze kdyz se da akumulator s vetsi kapacitou, ze se v aute bude dobijet pomaleji

tak za prve v aute pokud teda baterku nevycucas nejakym nepovedenym startovanim,z e auto nechce a nechce chytnout, tak kapacita akumulatoru v aute kolisa malo a pri samotnem provozu do ne nejde nejak zvlast velky proud pokud neni opravdu vybita.

za druhe proud, ktery tece do baterie je primo umerny rozdilu napeti mezi baterii a alternatorem, a neprimo umerny vnitrnimu odporu baterie, ktery roste s kapacitou (obecne). Jak vime napeti altiku je porad stejne bez ohledu na kapacitu baterie, to same plati pro baterii. A diky tomu, ze vetsi baterie ma nizsi vnitrni odpor(cimz sou prave zaruceny vetsi startovaci proudy) tak velikost tekouciho proudu do baterie je neprimo umerna tomu vnitrmu odporu. V praxi to znamena, ze pokud budou dve baterie stejne vybite a mist stejne napeti(idealni podminky, aka laboratorni) tak ta s nizsim, odporem se bude nabijet rychleji v pomeru tech dvou vnitrnich odporu. Takze pokud si vemu baterii 40Ah a treba 80Ah, tak je pravdepodobne, ze ta 80tka bude mit mnohem vetsi startovaci proud, coz znaci, ze ma i mensi vnitrni odpor, takze do ni potece vetsi proud pri dobijeni v aute. Tzn. ze treba pro priklad do 40Ah potece 5A proud, do 80Ah treba 10A. Takze nam vychazi, ze je to +- uplne jedno kolik ma ta baterka kapacitu, dulezity je vlastne vnitrni odpor, aka maximalni startovaci proud, ktery je samozrejme u vetsich baterek vetsi.

Jedinym a to opravdu jedinym limitujicim faktorem pri tomto dobijeni v aute je alternator, ktery ale dava v modernich autech 20 stoleti bezne 70-100A, kterezto by mohl odevzdat pokud by bylo potreba. Jenze ony do te baterie netecou nekonecne desitky amper, nybrz jen takova troska z toho co muze altik dat, aneb vetsinou jednotky amper pokud je v dobrem stavu. Pokud uz neni tak ma stejne velky vnitrni odpor a dobiji se spatne.

Takze prosim nereste tady kapacitu baterie, dejte si tam co chcete, jedine kriterium je startovaci proud a kapacita, kterazto vam v pripade poruchy altiku atp. zajisti delsi vydrz, a v pripade umirajici baterky ktera uz startuje spatne tak na 40 uz nenastartujete a na 80 treba jeste jo ...

moje osobni zkusenost a rada zni kup co nejlevnejsi baterku s co nejvetsi kapacitou co tam muzes dat...zaruka je 2 roky a pokud ti umre draha nebo levna vyreklamujes obe dve a zivotnost baterie na 3-4 roky uz je docela sporna

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrá koupim proste dobrou za 780kč velikost 60 to je tak akorat ne? me jen nekdo rikal, ze prej by to ze ma vic mohlo vadit tem vnitrnim-elektrickejm vecem co si z toho berou ten produ....tak ze pösledni slovo kupim proste tu 60 a je to hmmm:????:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Issbia

dobrá koupim proste dobrou za 780kč velikost 60 to je tak akorat ne? me jen nekdo rikal, ze prej by to ze ma vic mohlo vadit tem vnitrnim-elektrickejm vecem co si z toho berou ten produ....tak ze pösledni slovo kupim proste tu 60 a je to hmmm:????:myslim

Kup 60Ah, hlavně kvalitní. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

...

moje osobni zkusenost a rada zni kup co nejlevnejsi baterku s co nejvetsi kapacitou co tam muzes dat...zaruka je 2 roky a pokud ti umre draha nebo levna vyreklamujes obe dve a zivotnost baterie na 3-4 roky uz je docela sporna

hezky ses nam tu rozepsal ;)

jen v tom poslednim bych nesouhlasil, a koupil bych radeji kvalitni (neznamena ze nutne nejdrazsi), nez prvni co potkam. sice je obe v pripade problemu muzes vyreklamovat, ale to ti nevyresi problem dopravy hmoty...

ono mrtva baterka v aute v sedm rano na parkovisti u domu se dost blbe dopravuje na reklamaci na druhy konec mesta, kde jeste je nutne pockat nez nekdo tu reklamaci vyresi treba tyden, dva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k tý kvalitě! Měl jsem původně baterku Bosh 44Ah, což bych řek, že bude dost kvalitní baterie (já ji nekupoval) a ta potvora odešla po 2letech, (do 20 000km najezdila) odešla naprosto bez váhání během pár tejdnů během kterejch autí po 5ti dnech stání startovalo trochu unaveně, ale vždycky nastartovalo! Už si to moc nepamatuju. Nakonec po třech dnech ani nerosvítila interierový světýlka a nabít se mi ji taky nepovedlo! Kap ut! Takže s tou kvalitou to neni tak jistý!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.