Sign in to follow this  
Followers 0
hbboy

Točící se větrák na chladiči

27 posts in this topic

Prosím Vás o radu - koupil jsem nový Peugeot 306 Break 1,6 rok výroby 1999. Jedu např. 20 km teplota motoru ukazuje kolem 80 stupňu, zastavím, vypnu motor a vše je OK, po chvíli se zapne větrák na chladiči a cca 10 minut jede. Pokud v tom okamžiku ještě nastartuji pustí se ještě na větší rychlost. Čím to může být? Prosím - špatné čidlo, nebo z oxidované kontakty a kde je mám hledat??? Dík za odpovědi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den předtím se mi rozsvítila kontrolka STOP, zjistil jsem že není voda v chladiči dolil jsem pak různě při jízdě problikávala. Dnes vše OK, kontrolka nesvítí ale chladič se po zastavení a vypnutí motoru rozběhne a chladí. CO s tím??? Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak když jsem ho koupil mazal jsem po dálnici 180 km cca 150 km rychlostí a vše OK ani se nějak motor nepřehříval pořád okolo 90 stupňu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hbboy

a to by mohlo mít souvislost i s tím větrákem. Takže by pomohlo ovzdušnit???

No pokud by to bylo zavzdušněné tak by mohlo protože potom muže mít blok vyšší teplotu než chladič, ale to by mělo spínat i za jízdy, zkus odzvdušnit a potom uvidíš co dál. Jinak pokud chyběla voda tak někam musela zmizet, prohlidni to jestli někde neuniká

[upravil dne 21/2/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kde se to prosím ovzdušňuje, mám dojem na pravé straně v motoru vedle chladiče takový černý šroubek že? povolím a nechám utéct vodu? Je to moje první auto, jinak jezdím pořád firemníma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hbboy

a kde se to prosím ovzdušňuje, mám dojem na pravé straně v motoru vedle chladiče takový černý šroubek že? povolím a nechám utéct vodu? Je to moje první auto, jinak jezdím pořád firemníma

Nebude tě mystifikovat jak to mám já u 406, to je asi jiny, vydrž na nějakeho 306tkaře, zatím zkus hledání, myslim že se to tu už řešilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nemůže být třeba zoxidovaný nějaký čidlo na chladiči a ono to pouští větrák i když je chladič studený a zapalování vypnuto???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hbboy

A nemůže být třeba zoxidovaný nějaký čidlo na chladiči a ono to pouští větrák i když je chladič studený a zapalování vypnuto???

Je to běžny když se motor více zahřeje že to pak dochlazuje i po vypnutí klíčku. Ale ne při 80 st. asi až při 98 st. myslim že tu někde ty teploty na foru jsou

[upravil dne 21/2/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, u 306 1,4 se to odzvdusnuje na 2 mistech. jedno je jak rikas na pravy strane na chladici (pri pohledu zepredu) a druhy je na kolenu hadice od topení v místě kde topení jde do kabiny.

a ted jak na to:

1. dolej co nejvic kapaliny do chladice

2. zacpi prstem prepadovou hadicku u nalevaciho hrdla chladice

3. natlakuj pusou prez tu nalevku chladice (neco jako dychani z ust do ust) :) a pritom povol (nejlepe druha osoba) obe ty odvzdusnovaci mista)

4. jakmile se z jednoho zacne valit pouze kapalina (bez bublin), tak ho zavri a az se zacne valit i z toho druhyho, tak ho zavri taky

5. pro sichr zopakovat, projet, nechat vystydnout a zopakovat este jednou.

ps. u 306 1,8 16V combi jsme nasli jenom ten odvzdusnovak na chladici

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík mám myslím obě ovdušňovací místa říkal mi to můj mechanik ale nechci ho s tím otravovat, už jsem tam byl 2 x kvůli něčemu jinému, no asi to zkusím, ale snad o víkendu s kámošem, který autům trochu rozumí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 306 1,4 B, sedan tak měsíc a chci termostat spínání ventilátoru chladiče ovládat vypínačem ručně ( měl jsem to u 120 ), takže jsem sundal konektor z termostatu a přidal dva dráty. Pokud se spojím, ventilátor běží. Ale děsně řve - píská, jakoby se chtěl zadřít, o chladič ale neškrtá.

Jak se to dá opravit? Demontáž ventilátoru je mi jasná, to nebude problém. Otázka je, zda se dostanu do motorku na ložiska či uhlíkům. Díky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jirkafous

Mám 306 1,4 B, sedan tak měsíc a chci termostat spínání ventilátoru chladiče ovládat vypínačem ručně ( měl jsem to u 120 ), takže jsem sundal konektor z termostatu a přidal dva dráty. Pokud se spojím, ventilátor běží. Ale děsně řve - píská, jakoby se chtěl zadřít, o chladič ale neškrtá.

Jak se to dá opravit? Demontáž ventilátoru je mi jasná, to nebude problém. Otázka je, zda se dostanu do motorku na ložiska či uhlíkům. Díky za radu.

no tak to mam i ja a je to nahouby, tohle neni stara skudka, ktera se prehriva, vubec bych tohle nedaval. ja to tak mam uz pro predchozim majiteli, sam nevim jestli mi sahary automaticky fungujou protoze nucene chlazeni to auto potrebuju opravdu vyjimecne tak 5x do roka, stejne kdyz bych je mel zapnout kdyz mi po jizde na dalnici pri zastaveni vyleze teplota na chvili na 100 tak to zapomenu zapnout atp. Navic si nejsem jisty jestli vubec pak funguje automatika kdyz tam mam ty draty, ale zalezi kde je to zapojene. Nejradsi bych to vyhodil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spi bych typnul ze je problem v ridicim rele sahary LP podbeh vnitrni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to teď projel a 3 x jsem někde stavěl na návštěvě a vždy do minuty od vypnutí zapalování se zapl větrák cca na 6-7 minut až když klesla teplota cca pod 70 stupňu tak se vypnul. Teplota běžícího motoru byla kolem 80 stupňu jel jsem zhruba 10 km trasu, teď mi i problikávala 3 x kontrolka STOP, ráno až bude motor studený musím zkontrolovat vodu, jestli tedy neuniká a jinak volal jsem kámošovi do peugeotu - myslí si že to je nějaký tepelný čidlo na motoru nebo tak nějak, zítra se mi pozeptá

Pisete tady i rele sahary - jak to opravit??? nebo dát nové??? Dík za odpovědi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já sem měl podobnej problém s přehříváním a doběhem ventilátorů, byl vadný termostat, ale na teploměru nebylo nic znát, byl normálně něco kolem 90, ale když sem pak vyndal termostat a zkusil ho v hrnci ve vodě, tak sem zjistil že otvírá při 97 stupních, po výměně už ventilátory po chcípnutí motoru nespínaly, ale podle teploměru i s novým termostatem teplota kolísá kolem 90. A ještě se mi tím ztrácela voda normálně přepadem, protože jak se to v bloku vařilo, tak vznikal v chladícím systému tlak a voda mi mizela, teď je vše ok, zkusil bych ten termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pročítám tady diskuse a asi to zavezu do servisu ke kámošovi a nechám tam dát nový čidlo teploty, snímač otáček ventilátoru a termostat a snad to bude OK. Koukám že ty ceny jsou kolem 300 Kč za ks tak to není tak drahé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: hbboy

No pročítám tady diskuse a asi to zavezu do servisu ke kámošovi a nechám tam dát nový čidlo teploty, snímač otáček ventilátoru a termostat a snad to bude OK. Koukám že ty ceny jsou kolem 300 Kč za ks tak to není tak drahé.

Mne sa zda, ze cidlo teploty ventilatorov bude ok. Chyt si chladic, ci je horuci. Bude sa to pravdepodobne kvoli niecomu zavzdusnovat. A tipujem zlu sponu na hadici. Mal som podobny problem na P309 1,4, mizla mi voda a nevedel som prist na to, ze kadial, az sa jedneho dna ozvala hadica-zacala sa tvorit mlaka pod autom. Pozrel som, ze odkial-bolo to zozadu bloku motora, kde sa pripaja hadica, na ktorej je odzdusnovak. Pretekalo to tadial-original spona nemala taky pritlak. Tak som tam dal novu sk-pasku a je pokoj.

Ak ti svietila stopka, znamena to, ze blok motora sa prehrieva na 120stupnov. Aj taky problem som mal, ale to bolo zas termostatom, ktory sa neotvaral, lebo bol zaspineny hmotou od zrazenej nemrznucej zmesi, a tak sa neotvatal. Vtedy mi ukazovali budiky prehriatie + stopka.

Alebo, mal som tam malo chladiacej kvapaliny, budik ukazoval 80stupnov a svietila stopka. Dolial som, odvzdusnil, a bolo to OK. To odvzdusnenie treba robit dokladne, niekedy som to robil na 3-4x, s postupnym dolievanim chladiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.