Sign in to follow this  
Followers 0
pavel626

olej do 205 1.8 d ???

22 posts in this topic

chci se optat zda by jste do tohoto motoru nalili motorový olej

M6AD? kámoši tvrdí že bez obav ale raději se poradím ze zasvěcenými.

Chci jěště dodat že motor olej nebere a výkon je až překvapivý

prostě motor je super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klidně, je to tvůj motor.. já leju Mogul 10W-40... a taky jezdí.. dokonce tyhle motory pro severské země mohly mít 10W-40, 15W-40 zkousnou úplně bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dej tam aspoň tu 15ku. Tydle přepálený dynosaury se dávají pro náklaďáky. Finančně tě to nepoloží a nepřivolával bych nějaké maléry druhu že se ti písty ušoupou na párátka

Share this post


Link to post
Share on other sites

M6AD bych tam nenalil ani náhodou, snad jen na dojetí, když by jiný nebyl. Dávám svému traktorku 10W 40 a oba si chrochtáme. TEn M6AD je olej pro nízkozátěžové motory v režimu motoru mám velké vůle a na motoru mi nezáleží. Tyto motory podle mě jedou na hranici(v uvozovkách) při používání české nafty a těchto olejů. Osobně do motoru liju vždy tak zvaně alespoň lepší olej, protože naftu neovlivním, jen kdybych jezdil tankovat do Německa nebo do Rakouska.

Ten olej 15W 40 ten motor snese.

[upravil dne 20/2/07 lexa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

M6A leju do traktora... hele, pokud koupíš jakejkoliv stáčenej minerál (15W-40), tak je to dobrej.. ty stáčený stojej okolo 30 Kč/lt a pro tenhle motor jsou moc dobrý.

Přechod na 10W-40 doporučuju na vlastní nebezpečí...

mmch: tyhle velkoobjemový atmosférický diesely snesou opravdu dost (dokážou jezdit i na vyjetej fritovací olej-ale coby palivo), díky svýmu objemu mají neskutečněj krouťák a já teprve po svezení v 1.4 TDI pochopil, v čem je jejich krása.

Prostě pohoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při přechodu na 10W 40 je třeba dbát alespoň nějakých zásad a to minimálně těch, že první další výměnu udělám podle stavu toho nového oleje a to třeba po 1000-5000 km, když nevím co tam a jak dlouho bylo před tím a jak tan motor jezdil. Nikoho nechci poškodit, když si do motoru nalije něco lepšího a rozpustí mu to staré usazeniny a nastane problém. Provádím při této výměně proplach motoru a následnou kontrolu nového oleje po ujetí X km a poté po ujetí 500 km.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

te d teda nevím co jsi tím oddie myslel ale našel jsem toto

M6AD (1 l, nalévaný) Specifikace: SAE 40, API SC/CB

ta se vyznáš tak mi řekni jestli bys ho tam dal a nebo ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

No předpis je API min. CD - tudíž ten olej musí splňovat buď CD, a nebo vyšší (CE atd - prostě písmeno dál v abecedě). To, co uvádíš, splňuje pouze CB - tudíž ani zdaleka nevyhovuje... a tudíž bych ho tam nedal, ani kdyby mi za to platili, neb by ten motor záhy zařval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do 205 1.8D ide15W40 citujem výrobcu Slovnaft \"Motorový olej MADIT M6AD sa používa predovšetkým pre staršie typy nákladných automobilov a ľahkých dodávkových automobilov ako napr. : AVIA A15, A20, IFA W50L, 50LA, MULTICAR 24, ROBUR LO 2500, 2501, 3000, ROMAN 8.135 FK, ŠKODA LIAZ 706, R, RO, TS, TR, RTT, ŠKODA KAROSA ŠM 11, ŠD 11, ŠL 11, TATRA 138, 148, 813 a pod\" ja by som to tam nelial:bojim, kup olej triedy 15W40 Madit Uniol cca 65korun za liter je to novsi produkt od M6AD:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tam lil Mobil 10W40. Je to o tom kolik auto má najeto na daný olej. Pokud jezdilo dlouho na 15W40 tak bych se kvůli riziku rozpouštění usazenin nevracel zpět. Pokud nevím co tam kdo lil předemnou tak bych zvolil olej doporučený výrobcem, zkrátil interval výměny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do svého původního dieselového motoru jsem nejdříve lil 10W-40, protože ho tam lil původní majitel.

pak se ale začal ztrácet olej, tak jsem přešel na 15W-40. na chvíli se to zlepšilo, ale pak začal motor vyslověně olej žrát, sice ne pořád, ale jen při vyšší zátěži. a protože jsem již měl nachystaný druhý motor, tak už jsem doléval M6AD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do sveho pepeho 205 1.8 XRD lil plnou syntetiku Castrol Magnetic 10W40 a byl sem nadmíru spokojen. Před peugeotem sem měl Fiat, taky s Castrolem a jak sem tam dal M6AD hned to byla olejnicka jak hrom. Dal sem spět Castrol a v pohodě. Takže M6AD bych tam nedával.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lalis

Ja do sveho pepeho 205 1.8 XRD lil plnou syntetiku Castrol Magnetic 10W40 a byl sem nadmíru spokojen. Před peugeotem sem měl Fiat, taky s Castrolem a jak sem tam dal M6AD hned to byla olejnicka jak hrom. Dal sem spět Castrol a v pohodě. Takže M6AD bych tam nedával.

Úchvatný způsob, jak vyhazovat peníze do kanálu, pokud ten Castrol nebyl zadarmo. Když pominu, že tenhle Castrol nebude syntetický ani ve snu, kdoví jestli bude obsahovat vůbec nějakou syntetickou složku, když TXT Softec Plus 5W-40 jí má pouze čtvrtinu - viz http://www.oetg.at/website/wtc2001cd/html/M-21-P58-614-CERNY.pdf ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

chceš mi snad říct že castrol je šmejd? lil sem ho do 2 aut a byl sem spokojen jak sem uz psal. Informaci sem přečetl na plechovce. Plně synteticky motorovy olej s obsahem magnetických částic.... přesné znění nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta značka je jen marketingový tah,lejou to všichni ze stejných sudů,jinak to pojmenujou a pak si platíš jen za značku,ve finále jsou ty oleje vesměs stejný.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nechci, jen ti říkám, že zcela zbytečně vyhazuješ peníze do kanálu. A to napsané na té plechovce jsou jen a pouze reklamní žvásty, nic víc. Není to šmejd, jen je značně předražený, nic víc, nic míň. Mě stojí olej do téhož motoru necelých 90,-Kč/litr - maloobchod s DPH - a to je ten olej pro ten motor ještě pořád zbytečně moc kvalitní. Kolik stojí tebe ten kastról?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdil jsem od 30000 km do 180000 km na Pentosynth 10W-40 a motor byl pod ventilovým víkem zcela čistý s jemným nádechem do modra. Pak jsem dvakrát po sobě dal sudový olej stejné viskozní třídy, ale z Paramo Kolín a nestačil jsem se divit, jaké se můžou vytvořit úsady za 20000km. Tak jsem to vypláchnul a nasadil zpět původní olej a zase pohoda. Akorát při 260000km jsem přešel na Texaco, protože ten Pentosynth se jaksi u nás začal špatně shánět. Teď budu mít najeto 280000km. To je POUZE popsaná moje zkušenost. Jinak na problematiku olejů je přímo nějaký server. Jednou jsem tam zabrousil a byly tam velice zajímavé věci, neboť tam jsou i zkušenosti profesionálů. Myslím, že to bylo www.oleje.cz. Ale nejsem si jistý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.