Sign in to follow this  
Followers 0
Bohouš

generálka motoru Mi16

23 posts in this topic

Mohl by mě někdo nastínit co obnáší a na kolik by zhruba vyšla generálka mého motoru z míčka ????

Je zde totiž možnost, že bych si ho nechal. V tom případě bych ale chtěl aby ten motor chodil jak má - což v současné době nechodí a navíc ještě žere jak prorvanej.

PS - rád si vyslechnu i negativní názory ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobně si myslím toto:

když to auto prodáš a k tomu připočteš peníze, které bys vrazil do generálky a zy výslednou sumu kouzpíš jiné auto, určitě budeš mít lepší auto, než když to tvé zgenerálkuješ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genarelku jsem zjistoval kdyz jsem mel BX4x4 , kde byly hlavni mazne ojnicky spatne a pomalu chycena klika , ceny jsou jen orientacni - celkem material vysel na 3,5t prace (motor ven a dovnitr) cca 4t tesneni podhlavou(bez kontroly hlavy jinak dalsi 2-3t) 2t nejake gufera cca 1t pistni krousky jsem ani uz nezjistoval . Celkem me to spocitali na 11-12t a to byl garazovy servis tedy max 200Kč za hodinu prace.

A spotrebu to urcite neresi = spotreba by mel mit na starosti vtrikovaci jednotka spolu s labasonbou + katalizator . Ale spotreba po praze kolem 14l je normalni mene to zrat jiste nebude .

Nakonec se auto prodalo na ND za 14t Kč . A to na nem pred rokem delali novou spojku , opravu prevodovky , rozvodovky atd za 20t .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohousi, ne ze bych tomu rozumel, ale spotrebu bych taky videl spis na chybu motormanagmentu. Nech si za 2kila zmerit tlaky a jestli jsou ok, tak bych se do niceho nepoustel a hledal chybu v elektrice.

Ja uz mel napr dvakrat auto s preskocenym rozvodakem. Vzdycky mi rikali, ze rozvody musi byt ok, pac uz to tak jezdi dlouho a zkoumali vsechno kolem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako generálka motoru (a tím nemyslím to, že vvyměníš olej a seřídíš vůli na ventilech), tak na tvůj motor obnáší tak 30-40 tKč.

To, co píše barenst, je tak oprava motoru u 1.9 D :) No, záleží, co od toho auta chceš a jak dlouho si ho chceš nechat. Jestli s ním chceš jezdit a pak ho hodit do kontejneru, nebo z něj udělat leštěnku a jezdit s ním o víkendech jako Dodo.

Je to sice 15 letej kousek, ale zase je to Mi16 - 4x4 .. a to mu nikdo neodpáře. Kam se na něj hrabou dnešní TDIčka a po tom, co se budou (pravděpodobně) muset snížit emise, i spousta tzv. RS aut ?

To je to, Dodo má \"trapnou sériovku\", ale její kouzlo je někde jinde. Třeba v ekologii - když se na to šlápne, žere i trávu okolo silnice. Ty máš Mi16 4x4x. Počítej s cenou dílů podle toho, je to druhý nejšpičkovější model v řadě 405 (hned po Dodově ekokáře), ta cena za generálku tomu bude odpovídat.

To jsem ti hezky (ne)poradil, že ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

My jsme ještě u Vašendy dělali pár generálek MI16 sice ve 205tkách pro kluky z Uničova a ti i s podvozkem platili bez DPH cca 50 tKč, takže když zohledním, že práce šla nahoru, je to 4X4, vyjde tě motor na 40 TKč. Tím myslím, ložiska,rozvody, spojka, hlava, písní kroužky, těsnění, olej, svíčky, atd. Spíš je to blbost, protože pokud ti dobře rozumím, nejsi úplně sběratel starožitností.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vix: Teda o mé ekokáře ani nemluv. Ale je pravda, že jsem s ní jezdil v rozmezí 9- 12 l. A těch 12 l to brala po městě. Sice jsem ji nehonil, ale bůhvíjaká ekojízda to taky nebyla.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem.

Počítal jsem s cenou okolo 50 tisíc. Na jednu stranu jsou to peníze vyhozený do kanálu, ale na druhou se mě to auto opravdu líbí a dá se v něm i slušně a pohodlně svézt. A má vyjížděcí anténu :D:D:D

Jinak co se motoru týče, tak se spotřebou jsem se už smířil (i když všichni členové s 405 Mi16x4 mě napsali, že jezdí okolo 10 litrů na 100), ale zdá se mě, že ten motor jde hůř a hůř. Zezačátku šel bez problémů přes 200 a teď se horko těžko dovzdychá ke 190. Navíc do cca 4500 tisíc otáček se nic neděje a až poté se probouzí k životu - což je možná správně, ale ten rozdíl ve výkonu je skoro až moc velký :myslim

Navíc když jsem si do toho mého veterána sednul z Fiatu coupe 20VT, tak ten Fiat je takovej nedomrlej sporťáček i když je o hafo let mladší. Ale zase ten motor to je hukot.....prostě to je docela těžké rozhodování. Už jsem přemýšlel, že bych si pořídil i 306 GTI-6, ale to není výkonově takovej rozdíl od toho co mám teď.

Každopádně nechám vyměnit spojku, která nevydržela zimní klouzání a nechám prohlédnout ten motor a uvidíme co mě na něj řekne můj dvorní mechanik, kterej je naštěstí neuvěřitelně ochotnej a poctivej človíček.

PS - je normální, že v ŘJ jednotce jsou zespodu udělané 2 díry a zalité nějakou průsvitnou srágorou skrz kterou jsou vidět nějaké kontakty a drátky ??? Brácha je tam totiž nemá :myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Začni ale těma tlakama, to ti všichni napsali správně a zbytek bych řešil potom, může si to někde přisávat, horší výfuk, kat atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě když budeš dělat tu spojku, tam můžeš dát převodovku z předohrabu, vyhodit kardan a diferák, získáš -100kg a výkon + 20Kw -))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Začni ale těma tlakama, to ti všichni napsali správně a zbytek bych řešil potom, může si to někde přisávat, horší výfuk, kat atd.

OK OK dám instrukce - už jsem u mechanika známej, že píšu krásné slohové práce co chci s autem udělat ;)

Jinak děkuji za dobrou radu, ale to quatro si tam nechám. Kór když ten kardan je zánovní a zadek po repasi :roker

Ale když už jsme u toho - je možné něco udělat s tou převodovkou, aby ta jednička nebyla u toho quatra tak krátká ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

... a nebo to vyhodit celé a koupit si tu 406 coupé v třílitru ;)

Musím být nohama na zemi.......i když myšlenka to to není zlá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohouš

Původně zaslal: Rebik

Začni ale těma tlakama, to ti všichni napsali správně a zbytek bych řešil potom, může si to někde přisávat, horší výfuk, kat atd.

OK OK dám instrukce - už jsem u mechanika známej, že píšu krásné slohové práce co chci s autem udělat ;)

Jinak děkuji za dobrou radu, ale to quatro si tam nechám. Kór když ten kardan je zánovní a zadek po repasi :roker

Ale když už jsme u toho - je možné něco udělat s tou převodovkou, aby ta jednička nebyla u toho quatra tak krátká ???

Asi jo, ale to je na mě už moc technické, nevím jak malé rychlosti ovlivňuje stálý převod ani zda je to spíš na výměnu soukolí tý jedničky.... Navíc kdo se v tom bude hrabat, tvůj mechanik by to rozebral? Kolečka bude mít různá i Valda, ale....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Asi jo, ale to je na mě už moc technické, nevím jak malé rychlosti ovlivňuje stálý převod ani zda je to spíš na výměnu soukolí tý jedničky.... Navíc kdo se v tom bude hrabat, tvůj mechanik by to rozebral? Kolečka bude mít různá i Valda, ale....

chápu - víc práce než užitku.....:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratka prevodovka je tam kvuli tomu ze je to 4x4 ,aby jsi hned nespalil spojku kdyz zapadnes a mela nejakou silu kdyz chces neco vytahnout .

Jak psali vsichni zmerit tlaky .

Spotreba po meste u Mi 16 4x4 10l , tak toho cloveka chi videt :) , realna je 12 a po Praze 14 normalni . Ja jezdim s 2,0 8v za 10-12 po Ostrave , kdyz stim jede nekdo jiny, neni problem aby jel za 12-14 a to pomalou jizdou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.