Sign in to follow this  
Followers 0
Mic_hal

Chvění auta

14 posts in this topic

Zdravím, mám problém a už si nevím téměř rady, už dlouhou dobu mi auto asi od 80 do 110 chvěje, ale pouze když musí táhnout, stačí dát nohu z plynu a je klid. Vyměnil jsem pravou poloosu, která měla rozsypané oba klouby, ale vůbec se to nezměnilo, jsou vyměněné i silentbloky motoru, tím se zlepšilo akorát chvění řadící páky, ale celá kastle auta chvěje dál a čím víc sem naloženej tím víc to dělá, už nevím co mám dělat dál, měnit levou poloosu jen tak se mi nechce, protože si nejsem jistej, že to dělá ono, když ji rozdělám poznám na těch kloubech že jim něco je? Protože úplně rozsypaný asi nebudou, protože to vůbec nelupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechvěješ se strachem Ty?:D:D:D:D, myšleno jako legrace, měly by to říci smiles. Napiš alespoň co je to za auto tady nejsou jasnovidci, i když já:D:D vidím ledacos:D:D(že vy vypínačí s 62,5A):D:D:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem něco podobné na Jumperu a pěkně jsme se natrápili.

Nakonec to byly dva urvané silentbloky a zároveň také obě poloosy. Ale ty silentbloky byly někde za motorem na servisáci je nemohli najít (byl to motor 2,8 HDi IVECO).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud by to byla 205-ka, tak mě napadají třeba silentbloky zadní nápravy, ale může to být cokoliv.

pokud je to závislé jen a pouze na rychlosti vozu, tak to můžou být nevyvážená kola - jak se pneumatika sjíždí, tak se mění i hmotnosti po obvodu a je potřeba to kolo znovu převážit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsi měnil pravou poloosu, tak to dělá vnitřní kloub levé poloosy. Vyndej ji a uvidíš - když se podíváš do toho vnitřního - tripoidního - kloubu, uvidíč tam vymačkaná místa, nebo aspoň jedno. To dělá to chvění, a to je důvod, proč to dělá jen v záběru. Znát je to právě nejvíc mezi 70-110, nezávisle na zařazeném stupni, protože při téhle rychlosti se agregát dostane do rezonance. vyzkoušeno mnohokráte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Pokud jsi měnil pravou poloosu, tak to dělá vnitřní kloub levé poloosy. Vyndej ji a uvidíš - když se podíváš do toho vnitřního - tripoidního - kloubu, uvidíč tam vymačkaná místa, nebo aspoň jedno. To dělá to chvění, a to je důvod, proč to dělá jen v záběru. Znát je to právě nejvíc mezi 70-110, nezávisle na zařazeném stupni, protože při téhle rychlosti se agregát dostane do rezonance. vyzkoušeno mnohokráte...

mohu potvrdit

Share this post


Link to post
Share on other sites

no je to 306 v kombiku 1.6 benzín, kola to v každým případě nedělaj měl sem je na převážení a zkoušel sem i jiný, kouknu ještě na ten kloub na levé poloose, ale pokud na něm nic neuvidím, tak se mi nechce jen tak na zkoušku kupovat kloub za 2,5 litru, kdyby to pak nebylo ono tak si ho můžu strčit .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

nekupuj nový, ale nech ten svůj zrepasovat. stojí to polovinu.

pokud si dáš Hledání a tam dáš repase poloos, tak by ti to mělo najít potřebné informace

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo ale co když to zas není vono bych to potřeboval vědět jistě jestli je ten kloub v háji nebo ne, to vyměním a bude to stejný, to by mě už vážně štvalo jak blázen.....nebude třeba prasklá klec nebo něco, aby to bylo pohledem vidět?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mic_hal

No jo ale co když to zas není vono bych to potřeboval vědět jistě jestli je ten kloub v háji nebo ne, to vyměním a bude to stejný, to by mě už vážně štvalo jak blázen.....nebude třeba prasklá klec nebo něco, aby to bylo pohledem vidět?

Když to píše oddie s takovou jistotou, tak bych mu věřil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navíc vnitřní kloub nemá klec, ale kameny. Klec má pouze vnější kloub a ten by cvakal, což se dle tvého popisu neděje. Vyndej tu levou a určitě to poznáš- kolegovi to dělalo podobnou neplechu a po vyndání poloosy (nevim přesně, která to byla) to bylo nádherně vidět na první pohled. Byla děsně vymačkaná..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem v sobotu rozdělal tu levou poloosu a opravdu ten vnitřní kloub byl v háji, byl vymačkanej a hlavně úplně suchej, prachovka totiž měla díru a všechna vazelína byla vylítaná. Vyměnil sem poloosu a teď už je to ok, takže díky za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný problém jako Mic_hal.Mám 406 2.0 16v 1996.Auto se taky chvěje,přesně tak jak popisuje Mic_hal.Nechal jsem zkontrolovat poloosy a levá byla špatná,pravá je prý dobrá.Po výměně se nic nezměnilo,tak jsem si předek auta zvedl zařadil za jedna a nechal kola točit.Při zastavení jednoho kola rukou se docela dost hnul motor i s převodovkou v silentblocích.Našel jsem jeden silentblok nad převodovkou,jeden nad motorem u pravé strany a na tento silentblok je přidělán další s takovým táhlem a přichycený k hrnci.Ještě jeden silentblok jsem našel pod motorem.Tak se chci zeptat jestli jsem ty silentbloky našel všechny nebo jestli jsem nějaký přehlíd.Nemáte někdo nějaké schéma kde jsou ty silentbloky popsány?Nechám je vyměnit všechny.Díky za info.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.