silex

Skutocny stav auta - km?, bolo havarovane?, ...

31 posts in this topic

Pocuj zaza. Co si to kupil. Podla tvojich prispevkov odhadujem ze tvoj Peugeot uz ma 300 000 km davno za sebou.

Remenica, servo, nestartuje ....

Napis daco z historie toho auta, pripadne sa ho pokusime odhadnut.

Vecer napisem ako sa da odhadnut stav auta. Teraz uz musim ist pracovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze, pre tych co kupili jazdene auto.

Bolo burane? Karoseria:

Skla.

Najjednoduchsia je skiel. Vymenene jedno sklo (zvycajne celne) nic neznamena, ale ak ich je viac s rozdielnym rokom vyroby ...

Najdite identifikacne udaje na skle (v rohu skla). Uvedeny je tam vyrobca, rozlicne kody a posledny riadok je rok vyroby t.j. ....5 alebo

.....05 znamena rok vyroby 2005

Lak.

Najlahsie sa skontroluju dvere. Skontrolujte ciernu kryciu foliu na rame okna dveri. Tato folia sa dava az po nastriekani auta, takze musi byt na farbe. Ak boli dvere prestriekane, spodny okraj folie sa prelepuje krycou paskou a cast noveho laku (cca 0.5) presahuje na ciernu foliu. Pripadne to skontrolujete nechtom - cierna folia musi byt jasne nalepena na farbe = necht drhne o hranu folie.

Dalsi bod na kontrolu je miesto kde sa stretavaju predny blatnik a predne dvere (najvyssie miesto).

Blatnik pri naraze a naslednom posunuti oprie o hranu lemu prednych dveri co sa prejavy malickym odlupenim farby (cca 1 mm2) na leme dveri.

Ak boli dvere striekane, zvycajne sa toto miesto netmeli (je to len bodka) a farba sa strekne cez jamku (jamka zostava).

Kontrola svetiel a chladica.

Svetla maju strieborny stitok na ktorom je vela udajov, ale hlavne presny datum vyroby: den mesiac rok (29 12 2003). Staci len otvorit kapotu a zohnut sa k svetlu.

Dalej treba pozriet aj datum vyroby chladica. Zhora na plaste su dva kruzky s cislami dookola a sipkou v strede okazujucou na cislo. Jedna ukazuje rok a druha mesiac vyroby. (toto plati pre vsetky plastove diely).

Ked uz je otvorena kapota, treba skontrolovat skrutky (torx) prichytavajuve blatniky. Ak bolo s blatnikmi nieco robene, skrutky maju mierne poskodene torx hlavicky.

Kontrola kufra.

V kufri sa treba pozriet do priestoru pre rezervu a skontrolovat bodove zvary na casti pod zamkom. Ak bol voz burany zo zadu, zvary su odtrhute, alebo nalomene a plech pri zvaroch nedolieha.

Ak bude zaujem, zajtra mozem nieco k interieru pripadne motoru. Alebo pripojit dake foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem pro - je to velmi zajímavé čtení. Asi mám všechny příznaky... :o:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: silex

Pocuj zaza. Co si to kupil. Podla tvojich prispevkov odhadujem ze tvoj Peugeot uz ma 300 000 km davno za sebou.

Remenica, servo, nestartuje ....

Napis daco z historie toho auta, pripadne sa ho pokusime odhadnut.

Vecer napisem ako sa da odhadnut stav auta. Teraz uz musim ist pracovat.

:D uz aj ja som mu pisal ze co to dava za prispevky.asi je len precitliveny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně co jsem koupil to nevím:D,ale neví to asi nikdo,kdo kupuje ojetinu,mám dovoz F.ale 1,5 roku už ho tady měl předešlí majitel,za km neručím,dneska se stahují jak na běžícím pásu:grr,že je bouraný tomu moc nevěřím,neboť na laku je znát stáří(oděrky od kamínků a z parkovišť,lehce odřený narazník atd.)myslím,že po opravě by byl lak v o dost lepším stavu,ale nikdy nevíš,jinak mám ještě fotky na F značkách,ale to nic neznamená,každopádně skouknu podle tvého návodu.Co jsem koukal ,tak ty řemenice odchází dost často,start 3-4 otočení taky v pohodě(2-3 v zimě pozlobilo,ale asi by to vyřešili žhaviče,teď už řešit nebudu),servo-nevím,byl to jenom dotaz,mám v servisu asi zítra budu vědět víc,prý to může být zase moc krátký řemen:D,už je mi to docela k smíchu,neboť vše začalo ohledně řemenice(klepala)v servisu zkontrolována a OK,prý špatná nap.kladka+vyměněna-klepalo dál,další kontrola-znova vše OK,zvuk stejný+dán kratší dr.řemen,aby nap.kladka tolik nevybrovala,změna servisu,vyměněna řemenice(z1/2rozpadlá)a bylo po randálu z řemenice,po opravě začalo něco drnčet,jak už jsem tady popisoval,teď asi moc krátký řemen:D,moje zkušenost-kdyby v 1.servisu poznali a hned vyměnily řemenici,tak by bylo vše OK,jenomže v nějakých servisech jsou blbci,kteří se k autu chovají jak k laboratorní myši a dělaj na něm pokusy,protože závadu nepoznaj,jenom to víc rozprcaj:grrTak takhle to je,sem jsem to psal už ze zoufalství:D:D

nad našimi servisi:papa

307 2.0HDi 110FAP 115 000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

To silex

tak kontrolováno a všude uveden stejný rok výroby 2001 až na chladič,ten má rok 2003,ale mohl být měněn z různých důvodů:myslim:D

307 2.0HDi 110FAP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak vravis, za auto malo primerane \"ohrkany lak\" tak zrelme buchute nebolo.

Este som zabudol v prvej casti uviest, ze auto musi mat primerany lak = stopy po autoumyvarke a daku tu bodku od kamienkov v zime. Nalesteny krasavec s bezchybnym lakom a 100 000 km ma tachometri najskor znamena za auto bolo prestriekane. Kontola laku vyzaduje trochu skusenosti, tazke k tomu zatial nic pisat nebudem.

Vecer napisen par slubenych viet k interieru. Casu je malo.

Original chladic u HDi je medeny (trubky) takze je na celu zivotnost auta, pokial sa mechanicky neposkodi. To vsak neznamena, ze auo muselo byt burane. Ak by boli aj svetla 2003, bolo by to jasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze druha cast: Kontrola interieru.

Osobne tomuto bodu davam najvacsiu vahu, pretoze vravi o tom, ako bolo s autom zaobchadzane. Ak auto bolo firemne a jazdili na nom vsetci zamestnanci, auto v podstate nemalo majitela a tak sa k nemu aj vsetci spravali = ziceny interier a zrejme aj motor (ale na interieri sa to lahsie spozna).

Je sice pravda ze moderne cistiace prostriedky robia zazraky, ale prelezane, osuchane sedaky a poskriabany tapacir a pristrojovku ziadny cistiaci prostriedok neobnovi.

Ked otvorite P307, zrejme vas nemilo prekvapi sedivy stropny tapacir (ak nebol zrovna vycisteny). Nemusi to znamenat ze v aute bolo fajcene, robia to vsetky P307 - zrejme nevhodne zvoleny material (casom nechutne zosedivie, ale da sa to vycistit).

Stopy po fajceni hladajte skor v popolniku, alebo si cuchnite rovno k stropnemu tapaciru (pripadne ucitite len cistiaci prostriedok).

Dobrym indikatorom je zapalovac (v Peugeotoch bohuzial neni - je tam len zasuvka, talianske auta ho maju vsetky). V nefajcenom aute bude zhavic zapalovaca cigariet panensky cisty.

Dalej skontrolujte sedacky a airbagy. T.j. ci su sedacky presedene (vodicova), alebo dokonca zodrate, pripadne prelezane bocne vodiace casti sedakov. Nebojte sa poriadne si ich osahat - mozu vyzerat napnuto, ale pri dotyku sa prepadnu akoby tam nebol molitan. Hlavne na sedaku vodica, cast pri dveroch (cez ktoru sa vystupuje).

Taktiez vystrelene airbagy sa obcas daju lahko odhalit. Casto, v ramci setrenia penazi, namiesto airbagov sa prilepia len neposkodeneplasty. Takze skontrolovat, ci na volante nahodou nie len prilepeny plast a tak isto aj airbag spolujazdca - obcas je vidmo dookola stopy lepidla.

V P307 pri strelenom airbagu spolujazdca sa meni cela pristrojova doska (zeleny, modry alebo cierny plast). Ale videl som uz takyto velky kus dielu kopletne cely potiahuty novou plastovou foliou (hrubou) pripominajucou povodny plast. Velmi kvalitne prevedenie, na prvy pohlad nic nevidno, ale vo velkych zahyboch sa nepodarilo foliu uplne vystriet (zostala trochu skrcena) a zahyb smerom k panelu pristrojov (cez tienidlo) bol zosivany. Takisto panel pristrojov bol cely posunuty mierne dopredu, kedze nova folia zmensila povodnu \"dieru\" pre panel. Standardne je spodny okraj panela utopeny cca 5 mm a tento bol 0 mm. Samozrejme ze stastny majitel auta o tom vobec netusil.

Dalej treba skontrolovat ci priliehaju k sebe zvysne plasty. Celu pristrojovku, prahy dveri, plasty na stlpikoch...

Ak neviete ako maju priliehat, chodte sa pozriet do noveho auta v autosalone. Ak vam bude dakto tvrdit, ze casom sa plasty akosi odcerili, klame.

Takto som pozetal auto o ktorom chlap tvrdil ze malo len meneny blatnik. Ale v motore nebolo nieco v poriadku (k tomu neskor) a cely interier akosi neladil - vsetky plasty pohnute (mierne). Ked som na chlapa pritlacil (a videl ze si nepomoze) priznal ze v aute bola vymenena (odpilena a navarena z druheho auta) cela stvrtina karoserie, ale vraj je geometria \"v norme\" takze sa menusim obavat.

Takze meneny blatnik :-)

Ak zistite ze vam niekto pri predaji raz klamal - ruky prec od toho auta, ktovie co vsetko este nepriznal. Nedam predsa 300 000 dakemu podvodnikovi.

Skontrolujte akj zosuchanost plastov. Hlavne na P307 s radiom a kazetou byva zosuchany strieborny lem (pri kazete) az na cierny plast. Take auto urcite nema 100 000 km, ako vam budu tvrdit.

Velmi vela napovie aj \"nalestenost\" volantu. Volant musi byt vsade rovnomerne drsny. Leskly zosuchany volant znamena, ze auto uz toho dost najazdilo.

Nezaskodi skontrolovat aj taku malickost ako je uchytenie slnecnej clony - vydratie pantov. Tie mozu aj na totalne ojazdenom aute byt ako nove, ale ak su vydrate nieco to znamana.

Priklad: auto stare 2 roky, 40 000 km. Prefajceny dost osuchany interier a slnecna clona isla pomaly vypadnut - uplne zodrate panty. Talian, asi ked zrovna nedrzal v ruke cigaretu, tak \"cvicil s clonou\". Nahodou som nasiel zapadnutu servisnu knizku. Auto malo posledny zaznam stary 8 mesiacov - 140 000 km.

Pedale.

Pedale (zodratost gumy) sa kontroluju najcastejsie. Pretoze kazdy typ auta ma inu tvrdost gumy na pedaloch, musite porovnavat len pedale na rovnakych typoch aut. Takze musite vidiet ako su priblizne zodrate na autach ktore maju jasny pocet kilometrov. Tak ci tak, ak gumovy navlek na pedale chyba, nie je to dobre znamenie a predrata guma az na kov pedalu znamena 200 000 km a viac pri kazdom type auta.

P307 ma pomerne makku gumu na pedaloch, takze sa dost rychlo derie.

Niektore casti interieru tazko skontrolovat (sedacky, pedale, volant...), ak nemate \"etalon\". V tom pripade sa pozrite do auta so zarucenym poctom kilometrov, alebo sa chodte posadit do noveho auta v autosalone, aby ste zistili ako vyzera nepresedena sedacka.

Interierom nezistite ci ci ma auto o 10 000 km viac ako je udane na tachometri, ale o to nejde, ono sa tachometre pretacaju o vyssie cisla.

Ide skor o to, ze ak vam bude dakto ponukat auto s osuchanym panelom okolo autoradia, obdranymi prepinacmi a zodratymi sedackami s tym ze auto ma 100 000 km (alebo 40 000 km - aj to som videl), tak sa mu len zasmejte.

Existuju vynimky. Uz som to tu raz spominal. Auto malo 60 000 km (zarucenych) ale uplne zniceny interier. Voz behal len po Bratislave = 60 000 km cisto mestskej prevadzky. A dostali sme sa k tomu co som vravel a zaciatku: Zniceny interier = znicene auto (netreba pozerat kilometre).

Naopak, zanovny interier nemusi automaticky znamenat, ze auto je v perfektnom stave. Ocas sa vyskytuju \"skladacky\" t.j. karoseria z jedneho auta (r. 2003) , motor z druheho (r. 2001) a interier z tretieho (r. 2005). Ponukat vam ho budu ako krasne zachovaly r. 2003, pritom motor bude pred GO.

Ale k motoru az nabuduce + nieco o brzdach a pneu.

V bazaroch byvaju casto plasty interieru nastriekane silikonovym olejom (alebo pod.) - \"krasne sa leskne ako novy\". Podla mna je to skor hnusne.

Spravne maju byt plasty mierne matne. Ak je interier takto utopeny v oleji, snaha bola len zakryt osuchane - vylestene (plast sa suchanim lesti, na rozdiel od latky) casti interieru tak, ze sa bude lesknut vsetko. Na takomto aute len zabuchnite dvere a ako hovoria cesi \"jdete o dum dal\".

Slubene foto pripojim v pondelok. Snad si cez vikend najdem cas dake foto urobit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no měli jsme doma corsu 1,4i - nebouranou, bez koroze (což je na opla zázrak) vsechno vyčochtany - napravy, motor.....měla taky 191 000 km najeto.....ale vevnitř vypadala jako kdyby měla tak 5000 km - neoleštěnej volant, pedaly jak nový, neroztrhaná manžeta řadící páky, sedadla jak nový....kdybych to nevěděl, tak bych tomu nevěřil....tím chci říct že ne všechny ukazatele vždy fungují nebo poukazují na skutečný stav auta.......

dále jsem viděl nissana u kterého byla absolutně stejná síla laku na celém autě (měřeno na kažém dílu na několika bodech třeba jen na dveřích jsme to měřili na 8 místech a přitom mělo stříkané určité díly.....takže na nějaký měřidla se taky nelze spolehnout

myslím že nejspolehlivější jsou sváry nosných částí ( většinou si s tím nikdo nedá práci aby předělával sváry na obou sranách auta aby vypadali stejně....ale i takoví jsou) a spodek auta .....prohlédnout si / naučit se jak to vypadá zespodu u zaručeně nebouraného - sváry, prolisy a zkontrolovat .....dál mám dobrou zkušenost s tím že všechny dveře by se měli zavírat stejně ( stejný zvuk, stejná síla zabouchnutí).....ale nějaký mezery mezi díly karoserie s tím si každý zručnější poradí .....blbě se pozná jedno auto svařený ze dvou zdravých půlek...jedině podle toho spodku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suhlasim s tym, ze nie vsetky ukazatele presne funguju. Preto treba hodnotit celkovy stav. Zatial sme tu prebrali len karoseriu interier. Resume az na zaver.

Hlavne si mysli ze tu treba upozornit na to, co sa da lahko odhalit a co by malo neskuseneho odradit.

Zvary.

Ak bolo auto rozpilene, ani netreba pozriet podvozok, aj ked niektore su \"majstrovske dielo lepse nez original\" :cool:

Dvere - to funguje pri starsich rocnikoch (7 rokov a viac) ked sa robili makksie karoserie a auta sa po naraze v strede prehli , pripadne sa pohli nosniky(velmi malo nemyslim centimetre), nasledkom coho nesedeli dvere. Dnesne auta su dost tuhe a aby nesedeli dvere muselo by sa v podstate jednat o totalku.

Ale tie pedale co vyzerali ako nove pri 190 000 km by som chcel vidiet. To by museli byt ovladane silou ducha a nie nohy. Nech sa kazdy pozrie na tie svoje, ale ako nove nebudu ani jedny (ak nahodou prave nevysiel z autosalonu).

Nehovorim o sportovych kovovych pedaloch, ale gumenych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no skutečně opel corsa B r.v. 94 najeto 190 tkm a gumove pedaly jak nove (ani naznak opotrebeni), když jsme to prodavali tak ten nový majitel říkal že jsme to snad před týdnem měnili.....taky bych tomu nevěřil .....holt výjimka potvrzuje pravidlo....ale když se chytlo rukama za prední kolo a zahejbalo s ním tak těch 190 tkm bylo znát a motor kterej měl 60 kw jel jako kdyby mel 40 kw.....ale to vetsine u takhle malyho auta nevadilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak to tu napsal SILEX, tak si představuji Vaše rady na tomto fóru... Velkorysá odpověď \"Hledej, někde se to tu řešilo\" a to několikrát po sobě, tak to je pak o ničem. Stejně špatné je odpovědět: Zajeď do značkového servisu, na otázku, jak seřídit ostřikovače skel. A má zkušenost odhadnout kilometry? Je normální, když jsou po 35 tis. tlumiče pérování na 60% účinnosti? Je normální mít po 40tis. vyměněny oba kulové čepy, utržený silentblok na nápravnici? Totálně zkorodovaný výfuk, motor bílý po oxidaci hliníku - francouzská slitina? Vadné páčky blinkrů?Tapecírunk střechy jako u Škody Oktávie z roku 1963? Těžko, dost těžko se určuje podle opotřebení např. pedálů! Prostě vyrábí se na spotřebu a ne aby něco dlouho vydrželo...Možná jsem měl dát na radu, kup si něco jiného...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: silex

V bazaroch byvaju casto plasty interieru nastriekane silikonovym olejom (alebo pod.) - \"krasne sa leskne ako novy\". Podla mna je to skor hnusne.

.

sory neda mi to :D Modri lide vedi, co tim myslim. A jak jinak chces obnovit plasty v interieru. SPise se na to popuziva Maxx brill. Ale ony vsechyn cistiti prostredky na plast tohle udelaji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Marlin

Ak by si docital cely odstavec (ma len 5 riadkov) je to o interieri utopenom v oleji.

Kto to uz videl, vie o com hovorim - dotknete sa plastu a mate mastne prsty.

Lahkym obnovenim plastu nezakryves vylesteny (zodraty plast), proste sa musi lesknut vsetko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja to cetl cely. Jasny utopeny. Kdyz mi to cistime, tak to neni mastny. Poradne se to setre. A zedrety plast tim nezakryjeme. To asni skor nejde. Ani se nesnazime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne ze to uplne nezakryjes, ale je to menej vidiet. A to na neznaleho zakaznika uplne staci, ved na takeho v bazaroch cakaju. Mozno ten vas bazar je podctivy :D , ale ja poznam a Slovensku len jeden slusny bazar (tusim uz skrachoval, necudo, ved nemohol konkurovat nalestenym ojetinam s \"mensim poctom kilometrov\" a lepsou cenou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acka a jsou poctivy jo :D :D :D ono tak hlavne cisty interier prodava, takze asi tak. Jinak to co si vsechno napsal tak se snazime tak nejka zakryt. Treba ten strop, nebo uplne vycisit popelnik. ale pssst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slubebe foto.

Pohlad na pravu stranu vozu. Predne dvere nestriekane, zadne striekane. Cast laku presahujuceho na foliu, cast je uz olupana (raz ked som na niekoho cakal, z dlhej chvile so to skusal olupat nechtom) aspon to je lepsie vidno.

post-0-14109595303748_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohlad na lem pri rezerve (neburane)

Ak bolo auto buchnute zo zadu, ziadny klampiar lem takto nevyrovna (bez urazky, proste sa s tym nebude srat).

Zakruzkovany je jeden bodovy zvar. Je to trochu horsie vidno. Nad nim o 5 cm je druhy.

post-0-14109595303982_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.