Sign in to follow this  
Followers 0
patriotpp

peugeot 406 1.8 16V r.v.1996 - svíčky

21 posts in this topic

Zdravim. Som asi blby :myslim a tak by som potreboval poradit ako vymenit sviecky. Zo starych aut mam nejake skusenosti ale na tomto ich neviem ani najst. Ak to niekoho nebude moc zatazovat prosim o radu a nejake foto.Dik.

[upravil dne 18.2.07 patriotpp]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mas asi na mysli motor 1.8 16V ne? na tomhle motoru musis povolit 6 imbusovych sroubu a pak sundat tu plastovou rampu s civkama ( ten cerny plast co ma vyrez v levem spodnim rohu na vicko dolevani oleje ) z praveho boku odpojis konektor a celou tu rampu vytahnes smerem nahoru, pod ni uz jsou svicky, chce to 16ku dlouhej orech s nastavcem. Svicky podle katalogu ND tam maji byt Bosch FR8LDC - ty uz se ale nedelaji, misto nich jsou ted FLR8LDCU+ (asi 500Kc/sada 4ks), nebo pak svicky Eyquem RFC42LZ2E ( jejich dostupnost jsem neoveroval ) nebo pak Champion - OE034/T10 - RC8YCL (aktualni cena asi 121Kc/kus ), muzes tam taky osadit znacku NGK BKR5EK

Share this post


Link to post
Share on other sites

no foto, proste na hlave motoru je cernej plast pres celou hlavu, je tam 6 imbusovych sroubu, hledal jsem nejakou fotku motoru ale na zadny to stejne neni poradne videt. Z prave strany te plastove rampy nad telesem termostatu je pripojenej konektor, ten se odpoji, povoli se tech 6 imbusu a ta zapalovaci rampa se vytahne smerem nahoru, je to jednoduchy, fotku k tomu nepotrebujes

tady snad trochu je to videt, jsou tam videt jak ty diry pro imbusy, tak konektor

Kdyz si najdes na te fotce vicko pro doliti oleje a napis 16V na hlave tak v pravo od toho to cerny je ta plastova zapalovaci rampa

12.jpg

[upravil dne 18/2/07 Ferry]

[upravil dne 18/2/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se tady a přečti si to, snad ti to nějak pomůže:

[upravil dne 18/2/07 OK406]

post-0-14109595284698_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výše uvedené dotazy nalezneš v této knize a vzdálenost elektrody na svíčce je zde :

[upravil dne 18/2/07 OK406]

post-0-14109595285367_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Výše uvedené dotazy nalezneš v této knize a vzdálenost elektrody na svíčce je zde :

[upravil dne 18/2/07 OK406]

poznamka ty FR8LDC - ty uz Bosch nedela, misto nich jsou ted FLR8LDCU+ , nicmene uz jsem od nekolika lidi slysel, ze svicky Bosch nebrat, je na ne pry hodne reklamaci, pry jsou lepsi Champion OE034/T10 - RC8YCL ( ty jsou doporucovany v anglicke verzi teto citovane knihy )

jo a BTW v peugeot katalogu ND je jako svicka pro vymenu u 406ky 1.8 16V (starsi model, do roku 10/2000 - motory XU) uvedena Eyquem RFN58LZ ;)

[upravil dne 18/2/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

tady je sundaná rampa zapalovací jsou vidět cecíky ke svíčkám:D

ty ceciky se daji sundat, uvnitr nich je pruzina, ktera obstarava kontakt, je dobre tu pruzinu vytlacit sroubovakem ven a ocistit jeji konce smirglem, taky je dobry uvnitr te rampy ocistit kontakt, na ktery doseda konec te pruziny v tom ceciku, mel jsem dva kontakty docela pekne orezle ( a to mam tu rampu starou 4roky, kdy jsem ji menil jako novy dil z peugeotu ) az jsem se divil ze tam byl nejaky elektricky kontakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čau, jakej je rozdíl mezi tímhle motorem na 306 a 406? Protože podle chytrej knížky do 306 1,8 16V patří FR7D+, na 406 FLR8LDCU+, tak teď nevim co koupit.

Champion už nejsou, Eyquem vůbec. NGK jsou drahý. Nakupuju u badisáka.

A nebo ještě jinak, maj ty NGK nějakou velkou výhodu, kvůli kterejm by se mi do nich vyplatilo investovat dvakrát tolik co do BOSHek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podla sb tam idu rovnake sviecky origo kod 596015,ja tam mam ngk a pohoda a s tymi boskami asi bude fak nieco nevporiadku

moje po prejazdeni 500 kmh

[upravil dne 18/3/14 21:33 od krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch dělá dobrý žhavidla, zapalovací svíce mám radši z japonska, nicméně těch Bosch svíček prodáme do měsíce asi 500ks všech tipů a reklamací je na to minimum.... Podle toho videa bych to viděl spíš než na vadu svíčky na příliš velký utahovací moment, ale třeba byla nějaká zmetková .... :)

NGK svíce BKR6ES což je náhrada za FR7D+ a FR7DC+ stojí u nás 65kč... není co řešit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vsetky 4 sviecky takto skoncili ( video som spravil len s jednou) a uttiahnute to bolo dobre utiahol som uz x sviecok ale toto sa mi stalo prvy krat

[upravil dne 19/3/14 17:35 od krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechci rejpat, ale takhle zlomená svíčka kdyby byla jedna mohla by to být náhoda, ale to že jsou čtyři jasně značí že byly \"přetažený\" , už jsem se zákazníky několikrát podobnou reklamaci řešil a nikdo z nich samozřejmě nepoužil momentový klíč, tudíž ani správný utahovací moment který je uveden na svíčce... ;) Ono dřív se to všecko utahovalo na \"pecky\" dneska už je spousta svíček a nejen jich, třeba matice na poloosách, atp. , kde i malé přetažení způsobí poškození nebo zničení nového dílu a reklamaci výrobce na tohle samozřejmě neuzná :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sviecky neboli zlomene uvolnil sa porcelan aj s lektrodou v tom zavite Ngk ktore tam mam sa utahuju na taky isty moment ako tie bosch a tie nkg sa tesia stale zdraviu utahujem sviecky(s rovnou dosadacov plochou) vzdy rovnako podla uhla otocenia(2/3 otacky pri novych a 1/16otacky pri opetovne pouzitych) takze tam problem nevidim a v tom motore uz bolo viac druhov sviecok,chapem ze si predajca a proste mas svoj postoj , proste mam uz okolo aut dost odrobene nato aby som vedel ze som to namontoval dobre a nesiel som to reklamovat presne z toho dovodu ktory popisujes lebo som vedel presne co by mi povedali,aj keby im tam prinesiem kalibrovany momentak s ktorym sa to robilo a potvrdenim servisu o odbornej montazi

[upravil dne 19/3/14 23:35 od krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já to právě taky z praxe znám a je mi proto divný že kdykoli se ty svíčky urvou tak jsou to pokaždé všecky čtyři na jednom autě, což mi přijde dost divný ;) Nikdy to není jedna nebo dvě, pokaždé všecky čtyři... Uznej sám že je to fakt divná náhoda, když ty samý svíčky dáš do jiného auta a tam fungujou normálně .... :mrk

Každopádně je pravda že takovéhle problémy jsou jen se svíčky od roberta, u jiných jsem to zatím řešit nemusel a jsem za to rád ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi nema zmysel riesit kde je chyba ale kazdopadne ti ich podla mna pride viac lebo sviecky mas v aute na par desiatok tisic kilometrov a to ze sa ten porcelan uvolni na to neprides hned ,sviecky budu fungovat dalej ,na to prides len ak ich vytocis von ,ja som na to prisiel po kratkom case len nahodou pri inej praci na aute kedy som poteboval aby mi motor nerobil kompresiu (cize som ich vymontoval) ak by som ich nevybral jazdim na nich dodnes a ani by som otom nevedel ,sviecky su utopene v hlave valcov pod zapalovaciou rampou cize na ne nedosiahnes prstami aby si to zistil a popravde kto by to vyberal ? ak auto funguje normalne a nenastal ich interval vymeny

[upravil dne 20/3/14 10:06 od krtek 2]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.