Kubo

Start motoru - na druhy a treti pokus urcite

21 posts in this topic

Motor 1,9 TD. Za studena mi vzdy startuje OK, nemam s tym problem. Po zahriati vsak naskoci az na druhy niekedy treti pokus. Napada vas preco ? Dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může to dělat rozdělovač,když se to zahřeje,tak může pnout a může se potočit,ale dělají to i svíčky a kabely.No hledal bych problém v zapalování

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám asi medzery v technológii motorov, ale na td rozdelovač , káble? to je dobré.

podľa mňa máš problém s triskami, alebo žeby krúžky a tým padom to stratí tlaky pri teplom motore-to len tak premýšľam.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jednom autě mi to dělá taky (1,9D), není to nic výjímečného. Teplý se musí nažhavit, a chytne stejně až po několika otočkách startéru. Přitom druhé auto chytne i po dvou hodinách bez nažhavení na otočku... a motory jsou stejné (DJZ).

Čím to je, nevím, a ani to nijak extra neřeším, ale jeden známý měl podobné problémy, a poslal čerpadlo na repasi - od čerpadláře se pak dozvěděl, že dávalo menší tlak, a že byla nastavená příliš velká dávka (v servisu mu předtím zřejmě zvedli dávku, aby to jelo, a nezkoumali vstřikovací tlak...). Po seřízení čerpadla vše OK.

Jestli je to tím, to fakt nechci tvrdit, ale časem zkusím to čerpadlo vyndat a nechat seřídit na stolici, tak pak dám vědět, jestli to pomohlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: čo všetko sa šteluje na čerpadle?

lebo v zime mi motor chyta fajn, len na začiatku mi trha, ako keby nedával naftu rovnako do valcov, možno tie trisky, ale po chvíly je to ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ludom: Nevšiml jsem si :-( ,že je to diesel,ale když jsi tak \"chytrý\",tak proč se ptáš co se dá nastavit na čerpadle? :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se chová podobně. Studený chytá na první otočení, teplý se několikrát protočí a pak chytne. Ptal jsem se na to kamaráda co dělal v Peugeotu a že prý to nemám řešit. A co takhle na ulici si všímám startujících 406, tak se většinou chovají obdobně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Harry: no asi nie som tak \"chytrý\" a rád si nechám poradi?. Asi tak.

Ber to ako srandu. Len som sa zasmial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakujem za odpovede ...

Vcera mi jeden znamy oznamil ze mam zlu trysku ... pouzil na to jednoduchu metodu, neviem ci je to doveryhodne. Pri volnobehu polozis prst na trysku a citis (pomerne rychle) kmitanie. Jedna z tych styroch vsak len jemne vibrovala. Ohodnotil to slovami ze nepravidelne dodava palivo alebo ze ho zle rozprasuje. Moze to mat suvis s tym startovanim ? A ak by sa nasiel niekto kto uz nemil trysku, bol by som velmi vdacny za blizsie info - teda ci je nutne nieco nastavit alebo sa to len vymeni ako ziarovka ... popr. kto a kde v Pha mi to dokaze vymenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takováhle metoda se moc důvěryhodná nezdá, ale budiž... Nech si je spíš zkontrolovat na stolici - otevírací tlak a tvar kužele rozprášené nafty.

Trysku si sám doma nevyměníš, je na to potřeba právě ta stolice - na nastavení otevíracího tlaku. Má jí ovšem většina servisů, které dělají diesely, takže není problém.

V Praze se můžeš obrátit např. na servis, který doporučuji všem:

http://www.autovasenda.cz

[Editován dne 8/11/03 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejnej problém. Co sem si tak všímal a zjiš?oval tak to většinou dělaj TD. D sou v pohodě. Nepovažuju to zazávadu. Je to dle mě způsobeno poněkud jiným nastavením čerpadla a jiným časováním ventilů. Logicky:pokud je motor v loji, tak má v první řadě problémy se startem za studena. Může bejt třeba -15 a mě to chytá na první převalení motoru, ale jak je to teplý, tak se motor otočí tak 3-4x a pak čapne a je fuk, zdali žhavím nebo ne. Eště mě napadlo jestli třeba se za tepla neodpaří část nafty ze vstřikovačů a trubek a čerpadlu pak chvilku trvá než naftu procpe do komůrky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par mojich postrehov:

- P106 som kupil v oktobri 2002 - pri studenom starte som musel 2-3 krat pretocit kym to naskocilo. Isiel som do servisu a nic nenasli. Tak som to rozchodil. Ale v decembri som vymenil olej a zrazu - studeny start - 0,35 sek. :o, teply start - 1 sek., ale start hned po vypnuti motora a po dlhsej trase cca. 300 km - tocil som Ruzomberok - Bratislava - ziadna reakcia, musel 15 minut chladnut a potom okej.

Pal. filter - vymeneny, cerpadlo - este na nom nieco vykrutim, ale potrebuje spravit, trysky - v poriadku.

Inak, len tak okrajovo po vymene pneu. zima/leto som na dialnici urobil spotrebovy rekord - 3,2 l/100 km - nafta ARAL, bez akychkolvek aditiv.

Dobre nie?:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to stale dokola, ale znovu pripomeniem. Nafta sa vznieti vplyvom tepla od zhavicov. Je to tusim nad 900 C.

Ak je vonku -10, tak kazdy vie, ze zhavit sa musi. A ked je vonku 35 C, tak ma kazdy pocit, ze zhavit uz nieje az tak treba. Ak ma motor pod 100 C, tak k tym 800 C je este daleko. Takze zhavit, zhavit, zhavit. Ja som mal v lete problem s teplym zhavenim. No a v zime sa to prejavilo. V lete asi odisiel jeden zhavic a v zime sa rozlucil druhy. To uz skoro nejde nastartovat. Po vymene 4 ks je zas vsetko ok. A este k tryskam. Netreba hned kupovat nove, staci ich dat nastavit kazdych 70 000 km a viac, podla stylu jazdenia, popr. zrepasovat. A k cerpadlu - na cerpadle sa daju nastavovat len volnobezne otacky. Do inych skrutiek a pacok by som sa ako amater nepustal bez potrebneho vybavenia a znalosti.

Este doporucujem tankovat naftu na znamejsich pumpach. Pekne zasrana nafta vie znicit vstrekovac a cerpadlo tak, ze ten bordel v nafte vyderie pohyblive plochy, ktore sa uz nedaju zrepasovat. Potom si treba pripravit hlboku penazenku :-) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tým nastavením som nemyslel, že ničo idem nastavi? doma to je jasné.

Mal som to poveda? inak - čo všetko je možné na čerpadle nastavi?, tým mylím možnosti nastavenia, ktoré majú vplyv na chod motora. lebo z prinípu na tom čerpadle sa toho moc asi nastavi? nedá, neaké to časovanie musí sedie? s klukou atd.,, že?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Janki: Problém není v tom, jestli někdo žhaví nebo ne. Pár Peugeo?áckejch diselů už sem měl možnost testovat nebo přinejmenším viděl startovat a průvodní jev je vždy podobný- berme případ, že se vždy žhaví. U některých motorů (zejména TD) se prostě za tepla musí protočit vícekrát než chytne. Motor může bejt třeba ve 100% pořádku a přezto to dělá. U atm. diselů sem spíš pozoroval opačný efekt. Za studena O.K. a za tepla se stačí klíčku jen dotknout a motor naskočí jak vztekley. Prostě to tak je a asi to nemá cenu řešit. Pokud neexistuje jasná snadno odstranitelná závada, tak na to vysrat. Důležitý je mít v cajku žhaviče a trysky. Pak se to nějak natočí vždycky :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Ludom: jasne, asi som to pisal trochu emotivne, lebo par ludi v mojom okoli sa pustilo do nastavovania cerpadla na parkovisku. Skoncilo to vzdy demontazou a nastavenim v servise. Inak co a jak sa nastavuje - ved si pozri manualy, ktore sa tu daju stiahnut, tam je to pekne rozkreslene.

to Hics: mas pravdu, netreba sa s tymto trapit, ved tych elementov co vplyva na dobu startu je ovela viac, ako zhavice a trysky. (napr. tlaky, trubky atd.) Inak doporucujem, ak si date odmerat tlaky, dobite si baterku. Ak je v zlom stave, alebo vybita, dava trochu ine vysledky ako dobra baterka. Ak nic ine, tak aspon psychicky potesia tie vyssie tlaky vo valcoch :-))):cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Hics: plne s tebou suhlasim. ked som mal 206 1,9D bolo to presne ako popisujes. mozno som to v uvode napisal trochu skreslene ale mne neslo o detail ze mi motor dlhsie toci kym to chytne. to by nevadilo. problem je ten ze to nechytne vobec. tocit mozem kolko bateria vydrzi, proste nic. az po tretom nazhaveni sa rozhodne ze teda OK.

podla toho ako to fundovane popisal Janki mozu byt v haji uz zhavice ... nevie niekto ako funguju ? maju vlastny termostat ? preco zhavia kratsie ked je motor teply ? obsahuju uz v sebe bimetal ? kde sa to da nastavit - a da sa to vobec ? ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Kubo: zhavice funguju uplne jednoducho. Zapnes klucom zhavenie, zhasne ti kontrolka, startujes. Ale zhavice zhavia este tak 5 -10 sekund, potom to vypne relatko. Zhavic je iba jednoduchy odpor, cez ktory prechadza velky prud, tym sa rozzhavi spicka zhavica do cervena, vyrobi spravnu teplotu, aby sa zmes zapalila. Termostat nemaju. Iba rele, ktore to casovo spina. Nastavovat sa na zhavicoch neda nic. Ak je spatny, treba ho vymenit. Daj si vyhladat v konferencii slovo zhavice. Uz sa to tu preberalo. V tvojom pripade by som zacal kontrolou kablov k zhavicom, kontrolou zhavicov a az potom ked nic tak trysky a cerpadlo. Drzim palce nech su to tie zhavice. jki.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.