Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zvýšení cetanového čísla


mares

Recommended Posts

Navazuji na minulé téma týkající se doporučení paliva.U moderních, dieselových motorů je velice důležitá kvalita paliva, jelikož se může zkrátit životnost vstřikovacího systému včetně čerpadla.I při používání paliva s nadstandartní kvalitou (např.V-Power Diesel) nikdy není zaručené správné cetanové číslo.Norma udává č.51, což je minimum.Nové motory potřebují vyšší hodnotu pro větší čistotu vstřikovacího systému, lepší spalování, snížení pěnivosti, zlepšení mazivosti atd.Při zakoupení běžné nafty lze zvýšit přidáním aditiva cetanové číslo o 2 až 5 bodů.Při testech s takto upraveným palivem bylo dosaženo úspory paliva o 5,7% a to nemluvím o prodloužení životnosti čerpadla a vstřikovačů.:roker

[upravil dne 22.5.2007 mares]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Před časem jsem se zmínil o probíhajících testech aditiv do motorové nafty a nyní po jejich ukončení sděluji výsledky.

Takže, na prvním místě po splnění všech ukazatelů se umístilo aditivum od českého výrobce VIF s názvem

SUPER DIESEL ADITIV

Druhé místo patří firmě CASTROL s názvem

CASTROL TDA

Další důvod ke koupi českých výrobků.:potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ještě by to chtělo zveřejnit zdroj informací. Docela obsáhle a myslím i zasvěceně o tom píší (včetně testů a tabulek ) v časopise AUTODIESEL č.6. Pro mě to má cenu především, že se aditiva testovaly v Ústavu paliv a maziv. Já používám aditiva od koupě mého vozu, používám Castrol TDA, ale možná přejdu na VIF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mares

Testovaná aditiva a pořadí umístění:

1) VIF Super Diesel Aditiv Letní- splnil všechny zadané ukazatele

2) Castrol TDA Aditiv

3) Ekolube Diesel Aditiv

4) STP Diesel Treatment

5) Stanadyne Performance Formula

Tak jsem si koupil ten časopis a byl jsem opravdu hodně překvapen jak moc byl Castrol špatnej proti tomu od VIF.

Sice skončil na druhým místě ale účinnost na zlepšení mazivosti absolutně žádná,proti rezavění jen minimální.

Abych napsal všechno takže ten Castrol zvyšuje cetanový číslo a snižuje pěnivost nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2doktor,

taky jsem se divil jak některé výrobky se schovávají kvalitou za značku a kvalita nikde.

Nyní zkouším na mém vozidle VIF.

Žil jsem v omylu, že výrobce je z Čech, ale na plechovce je uveden výrobce LANG CHEMIE, Rakousko (STOP TEMELIN) a VIF je pouze dodavatel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mares

2doktor,

taky jsem se divil jak některé výrobky se schovávají kvalitou za značku a kvalita nikde.

Nyní zkouším na mém vozidle VIF.

Žil jsem v omylu, že výrobce je z Čech, ale na plechovce je uveden výrobce LANG CHEMIE, Rakousko (STOP TEMELIN) a VIF je pouze dodavatel.

No ono je to trochu složitejší s tím výrobcem výrobcem jak píšou tady http://www.vif.cz/profil.htm ale původ je určitě v Rakousku.

Mě na tom testu nejvíc potěšilo že jsem hned po koupi HDi, na radu známýho přešel právě kvůli mazivosti nafty a háklivosti HDi na ní po mnoha letech se starým dieslem od toho Castrolu k VIFu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...